Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Loszittende crank FSA K-force mega exo

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 28 nov 2006 15:03

Quote: Origineel geplaatst door metalfan op 28 November 2006
misschien al oud nieuws. anyway, ook ik vind de sl-k en k-force crankstellen van fsa super sexy maar heb van de aankoop afgezien omwille van de hier gemelde problemen. nu heb ik afgelopen zaterdag echter met mijn ogen kunnen zien dat fsa het systeem geweizigd heeft. op de linkerarm staan nu twee schroeven in de andere richting. maw fsa heeft het systeem van shimano en thm (clavicula) gekopieerd. het valt natuurlijk nog af te wachten of hiermee het probleem ook echt uit de wereld is.

FOTO!!!! als dat zo is ruil ik gelijk mijn crank in...
Afbeelding

metalfan
Forum-lid

Gebruikersavatar metalfan 28 nov 2006 15:18

heb helaas geen foto. kon ook eerst mijn ogen niet geloven. de winkel waar ik dit gezien heb, is Van Eyck in Tessenderlo (Vlaanderen). zal volgende keer een digitale camera meenemen....

metalfan
Forum-lid

Gebruikersavatar metalfan 28 nov 2006 16:35

Quoten: Origineel geplaatst door metalfan op 28 November 2006

heb helaas geen foto. kon ook eerst mijn ogen niet geloven. de winkel waar ik dit gezien heb, is Van Eyck in Tessenderlo (Vlaanderen). zal volgende keer een digitale camera meenemen....

update
heb wat rond gegoogled en dit is het beste wat ik tot nu toe gevonden heb. maw dit lijkt het meest op wat ik afgelopen zaterdag dus met eigen ogen gezien heb: http://cgi.ebay.it/GUARNITURA-FSA-CARBo ... otohosting

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 28 nov 2006 17:37

oke dan, zal wel de nieuwe crank worden van 2007 denk, als je er nog een keer ben, maar s een goeie foto ervan, wil het wel s zien,,,
Afbeelding

11-speed
Forum-lid

11-speed 30 nov 2006 23:21

The left arm crank bolt was made in alloy. This material is very light but very soft at the same time. Due to wrong tightening (a dynamometric key is suggested when tightening that bolt) sometimes it happened that the thread of the bolt was damaged and it cause the left arm loosing. Since many month we have already replaced the old alloy bolt with a new steel one to be stronger and so in this case the problem can be easily fixed by replacing the old bolt with a new steel one.
Please supply me your complete address and I’ll send to you a new steel bolt.
Dus voor iedereen met dit probleem: Stuur een mail naar Salvatore en je krijg een nieuwe stalen "bolt"

Ik heb deze week via e-bay ook een K-Force gekocht, kan iemand mij vertellen of ik al een "goede" bout heb?
Zie onderstaande link;
http://www.mijnalbum.nl/Album=L7HIGECE
Groet, Remko

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 01 dec 2006 12:26

tis de goede bout, iig die heb ik ook, maar hij raakt nog steeds los, maar alleen eerste serie was een flop daarna niet meer, daarna zijn er ook aanpassingen op het crank zelf geweest
Afbeelding

11-speed
Forum-lid

11-speed 01 dec 2006 16:23

Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 01 December 2006

tis de goede bout, iig die heb ik ook, maar hij raakt nog steeds los, maar alleen eerste serie was een flop daarna niet meer, daarna zijn er ook aanpassingen op het crank zelf geweest

Dusssss ........ preventief locktite? Of "zien waar het schip strand?"

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 01 dec 2006 16:59

Quote: Origineel geplaatst door 11-speed op 01 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 01 December 2006tis de goede bout, iig die heb ik ook, maar hij raakt nog steeds los, maar alleen eerste serie was een flop daarna niet meer, daarna zijn er ook aanpassingen op het crank zelf geweestDusssss ........ preventief locktite? Of "zien waar het schip strand?"

denk dat Locktite niet nodig is, meerset gevallen zoniet alle gevallen zijn al bekend bij FSA
Afbeelding

zaskarx
Forum-lid

zaskarx 30 dec 2006 10:37

Nou, hierbij nog wat mosterd na de maaltijd dan. Zelf een RaceFace hollowpech II crank op mtb gehad. Na enige tijd tikken, loszitten, speling enz enz. VErvolgens op zoek: BB cups gesloopt (want met loctite vast), vervangen door Shimano BB cups (XT). Na 1 rit wederom ellende. Wat blijkt: de fabriekspersing van de crank op de bracketas (zit a/d crank vast, tenminste dat hoort zo en mag niet loskomen) raakt gewoon los. Allerlei adviezen met loctite ten spijt. Vergeet het maar. Als het 1 keer los is geweest komt het vroeg of laat altijd weer los. Nuu alweer jaar rijden met Shimano, geen enkel probleem.Volgens mij gaat het dus om het hollowpech II systeem met ext BB cups waarbij de crank bij sommige merken losloopt. Een FSA compact (voor op race) met ouderwetse ISIS BB-as zou genoemde problemen dus niet mogen hebben....???

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 dec 2006 14:37

Nee, maar met (CR)ISIS crankstellen heb je weer andere ellende. Die lagers zijn op zijn minst "matig" te noemen.
Less is bore

zaskarx
Forum-lid

zaskarx 31 dec 2006 18:55

Ja dat zal wel, maar dan koop ik een hoogwaardige die ook nog eens superlicht zijn (FRM/ BTP/ KCNC/ Am Classic). Dan is de hele crankset al gauw 60 tot 70 gr lichter dan een Record... (zelf gewogen).

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 dec 2006 19:30

Je komt met 4 merknamen die bij allemaal te boek staan als onbetrouwbaar. Probleem van Isis is gewoon dat er te weinig ruimte is voor de lagers in het ontwerp.
Mijn amc as ging na een maand zo vreselijk kraken. Als ik hem er weer uit haalde en dan weer monteren met teflon tape was ik een week helemaal van het gekraak verlost en daarna kwam het weer langzaam terug. Daarna nog 2000 km oid gereden met Token as die gelukkig niet kraakte, de volgende stap was dat het crankstel brak.
Volgend jaar rij ik met een Record 06 as, Chorus carbon 06 en 07 bladen. Tja het was dit jaar wel lichter, maar dan liever maar iets zwaarder en er geen omkijken meer na hebben. Die Record as kan zo meer dan 30k km's mee, dat zie ik een Isis as niet zo snel halen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie