Bianchi
Quoten: Origineel geplaatst door Composite op 30 Oktober 2005
Ben ik nou de enige die Bianchi's gewoon niet mooi vindt?? Ik vind ze allemaal (inclusief die 928 carbon fiets..) erg "El Cheapo" er uit zien!!
Op bike motion natuurlijk wel even over de stand gelopen en daar in mijn mening gesterkt. Ik krijg het er totaal niet warm van...de kerel/vrouw die bij Bianchi de kleurenschema's/designs/graphics ontwerpt moeten ze gelijk een schop onder zijn/haar hol geven!!
Technisch gezien zullen het best ok fietsen zijn hoor (neem ik aan..) maar optisch gezien zeer smakeloos en goedkoop ogend. Als je dan toch een Italiaanse fiets wil, neem dan een mooie (bijv. Pinarello, de Rosa, Opera etc.)!!
Als je dat vind, waarom zit je dan rond te neuzen op het Bianchi gedeelte, dan ga je toch lekker bij andere gedeelten kijken?
De kleurstellingen van de laatste jaren zijn idd wat minder, daarvoor vond ik ze ook beter, maar smakeloos en goedkoop vind ik ze zeker niet!
Ben ik nou de enige die Bianchi's gewoon niet mooi vindt?? Ik vind ze allemaal (inclusief die 928 carbon fiets..) erg "El Cheapo" er uit zien!!
Op bike motion natuurlijk wel even over de stand gelopen en daar in mijn mening gesterkt. Ik krijg het er totaal niet warm van...de kerel/vrouw die bij Bianchi de kleurenschema's/designs/graphics ontwerpt moeten ze gelijk een schop onder zijn/haar hol geven!!
Technisch gezien zullen het best ok fietsen zijn hoor (neem ik aan..) maar optisch gezien zeer smakeloos en goedkoop ogend. Als je dan toch een Italiaanse fiets wil, neem dan een mooie (bijv. Pinarello, de Rosa, Opera etc.)!!
Als je dat vind, waarom zit je dan rond te neuzen op het Bianchi gedeelte, dan ga je toch lekker bij andere gedeelten kijken?
De kleurstellingen van de laatste jaren zijn idd wat minder, daarvoor vond ik ze ook beter, maar smakeloos en goedkoop vind ik ze zeker niet!
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 30 Oktober 2005
Is inmiddels bekend op dit forum maar voor de Bianchi-thread nog maareens mijn 1998 Bianchi in de enige kleuren die horen. Vele fietsen verder heb ik hem nog. Hij doet dienst op de rollenbank...
strakke fiets. hij ziet er kaal uit. (wat ik mooi vind)
Is inmiddels bekend op dit forum maar voor de Bianchi-thread nog maareens mijn 1998 Bianchi in de enige kleuren die horen. Vele fietsen verder heb ik hem nog. Hij doet dienst op de rollenbank...
strakke fiets. hij ziet er kaal uit. (wat ik mooi vind)
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik vind de mtb's van bianchi wel supermooi (die wit/beige achtige). op bikemotion stonden een paar hele gave. maar de wegfietsen vind ik helaas wat saaj. omdat het altijd maar dezelfde (leijke) groene kleur is.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Nou wat voor een historie heeft bijvoorbeeld TREK, geen toch. Bianchi is al 120 jaar top. Als je celeste (wat overigens zee blauw is en niet groen!) niet mooi vindt is jou mening, ik vind dat aan die kleur een vleug emotie en historie hangt.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 30 Oktober 2005
Nou wat voor een historie heeft bijvoorbeeld TREK, geen toch. Bianchi is al 120 jaar top. Als je celeste (wat overigens zee blauw is en niet groen!) niet mooi vindt is jou mening, ik vind dat aan die kleur een vleug emotie en historie hangt.
Je mag het dan wel zee blauw noemen, maar het blijft natuurlijk gewoon groen!
En Bianchi, als je groen mooi vindt en van geschiedenis houdt, waarom niet!
Nou wat voor een historie heeft bijvoorbeeld TREK, geen toch. Bianchi is al 120 jaar top. Als je celeste (wat overigens zee blauw is en niet groen!) niet mooi vindt is jou mening, ik vind dat aan die kleur een vleug emotie en historie hangt.
Je mag het dan wel zee blauw noemen, maar het blijft natuurlijk gewoon groen!
En Bianchi, als je groen mooi vindt en van geschiedenis houdt, waarom niet!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Oeps....... Celeste betekent HEMELS BLAUW.
Als ik BIANCHI was zou ik alleen maar de frames celeste spuiten. Puur zoals gios dat ook al jaren doet. Ik begrijp natuurlijk wel dat dit uit commercieel oogpunt niet aantrekkelijk is.
Als ik BIANCHI was zou ik alleen maar de frames celeste spuiten. Puur zoals gios dat ook al jaren doet. Ik begrijp natuurlijk wel dat dit uit commercieel oogpunt niet aantrekkelijk is.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
maar historie en emotie kan mij niet echt boeien aan een fiets. hij moet gewoon mooi zijn. maar ieder zijn idee daarover..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:43
Quote: Origineel geplaatst door delsol op 30 Oktober 2005
dat gevoel heb ik met TREK mooie fietsen voor de rest spreekt het merk me niet aan.update record shifters+chorus derailleurs gemonteerd komt de fiets op 7,002 kg.
