Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Vetpercentage

casran
Forum-lid HC

casran 16 sep 2005 21:34

Quoten: Origineel geplaatst door janee op 16 September 2005

casran in je stukje over vermogen/kg gaat het denk ik bij de profs over vermogen op omslagpunt (5.8) en is het vermogen/kg van Coen (5.0) een max!  

Ja, klopt. Wat die profs een hele klim lang volhouden, zou Coen niets eens 1 kilometer bergop kunnen (als we idd mogen veronderstellen dat hij het over een maximaal vermogen had): op zich geen schande uiteraard, maar ik wou hem tonen dat wat gewichtsverlies hem een behoorlijk voordeel kan opleveren, en dat anderzijds het duwen van een groot vermogen bij een zwaar persoon niet echt indrukwekkend hoeft te zijn.

@ Amclassic-fan: je bedoelt waarschijnlijk deze leuke foto:
Een van de betere quotes van Michel Wuyts, over hoe scherp Rasmussen wel staat: "gooi er een brood naar en 't is gesneden!"

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

milachka
Forum-lid

milachka 21 jan 2006 02:05

Vetpercentage calculator
Op http://www.machinehead-software.co.uk/b ... ntage.html vind je een calculator die je vetpercentage inschat op basis van je lengte, je halsomtrek en je taille-omtrek (voor vrouwen ook nog heupomtrek).
Zouden degenen die hun vetpercentage kennen die eens willen uittesten om te zien of dit een goede benadering is?

lazo
Forum-lid

lazo 21 jan 2006 10:12

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 September 2005

Quoten: Origineel geplaatst door janee op 16 September 2005

casran in je stukje over vermogen/kg gaat het denk ik bij de profs over vermogen op omslagpunt (5.8) en is het vermogen/kg van Coen (5.0) een max!  

Ja, klopt. Wat die profs een hele klim lang volhouden, zou Coen niets eens 1 kilometer bergop kunnen (als we idd mogen veronderstellen dat hij het over een maximaal vermogen had): op zich geen schande uiteraard, maar ik wou hem tonen dat wat gewichtsverlies hem een behoorlijk voordeel kan opleveren, en dat anderzijds het duwen van een groot vermogen bij een zwaar persoon niet echt indrukwekkend hoeft te zijn.

@ Amclassic-fan: je bedoelt waarschijnlijk deze leuke foto:
Een van de betere quotes van Michel Wuyts, over hoe scherp Rasmussen wel staat: "gooi er een brood naar en 't is gesneden!"
    Hoe scherp staat rasmusen hier,als ik blaas valt die omver,da is precies een wandelend lijk!Dan nog liever dik zijn dan dit.

koers
Forum-lid

koers 15 feb 2006 20:53

die bmi dingen zijn niet heel betrouwbaar, zo haal ik op het dingetje bij ons op fitness 3% of lager (dan valt ie uit), maa rik heb gewoon 7a8% (nog weinig)

lazo
Forum-lid

lazo 18 feb 2006 11:41

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 15 Februari 2006

Mijn "vetpercentage" is het laagst op dit moment bij m,n enkels

Ik weeg 80 kg ongeveer, en ben 1.79 ,met een vetpercentage van 18,5%,volgens de sportdokter weeg ik véél te zwaar,met dit gewicht zal ik nooit een berg goed kunnen beklimmen(ik ben nog nooit naar de alpen of zo geweest).Korte hellingen kan ik hard naar boven rijden puur op kracht.Als ik vermager dan voel ik mij duizelig en slap dus das allemaal nie zo gemakkelijk om te vermageren.Trouwens zo mager zijn heeft misschien zijn voordelen op de fiets, maar da is echt geen schoon zicht,dus beter beetje dikker en redelijk goed fietsen en der goed uit te zien ipv ne wandelende lijk zoals rasmussen bijv.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 feb 2006 15:15

't is maar wat je geen gezicht vind. 18% is gewoon dik voor een wielrenner. Ik heb het niet zo op handvaten  (en zwembandjes)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

noppie
Forum-lid

noppie 18 feb 2006 16:25

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 18 Februari 2006

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 15 Februari 2006

Mijn "vetpercentage" is het laagst op dit moment bij m,n enkels

Ik weeg 80 kg ongeveer, en ben 1.79 ,met een vetpercentage van 18,5%,volgens de sportdokter weeg ik véél te zwaar,met dit gewicht zal ik nooit een berg goed kunnen beklimmen(ik ben nog nooit naar de alpen of zo geweest).Korte hellingen kan ik hard naar boven rijden puur op kracht.Als ik vermager dan voel ik mij duizelig en slap dus das allemaal nie zo gemakkelijk om te vermageren.Trouwens zo mager zijn heeft misschien zijn voordelen op de fiets, maar da is echt geen schoon zicht,dus beter beetje dikker en redelijk goed fietsen en der goed uit te zien ipv ne wandelende lijk zoals rasmussen bijv.

Dat zit tussen de oren volgens mij. Ik ben 1.78 en weeg rond de 73kg, als ik een paar kilo aan kom, wat wel eens is gebeurt, dan voel ik mij pafferig en dik. Zit ook tussen de oren.
kiekeboe

stefanvd
Forum-lid

stefanvd 18 feb 2006 20:12

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 18 Februari 2006

't is maar wat je geen gezicht vind. 18% is gewoon dik voor een wielrenner. Ik heb het niet zo op handvaten  (en zwembandjes)

Voor een wedstrijdrenner wel, maar hier zitten bijna alleen toerfietsers en dan valt het toch wel mee?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 feb 2006 11:51

Zijn hier heel stel wedstrijdrenners hoor, maar de toerders zijn idd in de meerderheid.
80 kg met 1m79 vind ik gewoon heel zwaar. Kan makkelijk 5 kg aan vet van af en dat mist je lichaam echt niet. En ruimte genoeg om af te vallen als ik zag wat Lazo aan ontbijt naar binnen werkte, omdat het koud was. Je kan eten wat je wil, maar je krijgt het er echt niet warmer van.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie