Tijden Alpe d'huez
-
- Forum-lid
Mijn tijd in de marmotte 07 was 1.10. Van rotonde tot aan de finish.
Eindtijd in de Marmotte was trouwens 7.51
De tijd op de Alpe in de zomer van 05 was precies een uur. De tijd wel genomen tot aan de vlag bij het fonteintje.
Eindtijd in de Marmotte was trouwens 7.51
De tijd op de Alpe in de zomer van 05 was precies een uur. De tijd wel genomen tot aan de vlag bij het fonteintje.
Ik ben vorige week voor het eerst in het echte hooggebergte geweest en had als doel binnen het uur. De eerste dag zette ik 55.58 neer en was daar heel content mee, maar als sporter wil je meer en probeerde het de volgende dag met een iets andere strategie door sneller van start te gaan dat leek lang goed te gaan tot ik me ietsje opblies in de laatste kilometer waardoor ik bleef steken op 56.34.
Overigens heb ik wel mijn eigen lichaamsgewicht mee; 62 kilo
Overigens heb ik wel mijn eigen lichaamsgewicht mee; 62 kilo
Een behoorlijk omvangrijk lijstje met tijden op de Alp vind je hier:
http://www.alpedhuezfietsreizen.nl/onzehelden.htm
Groetjes, Oege.:d
http://www.alpedhuezfietsreizen.nl/onzehelden.htm
Groetjes, Oege.:d
http://home.hccnet.nl/oege.hiddema" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Hideman
Wat een tijd zeg! Prof of ben je soms zo licht als dons? Vorig jaar ook de alpe opgefiets maar toen nog maar net 1200 kilometer gefietst in dat jaar en ik weeg ook nog eens 88 kg. Dus mijn 1 uur 2 is niet zo slecht geloof ik. Volgend jaar probeer ik mijn tijd te verbeteren!
Wat een tijd zeg! Prof of ben je soms zo licht als dons? Vorig jaar ook de alpe opgefiets maar toen nog maar net 1200 kilometer gefietst in dat jaar en ik weeg ook nog eens 88 kg. Dus mijn 1 uur 2 is niet zo slecht geloof ik. Volgend jaar probeer ik mijn tijd te verbeteren!
Alpe d'Huez in 1 uur is eigenlijk gewoon hartstikke goed, denk dat je daarmee bij de fitste 5% van de Nederlandse bevolking hoort
Maar sommige mensen fietsen nou eenmaal een stukje harder... ik weet nog dat ik eens in de week voor de Marmotte aan het fietsen was op de Telegraphe toen ik voorbij gereden werd door Bertje Dekker.... hij reed rustig babbelend met de handjes op het stuur maar WTF wat ging die hard.
(En dan dat stuk op de Galibier waar Contador met 30 per uur demarreerde... ik reed daar hooguit 11 km/u ofzo....)
Maar sommige mensen fietsen nou eenmaal een stukje harder... ik weet nog dat ik eens in de week voor de Marmotte aan het fietsen was op de Telegraphe toen ik voorbij gereden werd door Bertje Dekker.... hij reed rustig babbelend met de handjes op het stuur maar WTF wat ging die hard.
(En dan dat stuk op de Galibier waar Contador met 30 per uur demarreerde... ik reed daar hooguit 11 km/u ofzo....)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ja idd! Ik reed vorige maand ook op de Galibier, overigens had ik een super dag. Maar toen ik Contador zag met die enorme tempoversnellingen dacht ik echt: Jezus, hoe is het mogelijk? Het ziet er ook zo makkelijk uit, even op de pedalen staan. Maar uit eigen ervaring weten we gewoon dat het vrijwel onmogelijk is om in die fase van de klim zo hard te rijden!
Anima Sana In Corpore Sano
Ik ga in de eerste week van sept naar bourg d oisans voor de ADH en nog wat andere bergen, ben benieuwd hoe snel ik boven ben.
Heb dan ongeveer 3700 km op de teller staan(nu 2850) voornamelijk berg en dal en posbank, gewicht zal rond de 64 kilo zijn, leeftijd 31.
Aan de tijden hier te zien moet ik rond het uur wel kunnen halen..wat denken jullie?
Heb dan ongeveer 3700 km op de teller staan(nu 2850) voornamelijk berg en dal en posbank, gewicht zal rond de 64 kilo zijn, leeftijd 31.
Aan de tijden hier te zien moet ik rond het uur wel kunnen halen..wat denken jullie?
Sensa
Ik heb zelf nu zo'n 3300 km gefietst en mijn gemiddelde zijn veel hoger dan toen ik vorig jaar met 1200 km naar de Alpe ging. Toen dus 1 uur 2 met 25 kg meer dan jouw 64 kilo. Een tijd van onder de 55 minuten moet denk ik dan wel kunnen? Het is moeilijk te zeggen natuurlijk.