Alles over vakanties op én met de fiets

Limburgs Mooiste 2011

Gebruikersavatar
rogerc
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2011 21:19
Locatie: Vaals

Gebruikersavatar rogerc 25 jun 2011 09:49

Nou, als ik nu hier naar buiten kijk ziet het toch uit als Limburgs Natste :(
Sterkte allemaal !!
Specialized S-Works HT / Giant TCR Comp.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 25 jun 2011 20:02

Ik ben weer thuis na een erg natte editie. De startplaats was perfect voor deze hoeveelheid fietsers: veel parkeergelegenheid, voorzieningen onderweg waren goed: overal fruit (appels, bananen) en koek, krentenbollen of repen en dankzij Aquarius ook sportdrank onderweg. Mobiele toiletten, watertapinstallaties, super! De helmstickers waren geen succes: onderweg kwam je heel veel losgeregende exemplaren op de weg tegen.

Vanmorgen om 6.15 uur gestart. Ik was van plan de paarse editie van 260 km. te doen, maar gezien de voorspellingen en de lucht vanmorgen toch maar besloten me te beperken tot de rode lus. Ook Erik Dekker stapte op en kwamen we onderweg op de route nog tegen. Een aantal voor mij onbekende klimmetjes gedaan, zoals de Stoepert, Us Marie bij Bemelen. Mooi was ook dat er bij de beklimmingen een bordje stond met de details van de klim.

Afbeelding

Na de Camerig direct de klim naar het Drielandenpunt meegepakt, ook al was dat niet de bedoeling. Daarna de routeaansluiting gemist en per abuis nog een stuk van de blauwe lus meegepakt. Hierdoor kwam ik op 195 km. uit...

Thuisgekomen bleek mijn achterband lek, er zaten twee steentjes in.

Ik had medelijden met de mountainbikers vandaag: binnen de kortste keren zagen ze eruit als een beest. Ik dacht dat ik al goed zwart was, maar dat was niets vergeleken met deze dappere fietsers. Ben benieuwd hoe het race-niek is vergaan!

EDIT: Foto geplaatst
Laatst gewijzigd door DeletedUser01 op 26 jun 2011 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

tismigget
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 sep 2009 16:43
Locatie: HEERLEN

tismigget 25 jun 2011 21:30

Helaas was een 5e lekke band bij de 110 licht (die door het weer best wel zwaar was...)er één teveel...Geen reservebandjes meer en de servicepost in Beek was ook al weg...Toen maar op een lekke band naar huis gefietst...Jammer...

rubenav
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2010 10:07

rubenav 25 jun 2011 21:45

Na 30 km (van de geplande 200 km!) afgestapt en teruggereden met al twee lekke banden. Zelden over zo'n gevaarlijk parcours gereden (blauwe lus), veel onverhard, heel slecht wegdek en dankzij het weer spekglad. Op deze manier had het niet echt veel zin meer om door te fietsen. Helaas, volgende keer beter!
Trek 2.1 2010

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 25 jun 2011 22:12

100km zwaar gereden vandaag. Vanwege een lichte whiplash, opgelopen 4 weken geleden, raadde de neuroloog maar de helft aan, maar ja dan ben je 35km van huis... toen begon het echt te regenen en in een groep is het leuker dan de korste weg alleen terug. Fietsen na 3 weken stilzitten was minder, daarvoor gaat het nu erna geweldig. Lekker profijt gehad van het nog gisteren gekochte regenjack.

Was vandaag tussen 10..12 grd, toch nog veel korte broeken gezien. Alle bergjes waren bekend, voordeel gehaald daar. Voorzichtig bergaf, helaas een
klapper van een dame op de Doode Man, ambulance was echter al in de buurt.

maui
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:16

maui 25 jun 2011 23:02

Pfff, wat een dag.... 165,7 km gefietst in net geen 8 uur, rode lus.
Eigenlijk was het vandaag in het mooie zuiden geen doen. Het was te nat, te koud en (te) gevaarlijk.
Ik heb nog nooit:
- zoveel lekke banden gezien, iedere 500 meter stond er wel iemand te plakken
- 130 km klappertandend op de fiets gezeten
- zoveel angst gehad in afdalingen

Maar toch, nu, thuis op de bank met een glas wijn en de laptop op schoot.... valt het allemaal best mee. Geen lekke banden, niet gevallen, geen schade en ik heb het inmiddels weer warm. Volgens mn fietscomputertje was het vandaag GEMIDDELD 12,7 graden..... bah!
[edit]
temperatuur toegevoegd
[/edit]
Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 25 jun 2011 23:36

Ik ging voor de 160 zwaar. In Epen miste ik de afslag naar links (zoals zovelen bleek later) bij het pannekoekenrestaurant. Doordat ik in de afdaling zat fietste ik buitenblad en de 11 of 12. Vermoedelijk schakelde ik eerst voor en daardoor lag de ketting te scheef en is mijn achterderailleur finaal doormidden gebroken. De pechservice gebeld, zou een uur duren. Uiteindelijk na 2,5 uur nog niemand gezien en toen maar mijn vriendin gebeld, die in SImpelveld zat. Wel lekker vlaai en een pannekoek gegeten. Nieuwe derailleur meteen maar besteld, kan ik donderdag weer fietsen. Gelukkig nog wel 125 km kunnen fietsen. De regen was inderdaad zwaar prut!

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 26 jun 2011 10:33

Wij waren van plan om de 160 km te fietsen, maar vonden het op een gegeven moment gewoon te nat en koud worden. Toen hebben we een alternatieve route gezocht terug naar de start met uiteindelijk nog behoorlijk wat klimwerk. Volgend jaar beter, want ondanks het groot aantal deelnemers heb ik totaal niet het gevoel gehad dat het een massaal evenement was, daar was ik wel aangenaam door verrast.
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

4kids
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 aug 2009 19:41

4kids 26 jun 2011 10:45

De 160 km gefietst maar tjonge tjonge, wat was dat zwaar. Alleen maar prut en regen. Kleding ben ik nu aan het wassen maar een grijze zweem blijft op de witte gedeeltes zichtbaar.
Gelukkig geen lekke band gehad. Mijn maat die de 100 km deed wel: 2 in de laatste 10 km.

Ben helaas gevallen op een spekglad houten bruggetje. Totaal onverwacht en waarschijnlijk door een miniscule stuurbeweging. Een motoragent die voorbijreed vertelde dat er nog veel meer mensen daar gevallen zijn. Mij leverde het een hoop bloed in mijn gezicht op. Toch maar de laatste 30 km doorgefietst (agent had niet iets van een gaasje bij zich....) en bij de finish de EHBO opgezocht. Daar bleek dat er 4 hechtingen nodig waren om het weer toonbaar te maken. Uitstekend werk door deze mensen.
Vanacht toch wel slecht geslapen door de (hoofd)pijn en kneuzingen van de pols en been. Maar nu net terug van het ziekenhuis voor de tetanusinjectie. Ik kan er in ieder geval weer tegenaan.

De tocht was op zich prima georganiseerd maar er waren wel veel plekken die door het natte weer levensgevaarlijk waren. Ook ik heb meerder keren angstig afgedaald.. Ben benieuwd of de organisatie dit ook weet en of ze volgende keer meer bordjes bij dergelijke plekken neerzetten. De hoeveelheid lekke banden was bizar en ook hier heb ik genoeg mensen gezien die te weinig bandjes bij zich hadden en nergens iets konden kopen. Tip voor volgende edities.
Voor mij was dit de laatste keer. Niet vanwege het weer maar in het midden van het land kan je ook prima klimmen. Daarvoor hoef ik geen 200 km heen en 200 km terug te rijden. Mijn dagtotaal was dus 560 km.

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 26 jun 2011 11:35

Deze editie was toch LIMBURGS SMERIGSTE :( :o :shock: ,zeer jammer het was inderdaad uitkijken met sommige afdalingen :evil: :evil: .
Wij kruisten met de blauwe lus ook een of andere lus vondt t toch poepie link wij kwamen in een afdaling van rechts,de andere lus kwam voor ons van links,deze afdalers keken nog niet eens naar rechts!!! knalden vol door ik ging toch maar ff zelf voor de veiligheid in de ankers :x :x .Zeer jammer verder je zag niet veel vh mooie Limburgse landschap.
Verder wil toch ik vermelden vd vriendelijke/goede service van de FM in Schimmert,schoonzoon had totaal geen remblokjes meer :( :o :shock: ,hier werden tegen materiaalprijs de blokjes vervangen Hulde :) :) ,dus geen montagekosten!!!!.
Geen commentaar op org imo goed :) :)

gr vd n.........s :D :D

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 26 jun 2011 12:07

Wat een weer. Rode lus gereden, inclusief rit van en naar parkeerplaats bij roda-stadion was dat meer dan 175 km, Remblokjes compleet versleten, gelukkig slechts een keer lek. Goed: verzorging onderweg, goed uitgepijld. Slecht: enorme drukte bij afhalen startbewijzen (mede veroorzaakt doordat onduidelijk was of de rijen gebaseerd waren op naam of op registratienummer), geen bewegwijzering terug naar parkeerplaats.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

dewitte
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 06 aug 2007 18:36

dewitte 26 jun 2011 12:58

Ondanks het slechte weer ,genoten van m,n eerste toertocht mede dankzij de goede organisatie. Volgend jaar ga ik zeker weer, wel wat beter voorbereid (arm, beenstukken +regenjas)zouden de tocht wat cofortabeler maken.100 km zwaar was dus nu extra zwaar en koud voor mij.Maargoed wel gered en niet af hoeven stappen bij beklimmingen 1 lekke band en naar m,n zin gehad wat wil een mens nog meer.
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

Plaats reactie