Loszittende crank FSA K-force mega exo
Quote: Origineel geplaatst door metalfan op 28 November 2006
misschien al oud nieuws. anyway, ook ik vind de sl-k en k-force crankstellen van fsa super sexy maar heb van de aankoop afgezien omwille van de hier gemelde problemen. nu heb ik afgelopen zaterdag echter met mijn ogen kunnen zien dat fsa het systeem geweizigd heeft. op de linkerarm staan nu twee schroeven in de andere richting. maw fsa heeft het systeem van shimano en thm (clavicula) gekopieerd. het valt natuurlijk nog af te wachten of hiermee het probleem ook echt uit de wereld is.
FOTO!!!! als dat zo is ruil ik gelijk mijn crank in...
misschien al oud nieuws. anyway, ook ik vind de sl-k en k-force crankstellen van fsa super sexy maar heb van de aankoop afgezien omwille van de hier gemelde problemen. nu heb ik afgelopen zaterdag echter met mijn ogen kunnen zien dat fsa het systeem geweizigd heeft. op de linkerarm staan nu twee schroeven in de andere richting. maw fsa heeft het systeem van shimano en thm (clavicula) gekopieerd. het valt natuurlijk nog af te wachten of hiermee het probleem ook echt uit de wereld is.
FOTO!!!! als dat zo is ruil ik gelijk mijn crank in...
Quoten: Origineel geplaatst door metalfan op 28 November 2006
heb helaas geen foto. kon ook eerst mijn ogen niet geloven. de winkel waar ik dit gezien heb, is Van Eyck in Tessenderlo (Vlaanderen). zal volgende keer een digitale camera meenemen....
update
heb wat rond gegoogled en dit is het beste wat ik tot nu toe gevonden heb. maw dit lijkt het meest op wat ik afgelopen zaterdag dus met eigen ogen gezien heb: http://cgi.ebay.it/GUARNITURA-FSA-CARBo ... otohosting
heb helaas geen foto. kon ook eerst mijn ogen niet geloven. de winkel waar ik dit gezien heb, is Van Eyck in Tessenderlo (Vlaanderen). zal volgende keer een digitale camera meenemen....
update
heb wat rond gegoogled en dit is het beste wat ik tot nu toe gevonden heb. maw dit lijkt het meest op wat ik afgelopen zaterdag dus met eigen ogen gezien heb: http://cgi.ebay.it/GUARNITURA-FSA-CARBo ... otohosting
The left arm crank bolt was made in alloy. This material is very light but very soft at the same time. Due to wrong tightening (a dynamometric key is suggested when tightening that bolt) sometimes it happened that the thread of the bolt was damaged and it cause the left arm loosing. Since many month we have already replaced the old alloy bolt with a new steel one to be stronger and so in this case the problem can be easily fixed by replacing the old bolt with a new steel one.
Please supply me your complete address and I’ll send to you a new steel bolt.
Dus voor iedereen met dit probleem: Stuur een mail naar Salvatore en je krijg een nieuwe stalen "bolt"
Ik heb deze week via e-bay ook een K-Force gekocht, kan iemand mij vertellen of ik al een "goede" bout heb?
Zie onderstaande link;
http://www.mijnalbum.nl/Album=L7HIGECE
Groet, Remko
Please supply me your complete address and I’ll send to you a new steel bolt.
Dus voor iedereen met dit probleem: Stuur een mail naar Salvatore en je krijg een nieuwe stalen "bolt"
Ik heb deze week via e-bay ook een K-Force gekocht, kan iemand mij vertellen of ik al een "goede" bout heb?
Zie onderstaande link;
http://www.mijnalbum.nl/Album=L7HIGECE
Groet, Remko
Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 01 December 2006
tis de goede bout, iig die heb ik ook, maar hij raakt nog steeds los, maar alleen eerste serie was een flop daarna niet meer, daarna zijn er ook aanpassingen op het crank zelf geweest
Dusssss ........ preventief locktite? Of "zien waar het schip strand?"
tis de goede bout, iig die heb ik ook, maar hij raakt nog steeds los, maar alleen eerste serie was een flop daarna niet meer, daarna zijn er ook aanpassingen op het crank zelf geweest
Dusssss ........ preventief locktite? Of "zien waar het schip strand?"
Quote: Origineel geplaatst door 11-speed op 01 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 01 December 2006tis de goede bout, iig die heb ik ook, maar hij raakt nog steeds los, maar alleen eerste serie was een flop daarna niet meer, daarna zijn er ook aanpassingen op het crank zelf geweestDusssss ........ preventief locktite? Of "zien waar het schip strand?"
denk dat Locktite niet nodig is, meerset gevallen zoniet alle gevallen zijn al bekend bij FSA
Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 01 December 2006tis de goede bout, iig die heb ik ook, maar hij raakt nog steeds los, maar alleen eerste serie was een flop daarna niet meer, daarna zijn er ook aanpassingen op het crank zelf geweestDusssss ........ preventief locktite? Of "zien waar het schip strand?"
denk dat Locktite niet nodig is, meerset gevallen zoniet alle gevallen zijn al bekend bij FSA
Nou, hierbij nog wat mosterd na de maaltijd dan. Zelf een RaceFace hollowpech II crank op mtb gehad. Na enige tijd tikken, loszitten, speling enz enz. VErvolgens op zoek: BB cups gesloopt (want met loctite vast), vervangen door Shimano BB cups (XT). Na 1 rit wederom ellende. Wat blijkt: de fabriekspersing van de crank op de bracketas (zit a/d crank vast, tenminste dat hoort zo en mag niet loskomen) raakt gewoon los. Allerlei adviezen met loctite ten spijt. Vergeet het maar. Als het 1 keer los is geweest komt het vroeg of laat altijd weer los. Nuu alweer jaar rijden met Shimano, geen enkel probleem.Volgens mij gaat het dus om het hollowpech II systeem met ext BB cups waarbij de crank bij sommige merken losloopt. Een FSA compact (voor op race) met ouderwetse ISIS BB-as zou genoemde problemen dus niet mogen hebben....???
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40044
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nee, maar met (CR)ISIS crankstellen heb je weer andere ellende. Die lagers zijn op zijn minst "matig" te noemen.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je komt met 4 merknamen die bij allemaal te boek staan als onbetrouwbaar. Probleem van Isis is gewoon dat er te weinig ruimte is voor de lagers in het ontwerp.
Mijn amc as ging na een maand zo vreselijk kraken. Als ik hem er weer uit haalde en dan weer monteren met teflon tape was ik een week helemaal van het gekraak verlost en daarna kwam het weer langzaam terug. Daarna nog 2000 km oid gereden met Token as die gelukkig niet kraakte, de volgende stap was dat het crankstel brak.
Volgend jaar rij ik met een Record 06 as, Chorus carbon 06 en 07 bladen. Tja het was dit jaar wel lichter, maar dan liever maar iets zwaarder en er geen omkijken meer na hebben. Die Record as kan zo meer dan 30k km's mee, dat zie ik een Isis as niet zo snel halen.
Mijn amc as ging na een maand zo vreselijk kraken. Als ik hem er weer uit haalde en dan weer monteren met teflon tape was ik een week helemaal van het gekraak verlost en daarna kwam het weer langzaam terug. Daarna nog 2000 km oid gereden met Token as die gelukkig niet kraakte, de volgende stap was dat het crankstel brak.
Volgend jaar rij ik met een Record 06 as, Chorus carbon 06 en 07 bladen. Tja het was dit jaar wel lichter, maar dan liever maar iets zwaarder en er geen omkijken meer na hebben. Die Record as kan zo meer dan 30k km's mee, dat zie ik een Isis as niet zo snel halen.