Begrijp me niet verkeerd maar 7 kilo is wel erg licht met deze opzet. Je frame is natuurlijk wel maatje smurf maar niet het lichtste. Ik zie lichte pedalen, hele lichte remmen en de wielen zien er niet zwaar uit. Het is pure interesse en ik ben gewoon benieuwd naar wat alles zo weegt. Mijn 58cm Carbon L komt op 7,3 incl Keo pedalen. Zou ik het zadel (Arione) en de Ksyriums vervangen dan kan ik nog wat winnen, zo ongeveer 250 tot 400 gram. De rest is zo ongeveer het meest lichte bruikbare spul.
Ik zie dat jij op je stuur en pen ook nog wat kunt winnen. Mij lijkt 7 kilo wat laag voor deze opzet. Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten natuurlijk maar mijn ervaring met een SL is dat ik hem niet zo licht kreeg. De framemaat was wel wat groter maar dat scheelt geen halve kilo.
dat gevoel heb ik met TREK mooie fietsen voor de rest spreekt het merk me niet aan.update record shifters+chorus derailleurs gemonteerd komt de fiets op 7,002 kg.
Begrijp me niet verkeerd maar 7 kilo is wel erg licht met deze opzet. Je frame is natuurlijk wel maatje smurf maar niet het lichtste. Ik zie lichte pedalen, hele lichte remmen en de wielen zien er niet zwaar uit. Het is pure interesse en ik ben gewoon benieuwd naar wat alles zo weegt. Mijn 58cm Carbon L komt op 7,3 incl Keo pedalen. Zou ik het zadel (Arione) en de Ksyriums vervangen dan kan ik nog wat winnen, zo ongeveer 250 tot 400 gram. De rest is zo ongeveer het meest lichte bruikbare spul.
Ik zie dat jij op je stuur en pen ook nog wat kunt winnen. Mij lijkt 7 kilo wat laag voor deze opzet. Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten natuurlijk maar mijn ervaring met een SL is dat ik hem niet zo licht kreeg. De framemaat was wel wat groter maar dat scheelt geen halve kilo.
Quoten: Origineel geplaatst door Gijs Lokker op 30 Oktober 2005
Quote: Origineel geplaatst door delsol op 30 Oktober 2005
dat gevoel heb ik met TREK mooie fietsen voor de rest spreekt het merk me
niet aan.
update
record shifters+chorus derailleurs gemonteerd komt de fiets op 7,002 kg.
Begrijp me niet verkeerd maar 7 kilo is wel erg licht met deze opzet. Je frame is natuurlijk wel maatje smurf maar niet het lichtste. Ik zie lichte pedalen, hele lichte remmen en de wielen zien er niet zwaar uit. Het is pure interesse en ik ben gewoon benieuwd naar wat alles zo weegt. Mijn 58cm Carbon L komt op 7,3 incl Keo pedalen. Zou ik het zadel (Arione) en de Ksyriums vervangen dan kan ik nog wat winnen, zo ongeveer 250 tot 400 gram. De rest is zo ongeveer het meest lichte bruikbare spul. Ik zie dat jij op je stuur en pen ook nog wat kunt winnen. Mij lijkt 7 kilo wat laag voor deze opzet. Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten natuurlijk maar mijn ervaring met een ML3 is dat ik hem niet zo licht kreeg. De framemaat was wel wat groter maar dat scheelt geen halve kilo.
is het gewicht gewogen of opgeteld? en als het opgeteld is via weightweenies of gewoon fabrieksopgave? en je kan ook dingen vergeten zijn als kabels vet stuurlint en dat soort kleine dingen. de 7 kilo is moeilijk te halen met die fiets.
Quote: Origineel geplaatst door delsol op 30 Oktober 2005
dat gevoel heb ik met TREK mooie fietsen voor de rest spreekt het merk me
niet aan.
update
record shifters+chorus derailleurs gemonteerd komt de fiets op 7,002 kg.
Begrijp me niet verkeerd maar 7 kilo is wel erg licht met deze opzet. Je frame is natuurlijk wel maatje smurf maar niet het lichtste. Ik zie lichte pedalen, hele lichte remmen en de wielen zien er niet zwaar uit. Het is pure interesse en ik ben gewoon benieuwd naar wat alles zo weegt. Mijn 58cm Carbon L komt op 7,3 incl Keo pedalen. Zou ik het zadel (Arione) en de Ksyriums vervangen dan kan ik nog wat winnen, zo ongeveer 250 tot 400 gram. De rest is zo ongeveer het meest lichte bruikbare spul. Ik zie dat jij op je stuur en pen ook nog wat kunt winnen. Mij lijkt 7 kilo wat laag voor deze opzet. Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten natuurlijk maar mijn ervaring met een ML3 is dat ik hem niet zo licht kreeg. De framemaat was wel wat groter maar dat scheelt geen halve kilo.
is het gewicht gewogen of opgeteld? en als het opgeteld is via weightweenies of gewoon fabrieksopgave? en je kan ook dingen vergeten zijn als kabels vet stuurlint en dat soort kleine dingen. de 7 kilo is moeilijk te halen met die fiets.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;