Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

campagnolo neutron wielen

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 17 nov 2006 12:08

Quote: Origineel geplaatst door havana op 17 November 2006
Nee die heeft ze niet meer hangen helaas...

Dan wordt de keus toch iets makkelijker. Eurus 2005 of 2006 voor mij.
Looks of aero als ik het goed gelezen heb.

cyclefan
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 nov 2006 23:20

cyclefan 17 nov 2006 15:16

Ik vind Eurus superwielen veel beter als MAVIC SSC SL die meer geld kosten en minder goed bollen. Verschil Eurus/neutron is vooral het spaakdesign en de hoogte van de velg. De lagering is identiek (Record)
Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 09 November 2005

ben je tevreden over je neutron's?Ik zou ze ook zien te kopen...Hoe bevallen je ze?


Ik heb Neutrons, en vind die in die prijsklasse (470€ incl wielhoezen) van de beste wielen op de markt. Bovendien overal inzetbaar: over kasseien, wat klimwerk,... Als je dit wiel kent, begrijp je niet waarom mensen 150€ méér uitgeven om Ksyriums te kopen die veel minder goed zijn.
Al zou je waarschijnlijk evengoed Easton Circuit wielen kunnen nemen; daar hoor ik ook veel goeds over.
 

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4934
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 24 nov 2007 00:11

Heeft er iemand ervaring met het verwisselen van banden met neutron velgen?
Het schijnt nogal lastig te zijn??

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 nov 2007 10:05

Broodje aap verhaal vind ik persoonlijk, het gaat iets minder gemakkelijk dan b.v. ksyriums en dan meestal nog bij een nieuwe band bij de eerste omlegging.
Daarna is het goed te doen, zeker als de band is " ingelopen ".
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

extreme-c
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 nov 2006 18:19

extreme-c 24 nov 2007 11:10

Het is idd erg klote om banden op te leggen, ik heb de nieuwe campa neutrons met de carbon naaf en zat me rot te zweten hahahaaha. maar heb de oplossing. gewoon wat lucht in de band dan kun je het laatste stukje met de band afnemer doen zonder de band kapot te steken. nu ben je maar 2 min per wiel bezig. als dit niet had gelukt had ik ze gratis weggegeven erg frustie was dit zeg
colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 nov 2007 16:33

extreme-c schreef:Het is idd erg klote om banden op te leggen, ik heb de nieuwe campa neutrons met de carbon naaf en zat me rot te zweten hahahaaha. maar heb de oplossing. gewoon wat lucht in de band dan kun je het laatste stukje met de band afnemer doen zonder de band kapot te steken. nu ben je maar 2 min per wiel bezig. als dit niet had gelukt had ik ze gratis weggegeven erg frustie was dit zeg


Dat bedoel ik, dit is gewoon onkunde je moet altijd wat lucht in je banden steken bij het omleggen en dan het wiel op je bovenbenen liggen en de band er van onder naar boven als het ware inmasseren, dan glijdt ook dat laatste stukje over de velg!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

extreme-c
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 nov 2006 18:19

extreme-c 24 nov 2007 21:48

uhhhhhh onkunde????????? normaal heb je geen band AFNEMERS nodig voor het opleggen van een band dacht ik zo he. niet bij mavic enz. dus is het moeilijker bij campa zoals mao vroeg.
En colnagofreak tuurlijk doen we allemaal wat lucht in de band bij het omleggen maar door de moeilijkheid proberen we wel eens iets anders als het al zelfs moeilijk is om de band zonder binnenband te monteren.

de groeten
colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 nov 2007 10:37

Ok, het kwam misschien wat lullig over, maar het stond er wat vreemd!
"de oplossing, gewoon wat lucht in de band" vandaar! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4934
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 20 dec 2007 21:41

Vandaag mijn neutrons op gehaald , super mooi.
Gewicht : voor 672 achter 890 velgenlint 38 spanners (zware)152 totaal 1652 gram toch effe wat zwaarder dan de opgegeven 1550 gram.
En misschien weten vele dit al , ze zijn tegenwoordig zonder ratel.

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 20 dec 2007 22:00

ik moet zeggen dat ik dat erg jammer vind (de afwezigheid van de ratel)
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 dec 2007 22:06

@Mao ik heb m'n twijfels over je weegschaal, woog dezelfde snelspanners op iets van 118 gram pas. 152 gram zou wel extreem zwaar zijn.
Die ratel wil wel als er olie ipv vet in de body zit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4934
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 20 dec 2007 22:35

@Af
Het is maar goed dat ik niet heb verteld bij welke FM ze vandaan komen , maar ga morgen gelijk bellen , het zijn namelijk snelspanners van 2007 vento,s. :-(
Volgens de zelfde FM is de ratel er uitgehaald bij campagnolo, 80% zou dit willen volgens campagnolo zegt de FM die mij net vento,s snelspanners in mijn maag splits i.p.v. neutrons.

Plaats reactie