Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Armstrong test positief...

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 24 aug 2005 18:23

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 24 Augustus 2005


Quote: Origineel geplaatst door delirium op 24 Augustus 2005


Soit, ik gaan trug voortwerken. Voor mij staat al lang vast dat Armstrong aan de dope zit, hoe gemeen jullie dat ook vinden van mij. Maar die amerikaan gaat mij nix wijsmaken.
Droom gerust voort dat hij clean is en dat er in het peleton maar af en toe een enkeling een verboden product neemt.
Respect voor de eenzame fietser die kromgebogen over zen stuur tegen de wind , zich kampioen waant! Maar als hij daarvoor doping nodig had moet hij dat ook maar kunnen toegeven!

En dat is je volgende denk/redeneerfout. Uit mijn weigering om onbezonnen en niet 100 gefundeerde uitspraken te doen, trek jij conclusies over hoe ik denk over het dopinggebruik in het peloton. Mijn beste, dié woorden ga je me ook niet in de mond leggen!


Als ge alleen 100 gefundeerde uitspraken zout mogen doen op een forum, hoeft er geen forum niemeer te bestaan want dan zou er geen reden meer zijn tot discusie.
Hoe gij denkt over het peleton moet egij weten, ik maak bekend hoe ik erover denk, dat is de enige reden waarom ik hier iets post. Ik dacht ook dat dat de bdoeling van een forum was, of mag er alleen iets gezegd worden dat 100vaststaat, dan kunde evengoed nix meer zeggen.
En sorry voor het in uw mond leggen van uitspraken, dat is niet men bedoeling geweest.

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 24 aug 2005 18:24

Quoten: Origineel geplaatst door squadra op 23 Augustus 2005


Waar rook is, is vuur!!!!
Met alle respect, maar iemand die de ziekte kanker heeft overwonnen is ook na zijn ziekte niet vrijgesteld van medicatie. Dat Lance een medisch attest heeft moge duidelijk zijn. Ik denk dat dit ook te maken heeft met het 7x winnen van de Tour de France, normaal lukt dit zonder hulp van een of ander middel ook niet denk ik!
En dat er in het peloton EPO wordt gebruikt mag ook duidelijk zijn, als de grens voor de hematocriet waarde maar onder 50 blijft! Alleen jammer dat een jongen als Marc Lotz aan de schandpaal wordt genageld en dat meneer Armstrong de handen boven het hoofd worden gehouden!


hoe weet jij dat er in het peleton gbruikt wordt???
trouwens als je naar NOS sportjournaal heb gekeken,heeft de directeur op persoonlijke titel gesproken, terwij het buro heeft gezegt dat alle monsters anoniem zijn!!!

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 24 aug 2005 18:26

Quoten: Origineel geplaatst door MarnixS op 24 Augustus 2005

Juridisch gezien is het waarschijnlijk zo dat Armstrong op basis van dit verhaal niet veroordeeld mag worden, maar ik denk dat het menselijk is een mening te hebben over de hele dopingproblematiek. Door de jaren heen komen links en rechts dopinggevallen en -gevalletjes boven water. Journalisten die jaren lang in het wereldje rond kunnen kijken (en luisteren) die met dubbelzinnige (en soms niet eens dubbelzinnige) bewoordingen over doping in de wielersport spreken. Oud-renners die een boekje open doen over dopinggebruik. Ik vind het niet vreemd dat veel mensen het gevoel hebben dat dit slechts het topje van de ijsberg is. Er zal altijd gezocht worden naar middelen die (nog) niet op te sporen zijn of (nog) niet op de lijst met verboden middelen staan. Rare verhalen over EPO voor de hond of schoonmoeder....(geloven ze het zelf?), vage contacten met vee-artsen (streepje ertussen??? c a s r a n ??), topsporters die op jonge leeftijd overlijden aan aandoeningen waar normaal alleen bejaarden aan overlijden, EPO voor een ziekenhuis in Roemenië (dacht ik), wielrenners die spuiten klaar hebben liggen om maskerende oplossingen in te spuiten......... Als er dan EPO wordt geconstateerd in de urine van Armstrong..... ik kijk er niet van op.....

Kon ik het maar even goed verwoorden als u...

racie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 aug 2004 14:33

racie 24 aug 2005 18:42

Zeer interessant deze discussie mensen. Maar nu heb ik een vraag. In een ander forum is te lezen dat mannen als Bert Dekker en Oege Hiddema de Telegraphe en Galibier etc. (tijdens de Marmotte) harder of ongeveer even hard rijden als de kopgroep dit jaar in de TdFrance. Natuurlijk is het maar 1 wedstrijd, maar gebruiken deze jongens dan ook allemaal?
Ridley

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 24 aug 2005 18:57

Hee, gaat deze 'discussie' nog verder? Ik geloof dat er grofweg twee visies zijn:
1. de wereld is slecht, iedereen is schuldig, Armstrong in het bijzonder
2. buitenmenselijke prestaties kunnen door wilskracht en doorzettingsvermogen bereikt worden en iemand is onschuldig totdat het tegendeel wordt bewezen (bij bv. Virenque is dat gebeurd, bij Armstrong ondanks alle onderzoeken nog niet).
Iedereen mag zijn mening hebben en die middels bijvoorbeeld een forum ventileren, maar de ongebreidelde vermenging van feit en fictie in deze 'discussie' stoort mij wel.
Se non e vero, e ben trovato.

marnixs
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 18 jul 2005 14:20

marnixs 24 aug 2005 18:59

Quoten: Origineel geplaatst door racie op 24 Augustus 2005

Zeer interessant deze discussie mensen. Maar nu heb ik een vraag. In een ander forum is te lezen dat mannen als Bert Dekker en Oege Hiddema de Telegraphe en Galibier etc. (tijdens de Marmotte) harder of ongeveer even hard rijden als de kopgroep dit jaar in de TdFrance. Natuurlijk is het maar 1 wedstrijd, maar gebruiken deze jongens dan ook allemaal?

Het spijt me, maar dit voegt naar mijn bescheiden mening helemaal niets toe aan de discussie. Domme vragen bestaan niet, heb ik altijd geleerd, maar ik twijfel daar nu aan.....
Wat is er mis met mooi-weer-fietsers?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 aug 2005 19:29

Quote: Origineel geplaatst door delirium op 24 Augustus 2005
Als ge alleen 100 gefundeerde uitspraken zout mogen doen op een forum, hoeft er geen forum niemeer te bestaan want dan zou er geen reden meer zijn tot discusie.Hoe gij denkt over het peleton moet egij weten, ik maak bekend hoe ik erover denk, dat is de enige reden waarom ik hier iets post. Ik dacht ook dat dat de bdoeling van een forum was, of mag er alleen iets gezegd worden dat 100vaststaat, dan kunde evengoed nix meer zeggen. En sorry voor het in uw mond leggen van uitspraken, dat is niet men bedoeling geweest.



Van mij mag jij op dit forum zeggen wat je wil en zolang je de consequenties ervan aanvaardt. Die consequenties zijn op zijn minst dat je wat tegenwind krijgt, en dat je van mij te horen krijgt dat een pak van je bovenstaande uitspraken lachwekkend lichtzinnig zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 aug 2005 19:34

Quote: Origineel geplaatst door MarnixS op 24 Augustus 2005
Juridisch gezien is het waarschijnlijk zo dat Armstrong op basis van dit verhaal niet veroordeeld mag worden, maar ik denk dat het menselijk is een mening te hebben over de hele dopingproblematiek. Door de jaren heen komen links en rechts dopinggevallen en -gevalletjes boven water. Journalisten die jaren lang in het wereldje rond kunnen kijken (en luisteren) die met dubbelzinnige (en soms niet eens dubbelzinnige) bewoordingen over doping in de wielersport spreken. Oud-renners die een boekje open doen over dopinggebruik. Ik vind het niet vreemd dat veel mensen het gevoel hebben dat dit slechts het topje van de ijsberg is. Er zal altijd gezocht worden naar middelen die (nog) niet op te sporen zijn of (nog) niet op de lijst met verboden middelen staan. Rare verhalen over EPO voor de hond of schoonmoeder....(geloven ze het zelf?), vage contacten met vee-artsen (streepje ertussen??? c a s r a n ??), topsporters die op jonge leeftijd overlijden aan aandoeningen waar normaal alleen bejaarden aan overlijden, EPO voor een ziekenhuis in Roemenië (dacht ik), wielrenners die spuiten klaar hebben liggen om maskerende oplossingen in te spuiten......... Als er dan EPO wordt geconstateerd in de urine van Armstrong..... ik kijk er niet van op.....



Bepaalde vroege overlijdens doen wenkbrauwen fronsen, maar zijn niet per se aan doping toe te schrijven.

Neem nu de doodsoorzaak van Salanson (La Boulangère) die aan een hartstilstand gestorven zou zijn. Artsen stelden vast dat zijn hartspier disproportioneel groot was, dit door zware sportbeoefening in zijn adolescentie (als je hartspier zich het sterkst ontwikkeld). Dit blijkt een neveneffect te zijn van topsport op die jonge leeftijd. Ik zelf begon bijvoorbeeld iets later aan competitief wielrennen, en dat is er deels de reden van dat mijn hartslagen hoger zijn (iets kleiner hart moet meer pompen om het bloed rond te stuwen). Een heel jammer geval...


Ik kan overigens uw voorbehoud/scepsis/teleurstelling over de sport goed begrijpen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sandman
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2005 21:56

sandman 24 aug 2005 19:37

als echt mocht blijken dat armstrong epo gebruikt heeft zou dat een schande zijn voor de wielrennerij. Te meer omdat dit pas na zoveel jaar naar boven komt. Ik persoonlijk vind armstrong een irritant mannetje dat ik eigenlijk helemaal niet uit kan staan, maar daarom verdient/krijgt hij van mij niet minder rechten/kansen of weet ik het .... totdat het tegendeel bewezen is. En daarom hoop ik eigenlijk dus ook gewoon dat het allemaal niet waar is.
mijn 2 centen.....
<br>
<br>
... dus

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 24 aug 2005 22:16

Nu is het eigenlijk wachten op nieuwe onthullingen omtrend deze zaak.

Laat ik in de tussentijd deze zaak maar eens andersom bekijken: Als LA zonder doping 7x de toer gewonnen heeft dan is deze man mijn held en ren ik meteen naar de winkel om 10/2 kleding te halen!

vince
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2005 14:55

vince 24 aug 2005 22:41

Wat is eigenlijk de gem. percentuele prestatietoename bij gebruik van EPO?

vince
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2005 14:55

vince 24 aug 2005 22:54

Excuus, ik was wat snel. Tot 10 betere prestaties. Dat maakt wel het verschil.
Wel of niet gebruikt,ik blijf respect houden voor de ijzeren discipline en professionaliteit die de man aan de dag legt voor de wielrensport. (en ik ben zeker geen Armstrong fan) Daar kunnen een groot aantal van zijn concurrenten nog heel veel van leren.

Plaats reactie