Montage van mijn Scott CR1
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Augustus 2005
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 05 Augustus 2005
...
ps : heb net bericht gehad dat ik nog 6 weken moet wachten op de carbon crew, ik heb trouwens naar jou geluisterd en een 20-spaaks voorwiel besteld ipv het 16-spaaks !
Heb me even aan het lezen van deze topic gezet. Prachtig werk, TS-Biker!!
Hier bedoel je een 20-spaaks LW? Zou ik ook eerder voor gaan, wat extra stijfheid. Maar is er reden om aan te nemen dan de 16-spaaks écht minder is (Zabel rijdt er bv. toch Milaan-San Remo mee)?
20 spaaks voorwielen zijn met kevlar gebonden, 16 spaaks wielen niet (gewichtsverschil is miniem), 16 spaaks zal zeker qualitatief niet minder zijn maar 20 spaaks biedt voor ons "gewone stervelingen" toch iets meer zekerheid.
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 05 Augustus 2005
...
ps : heb net bericht gehad dat ik nog 6 weken moet wachten op de carbon crew, ik heb trouwens naar jou geluisterd en een 20-spaaks voorwiel besteld ipv het 16-spaaks !
Heb me even aan het lezen van deze topic gezet. Prachtig werk, TS-Biker!!
Hier bedoel je een 20-spaaks LW? Zou ik ook eerder voor gaan, wat extra stijfheid. Maar is er reden om aan te nemen dan de 16-spaaks écht minder is (Zabel rijdt er bv. toch Milaan-San Remo mee)?
20 spaaks voorwielen zijn met kevlar gebonden, 16 spaaks wielen niet (gewichtsverschil is miniem), 16 spaaks zal zeker qualitatief niet minder zijn maar 20 spaaks biedt voor ons "gewone stervelingen" toch iets meer zekerheid.
Quoten: Origineel geplaatst door delsol op 20 Augustus 2005
Lw bedoel je light weight?
heb ze gister in mijn handen gehad erg mooie wielen.
Het gaat idd om Lightweights.
Lw bedoel je light weight?
heb ze gister in mijn handen gehad erg mooie wielen.
Het gaat idd om Lightweights.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Volgende stap van mijn montage zijn de Nokonkabels waar ik vandaag zal mee beginnen.Allereerst de naamuitleg :*liner = de zwarte binnenkabel*konavex = de alu hulsjes
Ik monteer de kabel eerst om de exacte lengte te bepalen. Ik plak hem vast met tape
Ik monteer de kabel eerst om de exacte lengte te bepalen. Ik plak hem vast met tape
ik hou rekening met de plaatsen waar ik de doorzichtige plastiek wil monteren.Om de konavex makkelijk in deze huls te brengen spuit ik siliconspray in de huls (siliconen dienen tevens ook als bescherming tegen vocht)Ik duw de nodige konavexdeeltjes in de plastiek en zorg ervoor dat ze goed aansluiten en dat ik zowel aan de éne kant als aan de aandere kant een deeltje konavex heb dat buiten de plastiek huls komt, dit om slechte remwerking te voorkomen !
Ik monteer het geheel om te kijken of het aantal konavexdeeltjes genoeg is of niet.Ik let erop dat er voldoende spatie is om goed met het stuur te kunnen draaien.Je ziet de plastiek framebeschermer mooi op de juiste plek zitten.
Als de afstand correct afgemeten is verwijder ik hem terug van het stuur.Ik knip met een kniptang de liner gelijk met de buitenkabel, de liner had ik wat langer gehouden om op die manier de konavexdeeltjes goed tegen mekander te drukken.
Dan verwijder ik het voorste gedeelte van de kabel even van de rest om nog 3mm extra van de liner te knippen.Indien je de liner even lang maakt verkrijg je een slechte remwerking.De liner moet dus ongeveer tot halweg het eindhulsje komen !
Ik schuif de buitenkabel terug over de liner en kan nu eerst de remkabel door de sti steken en dan door de nokon kabel.
Ik schuif de buitenkabel terug over de liner en kan nu eerst de remkabel door de sti steken en dan door de nokon kabel.
Nu alles "op maat is" kan ik de remkabel opspannen.Ik doe dit terwijl de gaine losblijft van het stuur, dus nog niet vastplakken met tape vermits de kabel zich anders niet kan goedtrekken in de remgreep en in de nokken van het frame.
Voila, dit was de nokonmontage, het volgende zal het plaatsen v/h stuurlint zijn (voor sommigen onder ons een ware hel, is het niet).Voorlopige resultaat :
PS : let ook eens op de voorvork "thanks to Sharkman" !
PS : let ook eens op de voorvork "thanks to Sharkman" !