Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Luik-Bastenaken-Luik 2006

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 12 aug 2006 23:46

Was weer een mooie rit, mede door het weer geen druppel regen gevallen!Was alleen erg fris  s'morgens hooguit 5 graden op de Baraque, hierdoor viel de afdaling niet mee, brrrrrr.
Mijn benen waren ook niet helemaal optimaal, helaas!Heel de maand juli ook al last van verkoudheid, dat werkt ook niet echt mee!
Alleen Mensma gezien en gesproken, mooi fietsje geworden!Behalve een nieuwe fiets had hij ook nieuwe benen, tjessus wat reed die gast hard vandaag!
Was zelf niet helemaal ontevreden gestart om 6 uur en was om 4 uur weer terug in Luik. Maar het belangrijkste was toch wel die droge dag die ik niet had verwacht.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 13 aug 2006 01:04

haha die jas had ik gelukkig niet nodig idd maar ik heb zo'n vermoeden dat ik hem nog wel nodig ga hebben in dit land
Weer was fantastisch alleen een beetje fris 's morgens, ik heb Mensma ook heel even gesproken op het midden van de Wanne, ik had net een bijna kramp aanval dus ik moest even strekken en heb hem daarna niet meer gezien helaas.
Al met al een mooie rit alleen de wegwijzers hadden wel wat duidelijker gemogen.
"Try not. Do or do not......there is no try"

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 13 aug 2006 10:39

Ik heb gisteren ook de 237 km versie gereden in het FF-tenue , gestart om 06.45 uur en gefinisht om 18.20 uur. Fietstijd was 10 u en 10 min met een gem. van 23,4 km.
allen liggen de lichtste 3 kransjes achter een beetje los , hopelijk maar een klein euvel en niet onderdeel van een groter probleem.
Ik had 2 zweetshirts aan , 1x korte en 12x lange mouw aan , onder het FF-tenue. In het begin was het wat frisjes , maar mijn vetlaagje komt dan toch nog van pas , en later , toen de zon erbij kwam , was het bijna nog te warm. De tocht voor mij was bijna helemaaldroog , alleen 3 druppels regen bij de post na de Wanne.
Mijn gadget ( Garmin Edge 305HR)heeft het net niet gehaald , hield er na 09.45 uur mee op , batterij leeg. Ik had tot dat moment er 3853 Hm op zitten.
Ik persoonlijk vond het stukje op de Cote D'Amermont het zwaarste en lastigste stukje , het laatste stukje op de La Redoute er nog een sprint uitgeperst ( de laatste ritten in Z-Limburg op geoefend en nu dus gedaan ) , jammer dat de persoon langs me mer aandacht zocht.

Jammer voor de mensen die thuisbleven vanwege de weersverwachtingen , maar af en toe gokken moet je toch ook doen.

Voor diegene die zijn thuisgebleven , deze mis je in je collectie:

It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 13 aug 2006 11:24

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 13 Augustus 2006

Voor diegene die zijn thuisgebleven , deze mis je in je collectie:

Wat zat er verder nog bij voor een kadootje? Van 2004 heb ik een rugtasje en van vorig jaar een handdoek.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 13 aug 2006 11:43

Quote: Origineel geplaatst door *PFW* op 13 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 13 Augustus 2006

Voor diegene die zijn thuisgebleven , deze mis je in je collectie:

Wat zat er verder nog bij voor een kadootje? Van 2004 heb ik een rugtasje en van vorig jaar een handdoek.



Eih , een paar witte coolmax sokken met als boordopschrift 12-08-2006 Luik-Bastenaken-Luik

It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

uphillonly
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 apr 2005 21:02

uphillonly 13 aug 2006 18:00

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 13 Augustus 2006

......Ik had 2 zweetshirts aan , 1x korte en 12x lange mouw aan , onder het FF-tenue. In het begin was het wat frisjes , maar mijn vetlaagje komt dan toch nog van pas , en later , toen de zon erbij kwam , was het bijna nog te warm......


Gefeliciteerd met het uitrijden van de tocht. Je zult het alleen wel warm hebben gehad denk ik???
Ik heb vorige week in dat gebied gereden (123 km) en toen hebben we wel regen gehad 's ochtends

simok
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:42

simok 13 aug 2006 18:35

Het was echt een hele mooie tocht! ik heb de 235 gedaan, anders vond ik niet dat ik Luik-Bastenaken-Luik fietste. Ik was degene in CSC kleren voor degene die meefietsten. Ik ben rond half 7 vertrokken. Bergop de meeste voorbij en dan weer wachten op de rest, eind van de dag toch wel moe hoor. Vandaag lekker luieren.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 13 aug 2006 21:54

Ik vond het ook een ERG mooie tocht. Had hem nog nooit gereden dus ik heb echt genoten. Leuk om weer een paar forumleden ontmoet te hebben. Beide ontzettend strakke fietsen (vooral het spuitwerk op Andromeda's fiets)! Verder niemand gezien in forumtenue, beetje jammer! Heb wel achter iemand in CSC pakje gefiets, misschien was jij dat Simok? Ik had dus het forumtenue aan.
De statistieken:Tijd:8 uur en 37 minuten afstand: 234,8 kmgemiddelde: 27,2Max: 74,6gemiddelde hartslag :152kcal: 7809 (hoe de teller daar ook aan mag komen...)
Waar kun je trouwens die foto's bekijken die zijn gemaakt?

simok
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2006 23:42

simok 13 aug 2006 22:09

Quote: Origineel geplaatst door mensma op 13 Augustus 2006
Ik vond het ook een ERG mooie tocht. Had hem nog nooit gereden dus ik heb echt genoten. Leuk om weer een paar forumleden ontmoet te hebben. Beide ontzettend strakke fietsen (vooral het spuitwerk op Andromeda's fiets)! Verder niemand gezien in forumtenue, beetje jammer! Heb wel achter iemand in CSC pakje gefiets, misschien was jij dat Simok? Ik had dus het forumtenue aan.


Ik heb wel iemand gezien met een forumtenue, dat ben jij dan misschien toch geweest! zag er leuk uit die forumkleding. Zou het graag nog weten of jij dan achter mij hebt gefietst... Rode gossini fiets heb ik.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 13 aug 2006 23:00

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 13 Augustus 2006


Waar kun je trouwens die foto's bekijken die zijn gemaakt?


Ben ik ook naar op zoek, stond in die brief iets over, maar die heb ik weg gegooid al.
Ik dacht dat het aktiefoto.nl zou zijn, maar daar zie ik niets hierover....

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 13 aug 2006 23:28

schitterende tocht weer, een beetje jammer van de regen, je rekent er toch een beetje op!! hihi!
Facts: 239 op de teller, 25,4 gem. 6.10 vertrokken, 16,15 binnen.
3750 Hm, en een hoop lol gehad,
Foto's staan op www.actionphototeam.com tevens stonden ze op de redoute foto's te maken, maar van welke organisatie die waren? als iemand het weet, laat het me ff weten!!!
Voor de gene, die zich hebben laten afschrikken door de weerberichten, ga lekker korfballen, of vollyballen


 
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 13 aug 2006 23:48

Die foto's op de redoute waren volgens mij voor iemand prive en niet echt van een organisatie kreeg ik de indruk?
maar op actionphototeam.com staan idd de foto's van het begin bovenop de cote de kin (of was het op de cote d'embourg?)
Ik sta er iig niet op, alleen ergens achter een voorganger
@ Mensma , ik vergat het te vermelden maar die Bianchi mag er trouwens ook zijn! strak ding.... en aardig gemiddelde heb je gereden trouwens
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie