Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Mijn fiets en resultaten

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 jul 2006 01:29

Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 10 Juli 2006

Hallo Casran,
Wel ja, ik ben me er heel goed van bewust dat ik 'met mijn gat in de boter gevallen ben' als het gaat over het feit dat mijn ouders mij nogal gedreven steunen in mijn sport en daar ben ik ze dan ook heel dankbaar voor. Iets anders dan, in verband met de Lightweights is het zo dat ik mijn wielen (Zipp 303, 404) occasie heb opgekocht en ze dus voor een zachte prijs heb kunnen krijgen, deze kan ik dan opbouwen met het geld dat ik ondertussen gespaard (gekregen) heb, een set Lightweights daarentegen is nog wel iets anders hé, je vindt ze occasie bijna nooit en als je ze dan vindt dan betaal je er nog altijd minstens €1500 voor en dat vind ik voorlopig nog wat veel geld om in één keer uit te geven. Over de Polar Power Output dan, een SRM is ook niet het mooiste crankstel dat ze ooit hebben gemaakt maar het is wel heel functioneel net zoals de Polar Power Output die niet mooi is maar die je wel veel extra informatie kan opleveren en dat is toch het belangrijkste niet?? En trouwens niemand heeft er last van want ik gebruik hem enkel en alleen om te trainen zoals ik al aangaf in een vorige post dus op de wedstrijden zul je me er zeker niet mee zien aandraven. Het laatste puntje, net zoals T.Trapper al zei valt over smaak niet te twisten en ik ben nog jong en ben in de fleur van mijn leven, ik geef dit dan ook graag door aan mijn fiets die er dan nogal opvallend uitziet maar dat is dan ook mijn smaak zoals bij vele jongeren. Ik begrijp natuurlijk ook jouw standpunt voor een meer sobere fiets, die ik ook zeer geslaagd vind, maar voorlopig heb ik het meer voor  opvallendere fietsen.


Ok, Bo, ik begrijp je wel hoor. 'k Ben ook blij dat je mijn mening zo goed opneemt: misschien heb je binnen een paar jaar idd een andere smaak...Toch had je beter wat opgelet met die opmerking over die Lightweights: ik snap je verhaal nu wel, maar het is zo moeilijk te begrijpen voor velen... Kijk, ik heb m'n LW Standards gratis gekregen, maar als ik op een koers had durven zeggen "hoh, had ik maar het geld voor een SRM", dan had dit voor de jongen naast me met een Ultegra op een alu fiets ook heel pretentieus geklonken (en de uitleg dat die LWs en een hoop andere dingen gratis bij me zijn toegekomen maakt mijn uitspraak niet veel zachter voor hem).
Wat je fiets betreft zouden zwarte Nokons optisch zoveel mooier geweest zijn: technisch even goed, maar minder over the top. En zo zijn er nog wel wat dingen...
Waarom moet er trouwens een Tune sticker (valt totaal uit de toon) en een Sidi sticker op. Je maakt het zo véél te druk, en da's echt niet nodig.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 11 jul 2006 01:39

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 10 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 10 Juli 2006

Hallo Casran,
Wel ja, ik ben me er heel goed van bewust dat ik 'met mijn gat in de boter gevallen ben' als het gaat over het feit dat mijn ouders mij nogal gedreven steunen in mijn sport en daar ben ik ze dan ook heel dankbaar voor. Iets anders dan, in verband met de Lightweights is het zo dat ik mijn wielen (Zipp 303, 404) occasie heb opgekocht en ze dus voor een zachte prijs heb kunnen krijgen, deze kan ik dan opbouwen met het geld dat ik ondertussen gespaard (gekregen) heb, een set Lightweights daarentegen is nog wel iets anders hé, je vindt ze occasie bijna nooit en als je ze dan vindt dan betaal je er nog altijd minstens €1500 voor en dat vind ik voorlopig nog wat veel geld om in één keer uit te geven. Over de Polar Power Output dan, een SRM is ook niet het mooiste crankstel dat ze ooit hebben gemaakt maar het is wel heel functioneel net zoals de Polar Power Output die niet mooi is maar die je wel veel extra informatie kan opleveren en dat is toch het belangrijkste niet?? En trouwens niemand heeft er last van want ik gebruik hem enkel en alleen om te trainen zoals ik al aangaf in een vorige post dus op de wedstrijden zul je me er zeker niet mee zien aandraven. Het laatste puntje, net zoals T.Trapper al zei valt over smaak niet te twisten en ik ben nog jong en ben in de fleur van mijn leven, ik geef dit dan ook graag door aan mijn fiets die er dan nogal opvallend uitziet maar dat is dan ook mijn smaak zoals bij vele jongeren. Ik begrijp natuurlijk ook jouw standpunt voor een meer sobere fiets, die ik ook zeer geslaagd vind, maar voorlopig heb ik het meer voor  opvallendere fietsen.


Ok, Bo, ik begrijp je wel hoor. 'k Ben ook blij dat je mijn mening zo goed opneemt: misschien heb je binnen een paar jaar idd een andere smaak...Toch had je beter wat opgelet met die opmerking over die Lightweights: ik snap je verhaal nu wel, maar het is zo moeilijk te begrijpen voor velen... Kijk, ik heb m'n LW Standards gratis gekregen, maar als ik op een koers had durven zeggen "hoh, had ik maar het geld voor een SRM", dan had dit voor de jongen naast me met een Ultegra op een alu fiets ook heel pretentieus geklonken (en de uitleg dat die LWs en een hoop andere dingen gratis bij me zijn toegekomen maakt mijn uitspraak niet veel zachter voor hem).
Wat je fiets betreft zouden zwarte Nokons optisch zoveel mooier geweest zijn: technisch even goed, maar minder over the top. En zo zijn er nog wel wat dingen...
Waarom moet er trouwens een Tune sticker (valt totaal uit de toon) en een Sidi sticker op. Je maakt het zo véél te druk, en da's echt niet nodig.
 


Hallo Casran,
Ja je hebt wel gelijk over de uitspraak van de Lightweights, als men de achtergrondinformatie niet kent dan kunnen vele mensen dit verkeerd opnemen en ook zelfs met de achtergrondinfo gekend, ik zal hier dan ook rekening mee houden in de toekomst. Over de Nokons ben ik al een tijdje aan het nadenken door er half zwart en half zwart of driekwart zwart en kwart rood van te maken, dit geeft misschien wel een mooi effect, de Sidi sticker ga ik zeker laten hangen omdat ik vind dat de achtervork anders te wit is en met de sticker zorgt voor een breking, de Tune sticker wordt vervangen door een witte Campagnolo sticker (jij ziet liever geen sticker waarschijnlijk, maar ik vind het wel mooi). Ik heb ook nog een zwarte Tiso alu kit besteld om een beetje te schipperen met zwart en rood wat volgens mij mooier gaat zijn.
Bedankt om me te wijzen op mijn uitspraak, dit zal niet meer voorvallen in het vervolg...
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 jul 2006 01:46

Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 10 Juli 2006

Ja je hebt wel gelijk over de uitspraak van de Lightweights, als men de achtergrondinformatie niet kent dan kunnen vele mensen dit verkeerd opnemen en ook zelfs met de achtergrondinfo gekend, ik zal hier dan ook rekening mee houden in de toekomst. Over de Nokons ben ik al een tijdje aan het nadenken door er half zwart en half zwart of driekwart zwart en kwart rood van te maken, dit geeft misschien wel een mooi effect, de Sidi sticker ga ik zeker laten hangen omdat ik vind dat de achtervork anders te wit is en met de sticker zorgt voor een breking, de Tune sticker wordt vervangen door een witte Campagnolo sticker (jij ziet liever geen sticker waarschijnlijk, maar ik vind het wel mooi). Ik heb ook nog een zwarte Tiso alu kit besteld om een beetje te schipperen met zwart en rood wat volgens mij mooier gaat zijn.
Bedankt om me te wijzen op mijn uitspraak, dit zal niet meer voorvallen in het vervolg...


Geen probleem... op die leeftijd heb ik ook die gevoeligheden moeten leren.
Sorry, maar zwart en rode Nokons combineren vind ik zo nodig nog erger. Of ben ik nu zo raar?  Een Campagnolo sticker... hmm, je weet wellicht dat ik professioneel Campa verdeel, dus 'k zal dat door de vingers zien!  
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 11 jul 2006 01:50

Hallo Casran,
Ja je hebt wel gelijk over de uitspraak van de Lightweights, als men de achtergrondinformatie niet kent dan kunnen vele mensen dit verkeerd opnemen en ook zelfs met de achtergrondinfo gekend, ik zal hier dan ook rekening mee houden in de toekomst. Over de Nokons ben ik al een tijdje aan het nadenken door er half zwart en half zwart of driekwart zwart en kwart rood van te maken, dit geeft misschien wel een mooi effect, de Sidi sticker ga ik zeker laten hangen omdat ik vind dat de achtervork anders te wit is en met de sticker zorgt voor een breking, de Tune sticker wordt vervangen door een witte Campagnolo sticker (jij ziet liever geen sticker waarschijnlijk, maar ik vind het wel mooi). Ik heb ook nog een zwarte Tiso alu kit besteld om een beetje te schipperen met zwart en rood wat volgens mij mooier gaat zijn.
Bedankt om me te wijzen op mijn uitspraak, dit zal niet meer voorvallen in het vervolg...
 

Waarom niet "gewoon" zwarte nokon kabels. Staat volgens mij zeer mooi.  Anders gaan je misschien wel richting de kunst!  De gulle middenweg zou misschien ook wel goed zijn.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 11 jul 2006 01:53

Ik heb dit draadje een beetje gevolgd, en hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik ook nog maar iets zeg over het design.
De vrij sobere kleurstelling van mijn Dogma (dan druk ik mij nog voorzichtig uit) laat zien waar mijn persoonlijke voorkeur naar uit gaat. Maar ik ben 47 jaar oud, vader van 3 kinderen, en de kleur van mijn haren zit ergens halverwege het zwart en wit van mijn Pina.Persoonlijk zou ik niet gezien willen worden op de fiets van Bo. Maar Bo is nog jong, enthousiast en ongeremd. Toen ik zo oud was reed ik op een oranje bromfiets met zo veel mogelijk chroom. (Voor de kenners, een Tomos 4L).Persoonlijk vind ik het wel leuk dat je het karakter, en de persoonlijke voorkeuren van iemand kunt terugvinden in zijn fiets.Dus ookal ben ik het met Casran eens als het over mooi of lelijk gaat, ik hoef er niet op te fietsen. Wat mij betreft sticker je er lustig op los. Wellicht kun je om de andere spaak een rode steken. Waar het om gaat is dat jij het mooi vind. Niets is zo leuk als fietsen op een fiets waarvan je het idee hebt dat 'ie echt van jou is.
Harde wind is meestal tegen.

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 11 jul 2006 02:04

Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 10 Juli 2006


Ik heb dit draadje een beetje gevolgd, en hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik ook nog maar iets zeg over het design.
De vrij sobere kleurstelling van mijn Dogma (dan druk ik mij nog voorzichtig uit) laat zien waar mijn persoonlijke voorkeur naar uit gaat. Maar ik ben 47 jaar oud, vader van 3 kinderen, en de kleur van mijn haren zit ergens halverwege het zwart en wit van mijn Pina.Persoonlijk zou ik niet gezien willen worden op de fiets van Bo. Maar Bo is nog jong, enthousiast en ongeremd. Toen ik zo oud was reed ik op een oranje bromfiets met zo veel mogelijk chroom. (Voor de kenners, een Tomos 4L).Persoonlijk vind ik het wel leuk dat je het karakter, en de persoonlijke voorkeuren van iemand kunt terugvinden in zijn fiets.Dus ookal ben ik het met Casran eens als het over mooi of lelijk gaat, ik hoef er niet op te fietsen. Wat mij betreft sticker je er lustig op los. Wellicht kun je om de andere spaak een rode steken. Waar het om gaat is dat jij het mooi vind. Niets is zo leuk als fietsen op een fiets waarvan je het idee hebt dat 'ie echt van jou is.


