Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Pomp of CO2 patroon

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 05 jan 2016 19:52

Jeefp schreef:Doe er je voordeel mee! Als je met een paar fietsvrienden grote hoeveelheid koop dan kan verzenden gratis.
Ik heb er voor onze club 200 gekocht .
http://bierkapseln4u.de/product_info.ph ... winde.html
Da's inderdaad "goeiekoop" :like:
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9153
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 05 jan 2016 20:24

Ze zijn eigenlijk voor bier, da's sowieso een plus natuurlijk!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 06 jan 2016 06:50

Ik bestel ze altijd bij Basic Bikeparts in Zoetermeer, 30 patronen voor E29,70.
Oeps, zie dat ze hun activiteiten per November 2015 beindigd hebben. :(

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 06 jan 2016 11:49

Co2 patronen vond ik te veel prutswerk onderweg. Vaak ging dit mis. Ik heb nu een pompje van Lezyne met zo'n slangetje wat goed werkt. Lekker pompen is ook een sport.

https://www.lezynestore.nl/lezynefietsp ... gloss.html
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 06 jan 2016 12:19

Snap prutswerk niet helemaal. Imho blinkt eea uit in schoonheid van eenvoud: je draait aflsuiter op CO2 patroon, zet vervolgens afsluiter op opengedraaid ventiel en drukken maar. Binnen enkele seconde is band op druk. Je handschoen (of een doekje oid) gebruik je om te voorkomen dat je vingers bevriezen.
Zelfs het beste (Lezyne) pompje kan hier niet tegenop.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9153
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 06 jan 2016 12:34

body schreef:Co2 patronen vond ik te veel prutswerk onderweg. Vaak ging dit mis. Ik heb nu een pompje van Lezyne met zo'n slangetje wat goed werkt. Lekker pompen is ook een sport.

https://www.lezynestore.nl/lezynefietsp ... gloss.html
Die heb ik ook, maar ik hou mijn hart vast voor als ik eens lek rijd. Sowieso moet je uitneembare ventielen eerst vastzetten met loctite, anders draai je met het losdraaien van het slangetje vrolijk het ventiel mee uit de band. Voordeel is dan wel dat er ook een CO2 patroon op het slangetje past, dus je hebt een soort van een tweede kans, maar echt foolproof vind ik het pompje geloof ik niet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1254
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 06 jan 2016 12:38

Heb ook nog nooit problemen gehad met CO2 pompjes, enige wat ik doe is de bij het omleggen van een nieuwe binnenband is een paar slagen met een gewone pomp geven zodat ik zeker weet dat de binnenband goed in de buitenband zit.
Als dat eenmaal is gedaan dan is het één druk op de knop en 5 seconden later ben ik klaar.
"Normaal" pompen zou dan nog (in mijn geval vele) minuten kosten.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 06 jan 2016 12:52

53x11 schreef:
body schreef:Co2 patronen vond ik te veel prutswerk onderweg. Vaak ging dit mis. Ik heb nu een pompje van Lezyne met zo'n slangetje wat goed werkt. Lekker pompen is ook een sport.

https://www.lezynestore.nl/lezynefietsp ... gloss.html
Die heb ik ook, maar ik hou mijn hart vast voor als ik eens lek rijd. Sowieso moet je uitneembare ventielen eerst vastzetten met loctite, anders draai je met het losdraaien van het slangetje vrolijk het ventiel mee uit de band. Voordeel is dan wel dat er ook een CO2 patroon op het slangetje past, dus je hebt een soort van een tweede kans, maar echt foolproof vind ik het pompje geloof ik niet
Ik gebruik binnenbandjes waarvan het ventiel uiteinde niet loskomt. Dus geen gedoe meer.
Bij de nieuwe pompjes van Lezyne zit een soort ventiel knopje zodat de lucht kan ontsnappen uit het slangetje als je klaar bent met pompen. Hiermee wordt voorkomen dat het ventiel uiteinde niet meedraait.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 06 jan 2016 13:31

Ik ben, denk ik, te lui om drie minuten of meer te staan pompen met zo'n vacuvin-ding en dan nog maar 6 bar in je band te hebben.
16 gr CO2 erop en 'hup' in vijf seconden 8 - 9 bar in je band.
Thuis even je band leeg laten lopen en lekker met een grote vloerpomp weer naar 9 bar.
Gemakkelijker kan niet, patronen kosten nog geen € 1,=.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 06 jan 2016 13:47

scottpch schreef:Ik bestel ze altijd bij Basic Bikeparts in Zoetermeer, 30 patronen voor E29,70.
Oeps, zie dat ze hun activiteiten per November 2015 beindigd hebben. :(
30 voor € 25 inclusief verzenden. http://www.xycle.nl/co2_patronen_16_grams_456/

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27925
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jan 2016 13:49

Een CO2-systeem heeft naar mijn bescheiden mening maar één voordeel en dat is dat het sneller is, lekker belangrijk voor iets wat (bij mij) gemiddeld 1x per 5000 km gebeurt... Verder heeft het alleen maar nadelen

- duurder
- zwaarder
- iedere fietser in de groep heeft z'n eigen setje nodig
- je bent gelimiteerd door het aantal patronen > leegloper bijpompen kan niet
- milieuonvriendelijker
- je mag er niet mee vliegen
- thuis moet je alsnog napompen

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 06 jan 2016 13:56

aanvulling, voor woon werk bij lek op de heenweg staat s'avonds je bandje gewoon weer slap, dus weer staan te kloten in het donker.
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie