Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Muziek met fietsen!

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 07 feb 2006 14:12

Quote: Origineel geplaatst door .marcel. op 31 Januari 2006
zit nu mn rondjes te fietsen op de muziek van een belgisch onzijdig persoon die ik zondag bij de vrienden van amstel live zag.(zij/hij zong een duet met racoon.het nummer wat ik heb is:not an addict.)


hij/zij? weet je het niet of bedoelde je Sarah Bettens?
Mijn fiets is bezeten!

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 07 feb 2006 14:16

Quote: Origineel geplaatst door WielerJournaal op 07 Februari 2006
Buiten geen muziek voor mij. Binnen op mijn fietstrainer echter wel. Ik heb een muziekstuk in elkaar gesleuteld van 15 minuten met 100 beats per minute. Leek me handig om te trainen op 100 omwentelingen per minuut. Daarnaast elke minuut een geluidsignaal (voor intervallen). Ik zal er geen TMF award mee winnen, maar mocht je er een keertje gebruik van willen maken: www.wielerjournaal.nl (zoek naar 100RPM).


heb gezocht, gevonden en geklikt. Maar krijg dan dit:
"We're sorry, but we can't find the HomePage you've requested."
Mijn fiets is bezeten!

wielerjournaal
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2006 08:55

wielerjournaal 07 feb 2006 15:23

Quoten: Origineel geplaatst door Eddie Bouncer op 07 Februari 2006


Quote: Origineel geplaatst door WielerJournaal op 07 Februari 2006

Buiten geen muziek voor mij. Binnen op mijn fietstrainer echter wel. Ik heb een muziekstuk in elkaar gesleuteld van 15 minuten met 100 beats per minute. Leek me handig om te trainen op 100 omwentelingen per minuut. Daarnaast elke minuut een geluidsignaal (voor intervallen). Ik zal er geen TMF award mee winnen, maar mocht je er een keertje gebruik van willen maken: www.wielerjournaal.nl (zoek naar 100RPM).

heb gezocht, gevonden en geklikt. Maar krijg dan dit: "We're sorry, but we can't find the HomePage you've requested."

Probeer eens een rechtermuisknopklik op de link en dan 'doel opslaan als..'. Waarom een gewone klik niet werkt zoek ik uit. Mogelijk is de site wat overbelast. Excuses!

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 07 feb 2006 19:07

had eerste x al rechts geklikt. Werkt niet.
Mijn fiets is bezeten!

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 08 feb 2006 20:40

wie kent hier een radiostation die voornamelijk nederlandstalig draait(geen piraten, want die kan ik niet ontvangen)
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 09 feb 2006 00:57

ff kijken op www.nederland.fm leverde me deze zender op: "Nationaal.fm". Slogan is iig "Waar Nederlandse sterren stralen". Klinkt me Nederlands
Mijn fiets is bezeten!

debolle
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:57

debolle 02 mar 2006 23:18

het klopt dat het de veiligheid verminderd,maar als ik alleen ga fietsen dan vind ik het toch lekker als ik mijn MP3 van 5gig bij heb
lekkere ouwe muziek of nederlandse hits, beetje top 1000....
of gewoon de radio...
maar niet te hard!!!
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 06 apr 2006 23:34

Kijk ook eens hier http://www.pedalradio.com/ trainingspodcast voor verschilende rpm's
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 13 apr 2006 01:05

Geweldige podcasts voor spinning. Voor fietsen vind ik toch dat er veel te veel variatie in zit. RPM onder de 75 kan heel goed als je aan het spinnen bent, maar op de fiets vind ik het toch echt te laag. Ik fiets dan wel niet met Ipod, maar met hardlopen heb ik het wel geprobeerd. Maar je laat je in je ritme toch teveel leiden door de muziek.
Als je de muziek wil gebruiken als ondersteuning voor je trapfrequentie, kan je beter een trance cd gebruiken en die met een muziekbewerkingsprogramma naar een hogere RPM pitchen.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 13 apr 2006 10:33

waar stoppen jullie trouwens je i-pod en hoe laat je dan je kabeltje lopen, mijn mp3-speler (geen i-pod) red 't met 't kabeltje niet tot in 't zakje met t kabeltje onder m'n shirt.
hoe hebben jullie dit?

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 13 apr 2006 12:11

Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 13 April 2006


waar stoppen jullie trouwens je i-pod en hoe laat je dan je kabeltje lopen, mijn mp3-speler (geen i-pod) red 't met 't kabeltje niet tot in 't zakje met t kabeltje onder m'n shirt.
hoe hebben jullie dit?

Mijn iPod laat ik bij voorkeur thuis. Ik heb wel een klein radiootje waar ik altijd mee fiets. Die heb ik in de achterzak van mijn shirt zitten. Het kabeltje loopt over mijn rug heen en ik heb hem nog met een klip aan de rand van mijn shirt vastzitten. Werkt al een aantal jaren erg goed. 
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 13 apr 2006 14:13

Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 13 April 2006




Mijn iPod laat ik bij voorkeur thuis. Ik heb wel een klein radiootje waar ik altijd mee fiets. Die heb ik in de achterzak van mijn shirt zitten. Het kabeltje loopt over mijn rug heen en ik heb hem nog met een klip aan de rand van mijn shirt vastzitten. Werkt al een aantal jaren erg goed. 

Jee-es, ken je het type en merk van het radiootje? Ik heb er al 2 gehad, een Philips en een Sony toestelletje maar ik ben niet tevreden over de ontvangst, heel veel ruis.....

Plaats reactie