Hallo Ron,
Hoh ik moet blijkbaar maar eens in mijn bedje kruipen... Maar vooruit snel dan nog, ik vind jou uitspraak een hele mooie waarin ik mijzelf echt kan vinden, en ja wie weet wat ik graag zie als ik de haren heb die mijn papa nu heeft. Toch is ook de mening van echte weightweenies toch altijd wel eens mooi om te weten en je leert er misschien ook wel uit. Wie weet zitten er mooie suggesties tussen. Net zoals nu is het misschien wel beter om er wat meer zwart in te brengen zodat ik eens kan zien of dit mooi is, het is niet dat dit veranderen zo duur is. En het is inderdaad waar, jij moet je fiets mooi vinden en niet iemand anders!! Maar het is natuurlijk wel leuk als anderen hem ook mooi vinden

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 11 jul 2006 10:46

Sorry, maar zwart en rode Nokons combineren vind ik zo nodig nog erger. Of ben ik nu zo raar?  Een Campagnolo sticker... hmm, je weet wellicht dat ik professioneel Campa verdeel, dus 'k zal dat door de vingers zien!  
 

Ik zie een forumbestelling voor Campa onderdelen opkomen!!!  

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jul 2006 13:56

Om nog even terug te komen op die reactie van Bo op ww. Kwestie van keuzes maken, als je de afgelopen 2 maanden minder had uitgegeven dan had je nu al bijna LW's 2e hands kunnen kopen. Want Polar power output is niet echt goedkoop, die tandwielen kosten een klein vermogen enz.
Die Polar Power Output kit vind ik een ongelooflijke flop van Polar. Is een leuke gadget maar je hebt er helemaal niets aan om mee te trainen. Want een nauwkeurigheid van 10 haalt ie meestal nog niet eens.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jul 2006 15:22

Waarom rij je trouwens met 1 bidon tijdens wedstrijden? Als je met 2 bidonnen rijdt van 750 hoef je maar 1 keer water aan te pakken in een klassieker als het warm is met 1 bidonnetje van 500 kan je na een half uur al af laten zakken naar de auto. Wij zijn de afgelopen etappes en wedstrijden vaak met 2x750 + 500 in achterzak gestart om de 1e 2 uur koers genoeg te hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 11 jul 2006 16:46

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Juli 2006

Waarom rij je trouwens met 1 bidon tijdens wedstrijden? Als je met 2 bidonnen rijdt van 750 hoef je maar 1 keer water aan te pakken in een klassieker als het warm is met 1 bidonnetje van 500 kan je na een half uur al af laten zakken naar de auto. Wij zijn de afgelopen etappes en wedstrijden vaak met 2x750 + 500 in achterzak gestart om de 1e 2 uur koers genoeg te hebben.

Wel onze koersen duren maar maximum 2uur maar dat is al uitzonderlijk bij nieuwelingenkoersen, het hangt meestal tussen 1U30  en 1U40 en dat vind ik niet de moeite om met twee bidonnen rond te zeulen. De Polar Power Output ja als het aankomt op de wattages is hij zeer onnauwkeurig maar ik gebruik hem vooral voor de trapfrequentie, snelheid, hartslag en totale tijd, ik kan dan alleen met dit computertje de belangrijkste gegevens op het schermpje krijgen zonder dat ik een nog veel duurdere SRM moet kopen of een tweede fietscomputertje moet installeren. Plus, ik heb de hartslagmeter en Output gekregen van mijn ouders voor mijn nieuwjaar! 

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 11 jul 2006 17:00

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Juli 2006


Om nog even terug te komen op die reactie van Bo op ww. Kwestie van keuzes maken, als je de afgelopen 2 maanden minder had uitgegeven dan had je nu al bijna LW's 2e hands kunnen kopen. Want Polar power output is niet echt goedkoop, die tandwielen kosten een klein vermogen enz.
Die Polar Power Output kit vind ik een ongelooflijke flop van Polar. Is een leuke gadget maar je hebt er helemaal niets aan om mee te trainen. Want een nauwkeurigheid van 10 haalt ie meestal nog niet eens.

Nja, weet je wat het is, ik weet niet hoe het komt hoor maar ik heb het er al eens over gehad met mijn ouders en vooral mijn moeder vindt €1500 nogal veel geld om in één keer uit te geven aan een occasie wielset begrijp je, de Zipps, die ik occasie heb kunnen kopen, zijn dan veel goedkoper en die upgrade ik naarmate ik geld heb en deze zijn waarschijnlijk bijna zo goed als een set LW's plus je hebt minder kosten als je ze kapot rijd, een nieuwelingenpeleton is iets raars hoor

Plaats reactie