nog gevallen vandaag in 2011
[quote="BMW Power"]De rest van de fiets is gespaard gebleven omdat m'n been ertussen lag, haha..
Leermomentje.. [/quote]
Val je naar rechts kom(t) je normaliter geen (zwaar) verkeer tegen, val je naar links spaar je in ieder geval je achterderri. Moeilijke keus...
Vandaag zelf met de Cervelo tegen een tegenmoetkomende afbuigende auto opgeklapt, kreeg geen voorrang. Op het 1e & 2e gezicht valt de schade mee, maar toch maar eens morgen naar de FM... Balen.
Leermomentje.. [/quote]
Val je naar rechts kom(t) je normaliter geen (zwaar) verkeer tegen, val je naar links spaar je in ieder geval je achterderri. Moeilijke keus...
Vandaag zelf met de Cervelo tegen een tegenmoetkomende afbuigende auto opgeklapt, kreeg geen voorrang. Op het 1e & 2e gezicht valt de schade mee, maar toch maar eens morgen naar de FM... Balen.
-
- Forum-lid
Vandaag door een stelletje niet uikijkende schoolpubers op mijn bek gegaan. Kwam vol op mijn rechterheup neer terwijl ik naar links viel. Conclusie is dus een redelijke salto.
nu redelijk stijf van heup tot nek met afdruken van sleutelbos en gereedschapset in mijn heup. Ook in mijn shirt zitten in mijn rechterzak nu gaten van de klap.
Gelukkig lijkt mijn fiets nog 100% oke. Met al dat carbon (frame, fork, stuur, zadel, zadelpen) is dit bijna een wonder.
Morgen toch maar even de FM en mogelijk naar de huisarts.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look
Voor het eerst in jaren weer eens de grond van dichtbij bekeken. We kwamen op een ruiterspoor terecht met daarnaast een smal schelpenpad met een hoop tegenliggers, dus zoveel mogelijk in het zand blijven rijden. Het ging mis toen ik weer het fietspad op wilde. Mijn voorwiel kwam in een richel en sloeg weg. Schade: Rechts kapotte knie, heup en kuit. Fiets op wat krasjes op de rechtershifter niets. Zo maar even douchen en in bad en de boel schoonl laten weken. Auwww. Verheug me er niet op;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
[quote="Raassie"]Voor het eerst in jaren weer eens de grond van dichtbij bekeken. We kwamen op een ruiterspoor terecht met daarnaast een smal schelpenpad met een hoop tegenliggers, dus zoveel mogelijk in het zand blijven rijden. Het ging mis toen ik weer het fietspad op wilde. Mijn voorwiel kwam in een richel en sloeg weg. Schade: Rechts kapotte knie, heup en kuit. Fiets op wat krasjes op de rechtershifter niets. Zo maar even douchen en in bad en de boel schoonl laten weken. Auwww. Verheug me er niet op;-)[/quote]
Badedas gebruiken (wel de natuur) voel je niets van als je in gaat liggen.
Badedas gebruiken (wel de natuur) voel je niets van als je in gaat liggen.
Het viel reusachtig mee. Daarentegen heb ik nu wel veel last van mijn heup. Zit een redelijke grote wond, tis dik en ik heb maar weinig zooi in huis om het netjes af te dekken. Heb er nu wat open gevouwen 10 bij 10 gaas met uiercreme op zitten. Anders kan ik alleen in mijn onderbroek rondwandelen;-) En dan kijkt iedereen zo vreemd......
Pijn is fijn, toch?
Gisteren tijdens de Ermelose klimtocht een km voor het eind een klapper gemaakt. We stonden met 2 man op het punt om een man op een gewone fiets in te halen toen hij plotseling zonder te kijken of zijn hand uit te steken linksaf sloeg.
We zaten er een meter of 2 linksachter dus konden geen kant meer op.......
Met als resultaat: man z'n fiets aan gort, zelf had hij wat hoofdwonden, maar niets ernstigs
Bij mijn fiets krassen op achterderrie, crank, rechtershifter en op mijn frame een scheur van een kleine 5 cm net boven mijn BB op de zitbuis (frame is vandaag 2 weken oud....), ikzelf alleen wat beurse plekken op allebei mijn bovenbenen, en nu vooral stijf.
Mijn maatje voorwiel kapot en omdat hij er frontaal inreed is zijn frame ook afgeschreven, zelf heeft hij wat schaafwonden, beurse plekken en een gekneusde rib.
Lichamelijk komt het wel goed met iedereen en verzekeringstechnisch wordt het ook wel geregeld, maar ik ben er toch goed ziek van om binnen 2 weken mijn nieuwe Venge af te moeten schrijven.
We zaten er een meter of 2 linksachter dus konden geen kant meer op.......
Met als resultaat: man z'n fiets aan gort, zelf had hij wat hoofdwonden, maar niets ernstigs
Bij mijn fiets krassen op achterderrie, crank, rechtershifter en op mijn frame een scheur van een kleine 5 cm net boven mijn BB op de zitbuis (frame is vandaag 2 weken oud....), ikzelf alleen wat beurse plekken op allebei mijn bovenbenen, en nu vooral stijf.
Mijn maatje voorwiel kapot en omdat hij er frontaal inreed is zijn frame ook afgeschreven, zelf heeft hij wat schaafwonden, beurse plekken en een gekneusde rib.
Lichamelijk komt het wel goed met iedereen en verzekeringstechnisch wordt het ook wel geregeld, maar ik ben er toch goed ziek van om binnen 2 weken mijn nieuwe Venge af te moeten schrijven.
[quote="Roy73"]...maar ik ben er toch goed ziek van om binnen 2 weken mijn nieuwe Venge af te moeten schrijven.[/quote]
Zeker zuur! Succes met herstel en hopelijk regelt de verzekering het vlot genoeg om snel weer op de fiets te zitten
Zeker zuur! Succes met herstel en hopelijk regelt de verzekering het vlot genoeg om snel weer op de fiets te zitten
-
- Forum-lid
Bij 1 van die irritante hekjes op de dijk bij bij Lent, kwam net naast de weg terecht. Zo langzaam ben ik nog nooit gevallen. Derriepadje krom, balen. Kan iemand even vragen of ze daar gewoon paaltjes neerzetten want dit is geen porum, regelmatig files van fietsers die er door moeten (kan maar met 1 tegelijk).
Heb voor het eerst sinds ik ben gaan fietsen in 2006 een val gemaakt. Ik ben tijdens de Tecklenburg Rundfahrt op de Lärchenweg (max 25%) helaas omgevallen, op 3/4 was er ineens een opstopping voor mijn neus en ik kon niet op tijd uitklikken. Mn elleboog is heel licht geraakt, er staan 2 krassen net onder mn knie door de stuurbocht. De rechter shifter stond scheef, maar die kon ik weer terug buigen.
Gelukkig zonder erg dus.
Gelukkig zonder erg dus.
Voor de eerste keer in 10 jaar gevallen op een weg die niet aangevrozen was. Bocht te scherp genomen na het afrijden van een brug en boem klets tegen de grond. Enkele schaafwonden aan de linkerhand en linkerelleboog en een zere schouder.
Ik houd van de Beerschot-aanhang. Het is het beste publiek dat er bestaat. - Jan Mulder
Gisteren in de clubrit tijdens de laatste 10km gevallen. onnodige stuuractie van een clubit zorgde ervoor dat ik moest uitwijken. helaas kon ik een ander niet meer ontwijken en ging voorover over z'n achterwiel. Schade gelukkig beperkt (zo lijkt het) tot een slag in het voorwiel en wat kleine krasjes. Zelf wat kleine schaafwondjes.
Rit kon normaal afgemaakt worden.
Het is lang geleden gelukkig en mijn 2de keer tot nu toe.
Rit kon normaal afgemaakt worden.
Het is lang geleden gelukkig en mijn 2de keer tot nu toe.