Over de wielersport en zijn beoefenaars.

FIETSBOEKEN ! voor de verzamelaar. TIPS?

debolle
Forum-lid

debolle 08 mar 2006 01:42

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 07 Mei 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 04 Mei 2005

Jan Ullrich heeft ook een boek geschreven: door de pijngrens. Hij is sowieso te koop bij bol.com.  Daarnaast zie ik nog geen boek over de Tour. Daar heb je toch ook mooie boeken over!

bij bol.com is er alleen Ullrich-Alles of niets
niet door de pijngrens, dat is van Armstrong, of heeft ullrich nog een boek?
gr. Remi

beiden thuis liggen, eerst begonnen aan door de pijngrens van Armstrong...
daarna begin ik aan alles of niets van Ullrich....

mijn vriendin kwam laatst thuis met een boek "wielersport" van derk de boer, mooi om te zien al die oude foto's, belangerijke wedstrijden van 80' t/m 85', dus oud :)
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 08 mar 2006 16:00

Quoten: Origineel geplaatst door de bolle op 08 Maart 2006

Juist ! De Bolle staat direct op scherp voor de aanvang van de tour. Een strakke voorbereiding dit voorjaar. Ulle wordt een stuk sympathieker na het boek gelezen te hebben.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

debolle
Forum-lid

debolle 10 mar 2006 00:45

Qoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 08 Maart 2006

Quoten: Origineel geplaatst door de bolle op 08 Maart 2006

Juist ! De Bolle staat direct op scherp voor de aanvang van de tour. Een strakke voorbereiding dit voorjaar. Ulle wordt een stuk sympathieker na het boek gelezen te hebben.

ik denk dat ik beide boeken uit heb voor de Tour van 2006', maar lees het puur uit nieuwschierigheid naar beide renners...
moet wel zeggen dat ik VEEL MEER een Ullrich fan ben, dan dat ik Armstrong fan ben....
weet niet hoe dat kom, maar nadat Inurain gestopt was ben ik langzaam over gegaan naar Ullrich...
juist misschien wel omdat er zoveel tegen hem zijn..

maar goed ik ben nu eerst Armstrong zijn boek aan het lezen, en het leest redelijk goed weg...

<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

mac94
Forum-lid

mac94 04 apr 2006 23:31

Ik ben nu bezig met de biografie over Rini Wagtmans. Erg leuk om te lezen, vooral gegeven de jeugd van Wagtmans en de manier hoe hij ondanks die jeugd positief in het leven staat. Een aanrader dus.
Se non e vero, e ben trovato.

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 01 jan 2007 13:40

Quoten: Origineel geplaatst door Mac94 op 04 April 2006

Ik ben nu bezig met de biografie over Rini Wagtmans. Erg leuk om te lezen, vooral gegeven de jeugd van Wagtmans en de manier hoe hij ondanks die jeugd positief in het leven staat. Een aanrader dus.

Peter Ouwekerk - ngekend. Rini Wagtmans van straatjongen tot ridder (de Geus).ISBN 90 4450774 5
Ik heb hem ook net uitgelezen en zeker een aanrader. Niet alleen een ineteresante renner maar ook wereldburger ( van St Willibrord tot Moskou). Het leven van een wielrenner gaat niet altijd over rozen dus ook niet voor Rini.

van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

daveke
Forum-lid

daveke 01 jan 2007 14:46

Ik heb die autobiografie van Tom Boonen gekregen van ons ma met de kerst. Zodra ik die uitgelezen heb zal k wel melden wat ik er van vind.
Science of Performance!

dannyb.
Forum-lid

dannyb. 01 jan 2007 19:13

Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 01 Januari 2007

Ik heb die autobiografie van Tom Boonen gekregen van ons ma met de kerst. Zodra ik die uitgelezen heb zal k wel melden wat ik er van vind.

Ik heb het boek van Tom Boonen, Mijn verhaal bijna uit. Vind het een mooi boek.
Heb ook 3 boeken van Lance Armstrong en het boek van Ullrich. Het boek van Ullrich spreekt me het meest aan en had ik zo uit.

stijnemans
Forum-lid

stijnemans 01 jan 2007 21:00

hier ga je zeker en vast nog enkele boeken vinden, het zijn er een pak !
http://www.cyclosprint.be/books.php?PHP ... 072ba995b2

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 01 jan 2007 21:16

Ik heb zelf in december biografie van Erik Dekker gelezen en het eerste jaar van Carsten Kroon bij CSC. In de zomer vakantie het boek van Lance Armstrong Oorlog. Alle drie de boeken zijn een aanrader alhoewel verschillend van aard.

Erik Dekker omdat het een mooi beeld geeft van zijn carriere met alle voor- en tegenspoed. Ik vind Erik Dekker toch wel de beste nederlandse renner van de laatste 10 jaar.

Het boek over Carsten Kroon omdat het een mooi beeld geeft van zijn eerste jaar bij CSC en de beweegredenen om weg te gaan bij de Rabobank. En natuurlijk zijn ambitie om 1 keer een grote prijs te winnen.

Het boek over Armstrong geeft een goed inzicht wat en waarom een van de aller grootste renners is. Maar zeker geen makkelijk persoon zowel prive of als renner.
What makes the boat go faster?

davey
Forum-lid

davey 01 jan 2007 23:29

iemand het boek "ik ,sven nijs" gelezen? 
zelf ben k bezig met de boi van kuiper

Plaats reactie