Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gekoerst vandaag?

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 06 mar 2005 17:11

Ik heb vanochtend ook de eerste trainingskoers van het seizoen gereden. Het parcours lag er goed bij, geheel droog maar wel met veel uitstekende putdeksels. Een lekker rondje, goed lopende bochten en een kort klimmetje, stond wel een behoorlijk stevige bries. Toen het zonnetje doorbrak was het gewoonweg warm!

Het viel me niet tegen, gewoon lekker meegefietst, het voor mezelf zwaar gemaakt door veel op kop te sleuren, veel gaatjes te dichten etc. Bijna de hele koers bij de top 5 van het peleton gezeten. Jammer genoeg wel de beslissende slag gemist, en uiteindelijk 14e geworden in het peleton, of wat er nog van over was. Maar na 115 min + 2 rondjes had ik het ook wel een beetje gehad. Er reden wel veel Elites mee trouwens, en iemand van het Shimano-Memory Corp TT3 team.

Al met al, lekker gekoerst! Wel wat zware beentjes nu.

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 13 mar 2005 22:06

Vandaag Zuid Holland gereden, waaierkoers. 180 man aan start, 160 km
Het verhaal:De wind waaide hard, heel hard.De neutralisatie moest verlengd en omgelegd worden, door een of ander ongeluk in de stad. Dat was heel fijn, want de straatjes waren nu klein en het peleton ontzettend nerveus.Ik zat redelijk voorin, maar wilde meer (!). Ik zag 2 renners langs stormen via het naastgelegende fietspad, ik dacht: ''mooi''. Dus ik maakte sprong en ik haalde het hele peleton met sneltrein vaart in (zaten nog steeds in neutralisatie he!).
Maar toen had ik de wedstrijd al bij voorbaad verloren:Het fietspad ging namelijk rechts en het peleton links .En juist op dat moment werd het peleton losgelaten.......
Ik via het gras terug proberen te komen, maar alle vaart was eruit. Ik zat op 50 meter, tussen het peleton en de volgwagens. Ik dus aan volle bak rijden om terug proberen aan te sluiten. De twee heren die samen met mij over het fietspad reden, moesten allebei lossen.Ik kon nog net aan sluiten.
Ik probeerde naar voren te rijden, maar voordat ik er erg in had, reden we in het open landschap en spatte het gehele peleton uiteen.Ik ging alleen op pad en sneed als een warm mes door de plukjes, ongeorganiseerde renners. Als snel had ik een klein peletonnetje achter me aan. Toen we af sloegen en wind van zij kwam (eerts van achteren), begonnen we te draaien.En elk stuk dat we wind mee hadden, deed ik bijna al het kopwerk alleen, telkens had ik de teller tegen 55 km/h staan.Ik had geen flauw benul waar ik zat, overal schoten auto's langs ons heen.Af en toe pikten we wat gelosten op.
Uiteindelijk werden we (groepje van 30 man) na 100 km uit koers gehaald (meer dan 5 min. achterstand op de kopgroep). Ik reed toen blijkbaar op de 60ste plek. Conclusie: de benen waren formidabel, want ik ging flink tekeer.Het enigste was dat ik flink tekeer ging in het achter veld.Ach ja volgende wedstrijd, nieuwe kansen.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

niek
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 dec 2004 11:44

niek 13 mar 2005 23:07

Vandaag in de sneeuw en hagel een trainingswedstrijdje in enter gereden. Had erg goede benen, wat resulteerde in een overwinning bij de B amateurs. Leuk, maar erg koud...

diamant
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2005 21:12

diamant 14 mar 2005 17:43

Beetje het zelfde verhaal als coulthard maar dan in Kemzeke.Achteraan gestart veel wind en na 100 km stond ik onder de douches.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 19 mar 2005 18:53

Vandaag een trainingswedstrijd op de wielerbaan in Geleen verreden. Het was vrij rustig, opkomst zo'n 40 man, aangezien morgen de gezamenlijke Limburgse clubkampioenschappen gereden worden.
Ik heb me met 3 anderen van het peleton weten los te maken, vervolgens hebben we het peleton gedubbeld en daarna hebben we een uur lang (van in totaal 1 1/2 uur) de wedstrijd geprobeerd te controleren wat aardig lukte. Drie ronden voor het einde moesten alle gedubbelden uit koers, dus mochten we het met zijn vieren gaan uitmaken. In de sprint werd ik uiteindelijk derde. Op zich wel tevreden mee zo vroeg in het seizoen.

Alleen moet ik morgen aan de bak om mijn CK titel te verdedigen in de eerste van een reeks clubwedstrijden. Dat zal wel stoempen worden na de inspanning van vandaag.

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 20 mar 2005 20:49

Criterium in Rhede, 90 km.
Hele wedstrijd als een dolle tekeer gegaan, aan een stuk gedemareerd. Wel 15 keer weggeweest, maar peleton kwam constant terug. Maar aanhouder wint. In de laatste 12 ronden, toen 2 vluchters terug gepakt waren, alles eruit geperst en een laatste demerage geplaatst. Ik kwam los met nog 11 anderen. Het peleton moest verstek laten gaan.Volle bak moeten rijden voor enkele seconden, maar bleven tot eind weg.Ik was tot 3 ronden voor het einde nog super, maar toen ging het kaarsje stilletjes aan uit. Alles werd zwart voor de ogen. Kon niks meer doen in de ''sprint'' en werd uiteindelijk 9e.
Eerste top 10 klassering uit mijn prille cariere. Maar er had nog veel meer in gezeten, als de wedstrijd nu 3 ronden korter was geweest. Maar goed als telt niet en het resultaat is goed..........
Nu alleen nog hopen dat ze me opstellen voor Oml. van de Veenkolonien. Zal wel weer niet, zoals gewoonlijk.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 20 mar 2005 20:57

Hé, dat stukje tekst komt me heeeeel erg bekend voor...
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 20 mar 2005 21:05

als je zo goed bent als ik overal lees, dan is het toch niet de vraag of ze je opstellen, dan ben je toch een zekerheidje!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

diamant
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2005 21:12

diamant 20 mar 2005 21:06

Vandaag gereden in Trognee.Ik dacht dat er geen wind was vandaag,viel dat eenbeetje tegen.Al na een 20tal km een groepje weggereden en niet meer terug gezien.Allee pas na de aankomst.Na een lange achtervolging ergens rond de 20ste plaats geeindigd.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 20 mar 2005 21:08

Quote: Origineel geplaatst door The Riddler op 20 Maart 2005
als je zo goed bent als ik overal lees, dan is het toch niet de vraag of ze je opstellen, dan ben je toch een zekerheidje!

Jij zegt het , ik dacht het Kom op, verklaar je nader.

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 20 mar 2005 21:27

Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 20 Maart 2005


Quote: Origineel geplaatst door The Riddler op 20 Maart 2005

als je zo goed bent als ik overal lees, dan is het toch niet de vraag of ze je opstellen, dan ben je toch een zekerheidje!

Jij zegt het , ik dacht het Kom op, verklaar je nader.

ach mijn tijd komt nog wel, maak me nergens druk om. Als het niet volgende week is, dan wel een week later.Niet om arrogant te doen, maar ze kunnen op een gegeven moment niet meer om me heen. Want ik zal echt niet langzamer gaan rijden, alleen maar harder.....
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

Gebruikersavatar
levensnevel
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:41

Gebruikersavatar levensnevel 20 mar 2005 21:32

Coulthard,

Niet om het een of ander maar op jouw nivo kan iedereen hard rijden.
Het gaat er om op het juiste moment hard te rijden.
En als ik zo je bijdragen lees heb je op dat vlak nog uitdagingen te over.
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.

Plaats reactie