Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden?

bikkeltje
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 aug 2005 17:03

bikkeltje 06 okt 2005 17:41

Rubino"'s?
 
Wat een harde, niet soepele band!
Totaal niet geschikt voor wedstrijdgebruik!!!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 okt 2005 21:22

Quoten: Origineel geplaatst door bikkeltje op 06 Oktober 2005

Rubino"'s?
 
Wat een harde, niet soepele band!
Totaal niet geschikt voor wedstrijdgebruik!!!


 
Idd geen wedstrijdband, maar des te beter om mee te trainen hoor.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 06 okt 2005 23:15

Koop de nieuwe TOUR ! Hierin staat deze maand een test van veel banden. Het ligt er aan wat je zoekt, licht en snel maar minder slijtvast en relatief gemakkelijk lek of juist iets betrouwbaarder. De Michelin race2 komt er overall het beste uit. De Conti 4000 deed niet mee, wel de 3000 die nogal veel rolweerstand te zien gaf.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

antonvd
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 feb 2005 16:12

antonvd 07 okt 2005 15:29

....en weet je ook nog hoe de vittoria bandjes hier uit kwamen??

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 07 okt 2005 20:45

open corsa evo cx? ik heb ze nu een tijdje en vindt het super banden, weinig rolweerstand goeie grip, maar slijten !!!!!
Bij Hopmans zijn ze 21,95 uit mijn hoofd dus ook geen wereldbedrag maar zoals het er nu naar uitziet moet ik ze elke 2 of 3 maanden vervangen en dat wordt wel erg duur.
Hiervoor heb ik met de Michelin Prorace (de eerste versie nog) gereden en deze voldeden ook prima maar qua rolweerstand en grip heb ik nog geen betere gereden dan de Vittoria's.
ik heb ze trouwens op 8 en 9 bar bij 85 kg.
"Try not. Do or do not......there is no try"

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 08 okt 2005 11:10

Als je een superband zoekt (snel en zeer veel grip) kom je niet om veloflex en e.v.t. gommitalia heen. Ze benaderen tubes en de bochtsnelheden die beide toelaten zijn extreem hoog. Gewicht en slijtvastheid zijn in de loop van de tijd wat minder geworden. Voor training voldoet de Michelin prorace 1 en 2 prima en als je nooit lek wil rijden (geen idee of ze nog gemaakt worden) heb ik superervaringen met de Spezialized armadillo, loodzwaar maar wel drie winters door pekel zonder lek!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 08 okt 2005 14:53

Op mijn oude toerfiets heb ik nog een Specialized Armadillo zitten. Nog steeds te koop! Zwaar, ja, maar nooit lek! Dus voor fietstochten waar  het gewicht geen bezwaar is maar lekrijden des te meer kies ik voor een Armadillo. Volgens de test in TOUR heeft Conti ook doorprikvaste banden.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 12 okt 2005 00:16

Als ik jou was dan knipte ik die draadjes af met een schaartje ipv eruit trekken. Dat doe je toch ook niet met een trui! Als banden oud worden kan je dit verwachten .
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 12 okt 2005 01:38

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 07 Oktober 2005


open corsa evo cx? ik heb ze nu een tijdje en vindt het super banden, weinig rolweerstand goeie grip, maar slijten !!!!!
Bij Hopmans zijn ze 21,95 uit mijn hoofd dus ook geen wereldbedrag maar zoals het er nu naar uitziet moet ik ze elke 2 of 3 maanden vervangen en dat wordt wel erg duur.
Hiervoor heb ik met de Michelin Prorace (de eerste versie nog) gereden en deze voldeden ook prima maar qua rolweerstand en grip heb ik nog geen betere gereden dan de Vittoria's.
ik heb ze trouwens op 8 en 9 bar bij 85 kg.


Hoe bedoel je slijten? Om de 2 a 3 maanden vervangen zegt me niet zoveel. Als je 100 km per maand fietst is het zeker een slechte band, fiets je daarentegen 3000 km per maand, dan valt het wel mee...
Ik heb nu zo'n 600 km gefietst met m'n open corsa evo cx'en en ze zijn nog als nieuw. Superbanden zijn het zeker, ze rijden echt top 

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 12 okt 2005 11:27

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 11 Oktober 2005

Als ik jou was dan knipte ik die draadjes af met een schaartje ipv eruit trekken. Dat doe je toch ook niet met een trui! Als banden oud worden kan je dit verwachten .

Dit heeft niets met de leeftijd van de banden te maken. Dir draden komen reeds na de eerste 2 kilometer te voorschijn. Dit euvel komt mij zeer bekend voor in combinatie met GP's. Rij nu Michelin Pro Race: prima band en redelijk slijtvast zonder het loopvlak "vierkant" te rijden. nlangs mijn Pro-race achterband vervangen pas na 5000 km (!!).

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 12 okt 2005 13:57

Nou, dan ben ik een uitzondering op de regel. De enige band die bij mij ooit uitrafelde was een Hutchinson. Dat was na ruim 1 jaar rijden. Na veel geOH kreeg ik een andere van de toenmalige FM. Die zei dat de zijkant v/d band uitgehard was door het gebruik en de zon ( welke zon ?)  en dat daardoor de draadjes eruit rafelden. Daarna nooit meer last gehad van draadjes. Gebruikte Hutchinsons, Michelin Race, Rubino's en nu GrandPrix 4000.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie