Waar rijden de profs in 2007 op?
Geplaatst: 11 dec 2006 14:09
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 02 December 2006
Ik heb nog een vraagje over het materiaal van profs, en ik denk dat 't hier wel mag. Denk dat Casran het antwoord wel weet.
Hoe zit het bij landen wedstrijden met het materiaal? De rijders rijden natuurlijk gewoon op hun ploegfiets, maar verder.
Nemen alle individuen gewoon wat extra wielen mee of hoe moet ik dat voor me zien? Binnen een landenploeg heb je natuurlijk verschillende fabrikanten / groepen. Een ploegleider kan natuurlijk nooit voor elk individu een reservefiets meeslepen. (of wel) Hoe gaan ze hiermee om?
In principe heeft een renner maar 1 fiets nodig om mee te koersen hé. Bij wedstrijden met landenploegen durven renners al eens losser omspringen met contractendeals: daarom zie je op WK's al jaren steeds meer Lightweights dan in andere wedstrijden (Wesemann reed het WK bv. met LWs).
Qua fietsen op het dak van de volgwagen is het eenvoudig: in volgorde van belangrijkheid van de renner krijgt zo'n renner al dan niet een reservefiets op het dak. Boonen kreeg zo z'n reservefiets rechtsachter te staan tijdens het WK... en als het gebeurt dat een van de renners uit de wedstrijd verdwijnt, wordt zijn reservefiets ook direct (aan de materiaalbox) vervangen door een renner die geen reservefiets had staan.Als wij met onze ploeg van 6 (of in bepaalde koersen 8) renners een koers rijden heeft ook niet iedereen een fiets op maat staan.Ivm wisselwielen: ik heb ook nog in een ploeg gezeten waar de renners zowel met Shimano als Campa reden, en ik zelf mijn reservewiel afgaf. Als ik achteraan lekreed riep ik door m'n communicatiemateriaal dat ik het was, en stond de mecano klaar met mijn specifieke wiel.
Ik heb nog een vraagje over het materiaal van profs, en ik denk dat 't hier wel mag. Denk dat Casran het antwoord wel weet.
Hoe zit het bij landen wedstrijden met het materiaal? De rijders rijden natuurlijk gewoon op hun ploegfiets, maar verder.
Nemen alle individuen gewoon wat extra wielen mee of hoe moet ik dat voor me zien? Binnen een landenploeg heb je natuurlijk verschillende fabrikanten / groepen. Een ploegleider kan natuurlijk nooit voor elk individu een reservefiets meeslepen. (of wel) Hoe gaan ze hiermee om?
In principe heeft een renner maar 1 fiets nodig om mee te koersen hé. Bij wedstrijden met landenploegen durven renners al eens losser omspringen met contractendeals: daarom zie je op WK's al jaren steeds meer Lightweights dan in andere wedstrijden (Wesemann reed het WK bv. met LWs).
Qua fietsen op het dak van de volgwagen is het eenvoudig: in volgorde van belangrijkheid van de renner krijgt zo'n renner al dan niet een reservefiets op het dak. Boonen kreeg zo z'n reservefiets rechtsachter te staan tijdens het WK... en als het gebeurt dat een van de renners uit de wedstrijd verdwijnt, wordt zijn reservefiets ook direct (aan de materiaalbox) vervangen door een renner die geen reservefiets had staan.Als wij met onze ploeg van 6 (of in bepaalde koersen 8) renners een koers rijden heeft ook niet iedereen een fiets op maat staan.Ivm wisselwielen: ik heb ook nog in een ploeg gezeten waar de renners zowel met Shimano als Campa reden, en ik zelf mijn reservewiel afgaf. Als ik achteraan lekreed riep ik door m'n communicatiemateriaal dat ik het was, en stond de mecano klaar met mijn specifieke wiel.