gezocht: tijdritframe
-
- Forum-lid
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29
Die Zipp wielen staan er zeker mooi bij!! Ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Alleen nou begin ik te twijfelen over de kleur van je frame, dat zou in de kleuren van die Zipp wielen en het stuur toch wat mooier staan denk ik. Maar ik zou toch wel de fiets eerst helemaal afmaken, misschien valt het wel mee.
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
Quote: Origineel geplaatst door Beginnertje op 27 Augustus 2005
Die Zipp wielen staan er zeker mooi bij!! Ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Alleen nou begin ik te twijfelen over de kleur van je frame, dat zou in de kleuren van die Zipp wielen en het stuur toch wat mooier staan denk ik. Maar ik zou toch wel de fiets eerst helemaal afmaken, misschien valt het wel mee.
Ter verduidelijking. Ik twijfel over de keuze van een vol achterwiel: Zipp (dimpled, zwart carbon met wat rood in de stickers) of Lightweight (wit achterwiel met een spaakstructuurtje in). Geen volledig set wielen dus.
Maar ook dit achterwiel is nog niet meteen aan de orde. Eerst de fiets opbouwen.
Die Zipp wielen staan er zeker mooi bij!! Ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Alleen nou begin ik te twijfelen over de kleur van je frame, dat zou in de kleuren van die Zipp wielen en het stuur toch wat mooier staan denk ik. Maar ik zou toch wel de fiets eerst helemaal afmaken, misschien valt het wel mee.
Ter verduidelijking. Ik twijfel over de keuze van een vol achterwiel: Zipp (dimpled, zwart carbon met wat rood in de stickers) of Lightweight (wit achterwiel met een spaakstructuurtje in). Geen volledig set wielen dus.
Maar ook dit achterwiel is nog niet meteen aan de orde. Eerst de fiets opbouwen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29
Als je voor één van die wielen zou gaan zou ik de Zipp kiezen, vind ik er net wat mooier uitzien.
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt
In een donker grijs verleden reed Lotto-Adecco op litespeed met zipp wielen. Toen reed Rick Verbrugghe een snelheids record met een zip 909 set (dus een 404 voorwiel en een disk) Dit jaar reed Dave Z met een zipp 999 set (een 808 81mm hoog voorwiel en een disk) weer een snelheid record. Lag het dan aan de wielen of aan de P3C?
Lang verhaal kort, goed zoeken en je vind vast wel foto van een blade met een zipp disk. Alleen nog een 808 voorwiel.
Wil je klimtijdritten rijden w8 dan even met aanschaf van een zipp disk.Als je nieuwsgierig bent ga dan naar Friedrichshaven voor leuk nieuws over een zipp en over een disk wiel van hun. Je zult verstelt staan.
Lang verhaal kort, goed zoeken en je vind vast wel foto van een blade met een zipp disk. Alleen nog een 808 voorwiel.
Wil je klimtijdritten rijden w8 dan even met aanschaf van een zipp disk.Als je nieuwsgierig bent ga dan naar Friedrichshaven voor leuk nieuws over een zipp en over een disk wiel van hun. Je zult verstelt staan.
pas op! paaltje!
Vandaag is m'n tijdritfiets ineen gestoken.
Enkele foto's:
1. Klaar voor montage:
2. Kopervet (voor titanium) erin en dan de trapas erin draaien:
3. Heb 'm tijdelijk voorzien van een Ultegra 175mm crank:
4. Record achterderailleur; zie de prachtige in het titanium uitgespaarde "L".
5. Het tijdritstuur geplaatst. Tijdens de montage staat er een Bianchi stuurpen op.
6. Het TT-stuur:
Enkele foto's:
1. Klaar voor montage:
2. Kopervet (voor titanium) erin en dan de trapas erin draaien:
3. Heb 'm tijdelijk voorzien van een Ultegra 175mm crank:
4. Record achterderailleur; zie de prachtige in het titanium uitgespaarde "L".
5. Het tijdritstuur geplaatst. Tijdens de montage staat er een Bianchi stuurpen op.
6. Het TT-stuur:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
7. Het stuur met de shifters en remmetjes:
8. ndertussen ook de remhoeven geplaatst; tijd om de kabeltjes door het frame te trekken:
9. De remkabels zijn geïnstalleerd, langs de binnenkant van de base bar.
Extra klus... in plaats van de derailleurkabeltjes onder stuurlint en met plastic stripjes langs de extensions te sturen, wil ik ze erdoor. Gevolg: gaatje boren:
10. Wat te lang is aan de extensions worden weggezaagd:
11. Hier zie je de remkabeltjes uit het stuur komen en de derailleurkabel (voorderailleur) uit de linkse extension komen:
12. Waarom er dus geboord moest worden: de kabel moet IN de s-bend extension lopen... (ondertussen Vuelta op tv)
8. ndertussen ook de remhoeven geplaatst; tijd om de kabeltjes door het frame te trekken:
9. De remkabels zijn geïnstalleerd, langs de binnenkant van de base bar.
Extra klus... in plaats van de derailleurkabeltjes onder stuurlint en met plastic stripjes langs de extensions te sturen, wil ik ze erdoor. Gevolg: gaatje boren:
10. Wat te lang is aan de extensions worden weggezaagd:
11. Hier zie je de remkabeltjes uit het stuur komen en de derailleurkabel (voorderailleur) uit de linkse extension komen:
12. Waarom er dus geboord moest worden: de kabel moet IN de s-bend extension lopen... (ondertussen Vuelta op tv)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Heel erg leuk om te zien! Nu nog eens het totaal plaatje!
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 02 September 2005
Heel erg leuk om te zien! Nu nog eens het totaal plaatje!
Vervolg dus:
Bijna compleet geeft het dit:
Maar dan moet die Bianchi stuurpen nog vervangen worden door een Bontrager XXX Lite Carbon, stuurlintje erop, etc. Dan krijg je zo'n cockpit:
And ready to ride...
Heel erg leuk om te zien! Nu nog eens het totaal plaatje!
Vervolg dus:
Bijna compleet geeft het dit:
Maar dan moet die Bianchi stuurpen nog vervangen worden door een Bontrager XXX Lite Carbon, stuurlintje erop, etc. Dan krijg je zo'n cockpit:
And ready to ride...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Upgrades binnenkort:Elite carbon bidonhoudertje, vol achterwiel (Zipp of Lightweight?), misschien ook aero voorwiel (Zipp, Hed3 of Xentis), Zero Gravity prototype cranks (indien niet goed, op zoek naar iets anders), en eventueel lichte remhoeven (ZG of AX-Lightness).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Mooi hoor. Aan het concurreren met TS?
Ziet er maar raar uit, van die kabels uit het uiteinde van je extensions, maar wrsch wel de meeste nette oplossing. En ga nou maar voor het ZIPP achterwiel, het rood-zwarte van de Bora's staat namelijk ook heel mooi. En waarom 0G remmen? Zal wel heel mooi staan (zwart en hoekig), maar de gewichtswinst lijkt me niet bijzonder nuttig op een TT fiets.
Ziet er maar raar uit, van die kabels uit het uiteinde van je extensions, maar wrsch wel de meeste nette oplossing. En ga nou maar voor het ZIPP achterwiel, het rood-zwarte van de Bora's staat namelijk ook heel mooi. En waarom 0G remmen? Zal wel heel mooi staan (zwart en hoekig), maar de gewichtswinst lijkt me niet bijzonder nuttig op een TT fiets.
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 September 2005
Mooi hoor. Aan het concurreren met TS? Ziet er maar raar uit, van die kabels uit het uiteinde van je extensions, maar wrsch wel de meeste nette oplossing. En ga nou maar voor het ZIPP achterwiel, het rood-zwarte van de Bora's staat namelijk ook heel mooi. En waarom 0G remmen? Zal wel heel mooi staan (zwart en hoekig), maar de gewichtswinst lijkt me niet bijzonder nuttig op een TT fiets.
Met TS-Biker kan ik niet concurreren, zeker niet qua montage-uitleg. Ik heb lekker toegekeken terwijl m'n mechanieker dit deed.
De bekabeling door die extensions vind ik het mooiste; net zoals Discovery het doet (zie foto hieronder). Het alternatief is ofwel heel lang stuurlint om je kabels onder te leggen (2e foto) of van die plastic stripjes om de kabels vast te maken: beiden lelijk. Nieuwe remhoeven is misschien het allerlaatste waar ik aan denk... zal nog niet zo gauw gebeuren.
Mooi hoor. Aan het concurreren met TS? Ziet er maar raar uit, van die kabels uit het uiteinde van je extensions, maar wrsch wel de meeste nette oplossing. En ga nou maar voor het ZIPP achterwiel, het rood-zwarte van de Bora's staat namelijk ook heel mooi. En waarom 0G remmen? Zal wel heel mooi staan (zwart en hoekig), maar de gewichtswinst lijkt me niet bijzonder nuttig op een TT fiets.
Met TS-Biker kan ik niet concurreren, zeker niet qua montage-uitleg. Ik heb lekker toegekeken terwijl m'n mechanieker dit deed.
De bekabeling door die extensions vind ik het mooiste; net zoals Discovery het doet (zie foto hieronder). Het alternatief is ofwel heel lang stuurlint om je kabels onder te leggen (2e foto) of van die plastic stripjes om de kabels vast te maken: beiden lelijk. Nieuwe remhoeven is misschien het allerlaatste waar ik aan denk... zal nog niet zo gauw gebeuren.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -