Je topsnelheid!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Briljant he die popi. (men zou een lijst moeten maken met al zijn uitspraken hier op het forum - instant bestseller! )
Nu ik er aan denk, om je afdaling spectaculair te maken (wel lef hebben ) je voorrem HARD indrukken. Ik fietste 50 en binnen 2-3 sec (3-5 meter) stond ik stil . Dus ik kijk naar mn remblokjes en laat je nou net zien dat er fikkend rubber van die blokjes af vliegt .
Alleen nu het probleem dat mn tandwiel nogal klein is en ik me bij 50 km/h dus doodtrap en er geen kracht meer in zit
Moet ik wat op verzinnen
Alleen nu het probleem dat mn tandwiel nogal klein is en ik me bij 50 km/h dus doodtrap en er geen kracht meer in zit
Moet ik wat op verzinnen
Een jonge fietser van 14 die al 10 jaar elke dag fietst...<br>
<br>
Dit jochie heeft ook een fietsforum. http://www.fietsersforum.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
<br>
Dit jochie heeft ook een fietsforum. http://www.fietsersforum.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ga ook eens rekenen met 50 per uur rijd je bijna 14 meter per seconde zou je in 3 seconde stilstaan ga je van 14 naar 0, dus gemiddeld 7 meter maal 3 is bij mij 21 meter. Niet dat ik ervan overtuigt ben dat dat kan maar typisch niet nagedacht van een 14 jarige.
Quote: Origineel geplaatst door Sjibble op 24 Augustus 2005
binnen 2-3 sec (3-5 meter) stond ik stil .
Hehe, dat is wel een hele aparte vertraging dan als je maar 3-5 meter nodig had maar er toch 2-3 sec. over deed
mijn top is 50 met een beetje wind mee op het vlakke. Dat gaat later wel wat meer worden hoop ik.
binnen 2-3 sec (3-5 meter) stond ik stil .
Hehe, dat is wel een hele aparte vertraging dan als je maar 3-5 meter nodig had maar er toch 2-3 sec. over deed
mijn top is 50 met een beetje wind mee op het vlakke. Dat gaat later wel wat meer worden hoop ik.
Bij zo'n enorme vertraging ga je over je stuur! Je staat praktisch van 50km/u plots geparkeerd. Je lichaam wil wel verder met pakweg 40 km/u. Check je snelheid eerst eens goed!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quote: Origineel geplaatst door Sjibble op 24 Augustus 2005
Nu ik er aan denk, om je afdaling spectaculair te maken (wel lef hebben ) je voorrem HARD indrukken. Ik fietste 50 en binnen 2-3 sec (3-5 meter) stond ik stil . Dus ik kijk naar mn remblokjes en laat je nou net zien dat er fikkend rubber van die blokjes af vliegt .Alleen nu het probleem dat mn tandwiel nogal klein is en ik me bij 50 km/h dus doodtrap en er geen kracht meer in zit Moet ik wat op verzinnen
Mwoeahhhhh.............
Anderen rekenden al..........
Uitgaand van een éénparige vertraging en voor het gemak inderdaad 14 m/s bij 50 km/u. Gaan we uit van 2,5 seconden.
Vetraging a (negative acceleratie) is begin snelheid gedeeld door tijd.
a= vb/t
a=14/2,5= -5,6 m/s2
De gemiddelde snelheid vg weten we al, die is 7 m/s.
De afgelegde afstand X is vg maal tijd.
X=vg.t= 7.2,5=17,5 m
of de helft van de vertraging maal tijd in het kwardraat (bij een vertraging tot o)
X=1/2. a . t2=1/2 . 5,6 . (2,5)2=17,5 m
Laten we 'm het voordeel van de twijfel geven: "binnen 2-3 sec (3-5 meter)". In de eerste seconde dat ie moet reageren legt hij 14 m af, in de tweede seconde dat ie remt 3-5 m, samen is dat dus 17-19 m in twee seconden, en dat is ongeveer 17,5 m.............Mwoeahhhhhhhh.................
We kunnen ook nog wel even de krachten bereken die nodig zijn om hem (60 kg) binnen zeg 5 m tot stilstand te brengen.
a=14/t
t=14/a
5=1/2. a . (14/a)2
5=(14)/2a= 196/2a=98/a
a=98/5=- 19,6 m/s2
t=14/19,6=ca. 0,7 s
F=m.a= 60. 19,6=ca. 1200 N
.................dat wordt een flinke smak...........
Nu maar hopen dat ik nog wat van mijn natuurkundelessen in een grijs verleden in mijn grijze massa heb overgehouden.............
Nu ik er aan denk, om je afdaling spectaculair te maken (wel lef hebben ) je voorrem HARD indrukken. Ik fietste 50 en binnen 2-3 sec (3-5 meter) stond ik stil . Dus ik kijk naar mn remblokjes en laat je nou net zien dat er fikkend rubber van die blokjes af vliegt .Alleen nu het probleem dat mn tandwiel nogal klein is en ik me bij 50 km/h dus doodtrap en er geen kracht meer in zit Moet ik wat op verzinnen
Mwoeahhhhh.............
Anderen rekenden al..........
Uitgaand van een éénparige vertraging en voor het gemak inderdaad 14 m/s bij 50 km/u. Gaan we uit van 2,5 seconden.
Vetraging a (negative acceleratie) is begin snelheid gedeeld door tijd.
a= vb/t
a=14/2,5= -5,6 m/s2
De gemiddelde snelheid vg weten we al, die is 7 m/s.
De afgelegde afstand X is vg maal tijd.
X=vg.t= 7.2,5=17,5 m
of de helft van de vertraging maal tijd in het kwardraat (bij een vertraging tot o)
X=1/2. a . t2=1/2 . 5,6 . (2,5)2=17,5 m
Laten we 'm het voordeel van de twijfel geven: "binnen 2-3 sec (3-5 meter)". In de eerste seconde dat ie moet reageren legt hij 14 m af, in de tweede seconde dat ie remt 3-5 m, samen is dat dus 17-19 m in twee seconden, en dat is ongeveer 17,5 m.............Mwoeahhhhhhhh.................
We kunnen ook nog wel even de krachten bereken die nodig zijn om hem (60 kg) binnen zeg 5 m tot stilstand te brengen.
a=14/t
t=14/a
5=1/2. a . (14/a)2
5=(14)/2a= 196/2a=98/a
a=98/5=- 19,6 m/s2
t=14/19,6=ca. 0,7 s
F=m.a= 60. 19,6=ca. 1200 N
.................dat wordt een flinke smak...........
Nu maar hopen dat ik nog wat van mijn natuurkundelessen in een grijs verleden in mijn grijze massa heb overgehouden.............
Quoten: Origineel geplaatst door Maatchen op 30 Augustus 2005
Quote: Origineel geplaatst door Sjibble op 24 Augustus 2005
Nu ik er aan denk, om je afdaling spectaculair te maken (wel lef hebben ) je voorrem HARD indrukken. Ik fietste 50 en binnen 2-3 sec (3-5 meter) stond ik stil . Dus ik kijk naar mn remblokjes en laat je nou net zien dat er fikkend rubber van die blokjes af vliegt .
Alleen nu het probleem dat mn tandwiel nogal klein is en ik me bij 50 km/h dus doodtrap en er geen kracht meer in zit
Moet ik wat op verzinnen
Mwoeahhhhh.............Anderen rekenden al..........Uitgaand van een éénparige vertraging en voor het gemak inderdaad 14 m/s bij 50 km/u. Gaan we uit van 2,5 seconden.Vetraging a (negative acceleratie) is begin snelheid gedeeld door tijd.a= vb/ta=14/2,5= -5,6 m/s2De gemiddelde snelheid vg weten we al, die is 7 m/s.De afgelegde afstand X is vg maal tijd.X=vg.t= 7.2,5=17,5 mof de helft van de vertraging maal tijd in het kwardraat (bij een vertraging tot o)X=1/2. a . t2=1/2 . 5,6 . (2,5)2=17,5 mLaten we 'm het voordeel van de twijfel geven: "binnen 2-3 sec (3-5 meter)". In de eerste seconde dat ie moet reageren legt hij 14 m af, in de tweede seconde dat ie remt 3-5 m, samen is dat dus 17-19 m in twee seconden, en dat is ongeveer 17,5 m.............Mwoeahhhhhhhh.................We kunnen ook nog wel even de krachten bereken die nodig zijn om hem (60 kg) binnen zeg 5 m tot stilstand te brengen.a=14/tt=14/a5=1/2. a . (14/a)25=(14)/2a= 196/2a=98/aa=98/5=- 19,6 m/s2t=14/19,6=ca. 0,7 sF=m.a= 60. 19,6=ca. 1200 N.................dat wordt een flinke smak...........Nu maar hopen dat ik nog wat van mijn natuurkundelessen in een grijs verleden in mijn grijze massa heb overgehouden.............
stuudje
Quote: Origineel geplaatst door Sjibble op 24 Augustus 2005
Nu ik er aan denk, om je afdaling spectaculair te maken (wel lef hebben ) je voorrem HARD indrukken. Ik fietste 50 en binnen 2-3 sec (3-5 meter) stond ik stil . Dus ik kijk naar mn remblokjes en laat je nou net zien dat er fikkend rubber van die blokjes af vliegt .
Alleen nu het probleem dat mn tandwiel nogal klein is en ik me bij 50 km/h dus doodtrap en er geen kracht meer in zit
Moet ik wat op verzinnen
Mwoeahhhhh.............Anderen rekenden al..........Uitgaand van een éénparige vertraging en voor het gemak inderdaad 14 m/s bij 50 km/u. Gaan we uit van 2,5 seconden.Vetraging a (negative acceleratie) is begin snelheid gedeeld door tijd.a= vb/ta=14/2,5= -5,6 m/s2De gemiddelde snelheid vg weten we al, die is 7 m/s.De afgelegde afstand X is vg maal tijd.X=vg.t= 7.2,5=17,5 mof de helft van de vertraging maal tijd in het kwardraat (bij een vertraging tot o)X=1/2. a . t2=1/2 . 5,6 . (2,5)2=17,5 mLaten we 'm het voordeel van de twijfel geven: "binnen 2-3 sec (3-5 meter)". In de eerste seconde dat ie moet reageren legt hij 14 m af, in de tweede seconde dat ie remt 3-5 m, samen is dat dus 17-19 m in twee seconden, en dat is ongeveer 17,5 m.............Mwoeahhhhhhhh.................We kunnen ook nog wel even de krachten bereken die nodig zijn om hem (60 kg) binnen zeg 5 m tot stilstand te brengen.a=14/tt=14/a5=1/2. a . (14/a)25=(14)/2a= 196/2a=98/aa=98/5=- 19,6 m/s2t=14/19,6=ca. 0,7 sF=m.a= 60. 19,6=ca. 1200 N.................dat wordt een flinke smak...........Nu maar hopen dat ik nog wat van mijn natuurkundelessen in een grijs verleden in mijn grijze massa heb overgehouden.............
stuudje
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door Sjibble op 24 Augustus 2005
en laat je nou net zien dat er fikkend rubber van die blokjes af vliegt .
Andere blokjes nemen als ze niet tegen remmen kunnen en binnen 3 seconden ontbranden.
Wake up son!
en laat je nou net zien dat er fikkend rubber van die blokjes af vliegt .
Andere blokjes nemen als ze niet tegen remmen kunnen en binnen 3 seconden ontbranden.
Wake up son!
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quote: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 30 Augustus 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Maatchen op 30 Augustus 2005Quote: Origineel geplaatst door Sjibble op 24 Augustus 2005
Nu ik er aan denk, om je afdaling spectaculair te maken (wel lef hebben ) je voorrem HARD indrukken. Ik fietste 50 en binnen 2-3 sec (3-5 meter) stond ik stil . Dus ik kijk naar mn remblokjes en laat je nou net zien dat er fikkend rubber van die blokjes af vliegt .Alleen nu het probleem dat mn tandwiel nogal klein is en ik me bij 50 km/h dus doodtrap en er geen kracht meer in zit Moet ik wat op verzinnen
Mwoeahhhhh.............
Anderen rekenden al..........
Uitgaand van een éénparige vertraging en voor het gemak inderdaad 14 m/s bij 50 km/u. Gaan we uit van 2,5 seconden.
Vetraging a (negative acceleratie) is begin snelheid gedeeld door tijd.
a= vb/t
a=14/2,5= -5,6 m/s2
De gemiddelde snelheid vg weten we al, die is 7 m/s.
De afgelegde afstand X is vg maal tijd.
X=vg.t= 7.2,5=17,5 m
of de helft van de vertraging maal tijd in het kwardraat (bij een vertraging tot o)
X=1/2. a . t2=1/2 . 5,6 . (2,5)2=17,5 m
Laten we 'm het voordeel van de twijfel geven: "binnen 2-3 sec (3-5 meter)". In de eerste seconde dat ie moet reageren legt hij 14 m af, in de tweede seconde dat ie remt 3-5 m, samen is dat dus 17-19 m in twee seconden, en dat is ongeveer 17,5 m.............Mwoeahhhhhhhh.................
We kunnen ook nog wel even de krachten bereken die nodig zijn om hem (60 kg) binnen zeg 5 m tot stilstand te brengen.
a=14/t
t=14/a
5=1/2. a . (14/a)2
5=(14)/2a= 196/2a=98/a
a=98/5=- 19,6 m/s2
t=14/19,6=ca. 0,7 s
F=m.a= 60. 19,6=ca. 1200 N
.................dat wordt een flinke smak...........
Nu maar hopen dat ik nog wat van mijn natuurkundelessen in een grijs verleden in mijn grijze massa heb overgehouden.............
stuudje
stuutje?
Quoten: Origineel geplaatst door Maatchen op 30 Augustus 2005Quote: Origineel geplaatst door Sjibble op 24 Augustus 2005
Nu ik er aan denk, om je afdaling spectaculair te maken (wel lef hebben ) je voorrem HARD indrukken. Ik fietste 50 en binnen 2-3 sec (3-5 meter) stond ik stil . Dus ik kijk naar mn remblokjes en laat je nou net zien dat er fikkend rubber van die blokjes af vliegt .Alleen nu het probleem dat mn tandwiel nogal klein is en ik me bij 50 km/h dus doodtrap en er geen kracht meer in zit Moet ik wat op verzinnen
Mwoeahhhhh.............
Anderen rekenden al..........
Uitgaand van een éénparige vertraging en voor het gemak inderdaad 14 m/s bij 50 km/u. Gaan we uit van 2,5 seconden.
Vetraging a (negative acceleratie) is begin snelheid gedeeld door tijd.
a= vb/t
a=14/2,5= -5,6 m/s2
De gemiddelde snelheid vg weten we al, die is 7 m/s.
De afgelegde afstand X is vg maal tijd.
X=vg.t= 7.2,5=17,5 m
of de helft van de vertraging maal tijd in het kwardraat (bij een vertraging tot o)
X=1/2. a . t2=1/2 . 5,6 . (2,5)2=17,5 m
Laten we 'm het voordeel van de twijfel geven: "binnen 2-3 sec (3-5 meter)". In de eerste seconde dat ie moet reageren legt hij 14 m af, in de tweede seconde dat ie remt 3-5 m, samen is dat dus 17-19 m in twee seconden, en dat is ongeveer 17,5 m.............Mwoeahhhhhhhh.................
We kunnen ook nog wel even de krachten bereken die nodig zijn om hem (60 kg) binnen zeg 5 m tot stilstand te brengen.
a=14/t
t=14/a
5=1/2. a . (14/a)2
5=(14)/2a= 196/2a=98/a
a=98/5=- 19,6 m/s2
t=14/19,6=ca. 0,7 s
F=m.a= 60. 19,6=ca. 1200 N
.................dat wordt een flinke smak...........
Nu maar hopen dat ik nog wat van mijn natuurkundelessen in een grijs verleden in mijn grijze massa heb overgehouden.............
stuudje
stuutje?