Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Flarer Itali�

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 12 jan 2007 20:47

Quote: Origineel geplaatst door damocles op 12 Januari 2007
Waarom toch al die miserie? Om 600 euro minder? Jongens toch, die 600 euro krijg je terug in service en snelheid als je een goede handelaar hebt gevonden!!!!

voor 18,45 € heb je je frame verzekerd verzonden naar Italië.
Je heb toch ook nog de optie om de klusjes door de lokale fietsenmaker te laten doen, enkeld Garantieafhandeling Italië.
Bij Pinarello moet je, zoiezo altijd lang wachten.

En zoiezo voor jongere mensen is het aantrekkelijker om uit Italië te houden, kijkend naar maandelijks inkomsten weet dan wel niet de achtergrond van "pinarellogek" maar in mij ogen is 600 euro veel.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2007 20:56

En waar wil jij een goede FM vinden? Ik moet 50 km verder gaan om een goede FM te vinden en die rekent me vervolgens adviesprijzen aan...
Ze hebben de pech gehad dat hun frame brak of dat de lak slecht was, kost het ze misschien 100 euro en een paar maitljes en ze hebben hun fiets met een gloednieuw frame weer terug. Zijn ze altijd nog heel veel goedkoper uit. Als ze het frame in Nederland gekocht hadden waren ze hun frame waarschijnlijk nog langer kwijt geweest omdat er nog een importeur tussen zit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vinylly
Forum-lid

vinylly 12 jan 2007 20:58

@ Damocles: misschien toch eens de hele discussie lezen voor je een  antwoord geeft als dit. Klanttevredenheid over je lokale FM worden waarschijnlijk wel in een andere discussie besproken. Nogmaals, 1000 euro prijsverschil is mij wel wat miscommunicatie waard en helemaal wat kuiper zegt als je student bent maakt dat het besluit nog makkelijker.
Daarnaast heb ik nog wel een reservefiets, dus mij maakt het niet uit of er een wachttijd is van 1, 2 of 3 maanden .
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

damocles
Forum-lid

damocles 12 jan 2007 21:36

Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 12 Januari 2007

@ Damocles: misschien toch eens de hele discussie lezen voor je een  antwoord geeft als dit. Klanttevredenheid over je lokale FM worden waarschijnlijk wel in een andere discussie besproken. Nogmaals, 1000 euro prijsverschil is mij wel wat miscommunicatie waard en helemaal wat kuiper zegt als je student bent maakt dat het besluit nog makkelijker.
Daarnaast heb ik nog wel een reservefiets, dus mij maakt het niet uit of er een wachttijd is van 1, 2 of 3 maanden .

Het was niet de bedoeling om een discussie te starten over klanttevredenheid. Ik ben tevreden dat ik een Paris heb gekocht bij een lokale boer. Als je frame stuk is zit je met de gebakken peren en dan heb je liefst dat het zo snel mogelijk in orde komt. Kopen in het buitenland heeft voordelen maar ook nadelen!! Iedereen moet voor zichzelf bepalen of het prijsverschil de mogelijke kopzorgen waard zijn.

vinylly
Forum-lid

vinylly 12 jan 2007 21:39

dat ben ik met je eens damocles maar dat is hier niet echt de discussie.

damocles
Forum-lid

damocles 12 jan 2007 21:58

Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 12 Januari 2007

dat ben ik met je eens damocles maar dat is hier niet echt de discussie.

Klopt, maar ik vind het dan weer normaal dat je zulke incidentjes kan verwachten als je in het buitenland koopt. Gebrekkige info over montage- en verzendingskosten, bij de ene wel bij de andere niet...Moeilijk contact krijgen...
Of deze kosten worden doorgerekend aan de klant is veelal afhankelijk van de goodwill van de leverancier en als buitenlandse aankoper zit je niet in een luxe positie om daarover te discussieren.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 12 jan 2007 22:20

voor 18,45 € heb je je frame verzekerd verzonden naar Italië.
Je heb toch ook nog de optie om de klusjes door de lokale fietsenmaker te laten doen, enkeld Garantieafhandeling Italië.
Bij Pinarello moet je, zoiezo altijd lang wachten.

En zoiezo voor jongere mensen is het aantrekkelijker om uit Italië te houden, kijkend naar maandelijks inkomsten weet dan wel niet de achtergrond van "pinarellogek" maar in mij ogen is 600 euro veel. Waarom toch al die miserie? Om 600 euro minder? Jongens toch, die 600 euro krijg je terug in service en snelheid als je een goede handelaar hebt gevonden!!!!Ook van Dhr Evertse gehoord dat er iemand kwam met een gescheurd Dogma frame , en zonder zich achter een importeur of fabrikant te verschuilen kon de klant de volgende dag weer fietsen op zn nieuwe Dogma. Je leeft echt lekker in je Italiaanse droom..........Laat mij lekker naar Zierikzee rijden dan..... Prettig weekend ...

Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 12 Januari 2007 @ Damocles: misschien toch eens de hele discussie lezen voor je een antwoord geeft als dit. Klanttevredenheid over je lokale FM worden waarschijnlijk wel in een andere discussie besproken. Nogmaals, 1000 euro prijsverschil is mij wel wat miscommunicatie waard en helemaal wat kuiper zegt als je student bent maakt dat het besluit nog makkelijker. Daarnaast heb ik nog wel een reservefiets, dus mij maakt het niet uit of er een wachttijd is van 1, 2 of 3 maanden .Mag ik dan nu eens vragen wat voor frame je hebt , en wat je er voor hebt betaald....Zelf heb ik dus een Paris Carbon .....voor 2215 Echte Euro'sGreetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 12 jan 2007 22:26

Quote: Origineel geplaatst door Rene op 12 Januari 2007
Ook van Dhr Evertse gehoord dat er iemand kwam met een gescheurd Dogma frame , en zonder zich achter een importeur of fabrikant te verschuilen kon de klant de volgende dag weer fietsen op zn nieuwe Dogma. Je leeft echt lekker in je Italiaanse droom..........Laat mij lekker naar Zierikzee rijden dan..... Prettig weekend ...

Das een Kwestie van de boel op voorraad hebben.
Ook een prettig weekend...

Quote: Origineel geplaatst door Rene op 12 Januari 2007
Mag ik dan nu eens vragen wat voor frame je hebt , en wat je er voor hebt betaald....Zelf heb ik dus een Paris Carbon .....voor 2215 Echte Euro'sGreetz Rene

Is dat die Dealer die 25 korting deed indien op voorraad einde van het jaar bij Importeur? 2999,- is de adviesprijs in Nederland voor een Paris en ik weet ZAT dealers die die prijs vast hanteren.
Voor minder als 3000 heb je in Italië zelfs een Dogma.

(Rene, Heb die 2 berichten die je had geplaatst samen gevoegd tot 1, 2 achter mekaar is niet zo nodig Edit knop kan je tot een ruime tijd na het plaatsen nog gebruiken)

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 12 jan 2007 22:56

Ahhh..
Bedankt voor de tip , zal er aan denken als ik iets post. Maar nu weet ik nog steeds niet wat en voor welke prijs je in Italie hebt gekocht...
Greetz rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

pinarello
Forum-lid

pinarello 12 jan 2007 23:07

Quote: Origineel geplaatst door damocles op 12 Januari 2007
Als ik dit lees ben ik heel tevreden dat ik mijn fietsen koop bij een excellente lokale fietshandelaar. Waarom toch al die miserie? Om 600 euro minder? Jongens toch, die 600 euro krijg je terug in service en snelheid als je een goede handelaar hebt gevonden!!!!

Eh en als het verschil 1300 euro is zoals in mijn geval?

vinylly
Forum-lid

vinylly 13 jan 2007 03:12

Dan ga jij toch lekker je fiets in Zierikzee kopen! Heb totaal geen zin om de discussie aan te gaan hoeveel jij meer of minder hebt betaald voor je frame/fiets, wat hier ook helemaal niet terzake is. Waarom zou je van een buitenlandse dealer mogen verwachten dat de service/communicatie etc minder is? Alleen vanwege de kosten? Beetje kortzichtig gedacht. Neem eens contact met een dealer als Flarer op en je ziet hoe snel ze met alles zijn. Ik vind ze alleen niet consequent in het doorberekenen van de kosten.

Plaats reactie