Het Stel-je-eens-voor-Topic
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004
Tegenwoordig zijn er fitness rooms a/b. In mijn tijd was dat een onbekend iets, niet eens a/c bij 50C in de P Golf. Reisjes van 12 tot 18 maanden. Die 3 maanden van nu zijn zee vakanties! Goede reis!
Nu ben ik je kwijt ... a/b = aan boord? P = Perzische?
Tegenwoordig zijn er fitness rooms a/b. In mijn tijd was dat een onbekend iets, niet eens a/c bij 50C in de P Golf. Reisjes van 12 tot 18 maanden. Die 3 maanden van nu zijn zee vakanties! Goede reis!
Nu ben ik je kwijt ... a/b = aan boord? P = Perzische?
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 jul 2004 19:51
Hey!
Ik ben Eric van Rijen en 15 jaar, ik fiets nu nog niet maar ben dit wel van plan. Ik woon in Berg en Terblijt dit is een klein dorpje op een berg zoals de naam zegt. Dit is naast Maastricht en voor degene die het nu nog niet weten, dit ligt in het zuiden van Limburg. Ik meld het als ik een fiets heb gevonden en hem heb gekocht van mij vakantie baan.
Greetz Eric
Ik ben Eric van Rijen en 15 jaar, ik fiets nu nog niet maar ben dit wel van plan. Ik woon in Berg en Terblijt dit is een klein dorpje op een berg zoals de naam zegt. Dit is naast Maastricht en voor degene die het nu nog niet weten, dit ligt in het zuiden van Limburg. Ik meld het als ik een fiets heb gevonden en hem heb gekocht van mij vakantie baan.
Greetz Eric
Quoten: Origineel geplaatst door (zee)lui op 14 Juli 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004
Reisjes van 12 tot 18 maanden. Die 3 maanden van nu zijn zee vakanties! Goede reis!
<SCRIPT language=javascript>postamble();
3 mnd zee vakantie EN drie maanden verlof thuis! en er nog voor betaald krijgen ook...
Wat een luizenleven! 3 maanden varen en 3 maanden thuis, met doorbetaling! Ik 'zat op zee ' van 1954 tot december 1962. Vnl buitenlandse schepen, Noren, Panamese, Liberiaanse vlag vanwege 4x meer verdiensten dan op die Nederlandse prauwen. Laatste jaren bij Onassis. Mijn langste reis was 18 maanden. Meestal 1 jaar of zoiets. Bleef thuis als ik zin had. Gewoonlijk had ik er na 2 maanden al genoeg van. Wegwezen dus.
Ja, de Tour was toen ook anders, de bergetappes waren anders op slechte wegen en de renners waren harder. De zeelui ook. Vroeger had je houten schepen en ijzeren matrozen , tegenwoordig is het andersom. 3 maanden weg, 3 maanden thuis! Is dat varen ? Dat is gewoon een betaald vakantiereisje.Gos, ik ben veel te vroeg geboren!
postamble();
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004
Reisjes van 12 tot 18 maanden. Die 3 maanden van nu zijn zee vakanties! Goede reis!
<SCRIPT language=javascript>postamble();
3 mnd zee vakantie EN drie maanden verlof thuis! en er nog voor betaald krijgen ook...
Wat een luizenleven! 3 maanden varen en 3 maanden thuis, met doorbetaling! Ik 'zat op zee ' van 1954 tot december 1962. Vnl buitenlandse schepen, Noren, Panamese, Liberiaanse vlag vanwege 4x meer verdiensten dan op die Nederlandse prauwen. Laatste jaren bij Onassis. Mijn langste reis was 18 maanden. Meestal 1 jaar of zoiets. Bleef thuis als ik zin had. Gewoonlijk had ik er na 2 maanden al genoeg van. Wegwezen dus.
Ja, de Tour was toen ook anders, de bergetappes waren anders op slechte wegen en de renners waren harder. De zeelui ook. Vroeger had je houten schepen en ijzeren matrozen , tegenwoordig is het andersom. 3 maanden weg, 3 maanden thuis! Is dat varen ? Dat is gewoon een betaald vakantiereisje.Gos, ik ben veel te vroeg geboren!
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 14 Juli 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004
Tegenwoordig zijn er fitness rooms a/b. In mijn tijd was dat een onbekend iets, niet eens a/c bij 50C in de P Golf. Reisjes van 12 tot 18 maanden. Die 3 maanden van nu zijn zee vakanties! Goede reis!
Nu ben ik je kwijt ... a/b = aan boord? P = Perzische?
Heel goed, Ilse! a/b is een normale afkorting hoor! P G ook. Is Perzische Golf of juister de Arabische Golf (Nieuwe naam) Zeelui spreken altijd over de PG. Ben na mijn vaartijd vanwege mijn waljob altijd in de scheepvaartwereld gebleven. Toffe lui hoor! Ik heb ooit 6 maanden met 'landrotten 'gewerkt, dat was 6 maanden te lang. Kon er niet wennen. Een totaal andere mentaliteit, vooral destijds in de jaren 60 . Afijn, nu nog steeds met zeebenen op de fiets!
postamble();
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004
Tegenwoordig zijn er fitness rooms a/b. In mijn tijd was dat een onbekend iets, niet eens a/c bij 50C in de P Golf. Reisjes van 12 tot 18 maanden. Die 3 maanden van nu zijn zee vakanties! Goede reis!
Nu ben ik je kwijt ... a/b = aan boord? P = Perzische?
Heel goed, Ilse! a/b is een normale afkorting hoor! P G ook. Is Perzische Golf of juister de Arabische Golf (Nieuwe naam) Zeelui spreken altijd over de PG. Ben na mijn vaartijd vanwege mijn waljob altijd in de scheepvaartwereld gebleven. Toffe lui hoor! Ik heb ooit 6 maanden met 'landrotten 'gewerkt, dat was 6 maanden te lang. Kon er niet wennen. Een totaal andere mentaliteit, vooral destijds in de jaren 60 . Afijn, nu nog steeds met zeebenen op de fiets!
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004
Gos, ik ben veel te vroeg geboren! <SCRIPT language=javascript>postamble();
heb tijdens mijn eerste stage nog met een marconist gevaren, veel werk had ie echter niet. Toch handig satellietcommunicatie...
Ik vaar trouwens voor een Noors / Nederlandse rederij. Jo Tankers, chemicaliëntankers.
Gos, ik ben veel te vroeg geboren! <SCRIPT language=javascript>postamble();
heb tijdens mijn eerste stage nog met een marconist gevaren, veel werk had ie echter niet. Toch handig satellietcommunicatie...
Ik vaar trouwens voor een Noors / Nederlandse rederij. Jo Tankers, chemicaliëntankers.
Quoten: Origineel geplaatst door kleinduimpje007 op 14 Juli 2004
Ik woon in Berg en Terblijt dit is een klein dorpje op een berg zoals de naam zegt. Dit is naast Maastricht en voor degene die het nu nog niet weten, dit ligt in het zuiden van Limburg.
*krabt op z'n hoofd"Limburg.. Limburg... lag dat niet ergens in Belgie? :-p"
Ik woon in Berg en Terblijt dit is een klein dorpje op een berg zoals de naam zegt. Dit is naast Maastricht en voor degene die het nu nog niet weten, dit ligt in het zuiden van Limburg.
*krabt op z'n hoofd"Limburg.. Limburg... lag dat niet ergens in Belgie? :-p"
Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 15 Juli 2004
Quoten: Origineel geplaatst door kleinduimpje007 op 14 Juli 2004
Ik woon in Berg en Terblijt dit is een klein dorpje op een berg zoals de naam zegt. Dit is naast Maastricht en voor degene die het nu nog niet weten, dit ligt in het zuiden van Limburg.
*krabt op z'n hoofd"Limburg.. Limburg... lag dat niet ergens in Belgie? :-p"
Berg en terblijt, ja dat en ik wel, maarre, dat ligt toch dichter bij valkenburg dan bij maastricht!
Quoten: Origineel geplaatst door kleinduimpje007 op 14 Juli 2004
Ik woon in Berg en Terblijt dit is een klein dorpje op een berg zoals de naam zegt. Dit is naast Maastricht en voor degene die het nu nog niet weten, dit ligt in het zuiden van Limburg.
*krabt op z'n hoofd"Limburg.. Limburg... lag dat niet ergens in Belgie? :-p"
Berg en terblijt, ja dat en ik wel, maarre, dat ligt toch dichter bij valkenburg dan bij maastricht!
Quoten: Origineel geplaatst door (zee)lui op 14 Juli 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004
Gos, ik ben veel te vroeg geboren! <SCRIPT language=javascript>postamble();
heb tijdens mijn eerste stage nog met een marconist gevaren, veel werk had ie echter niet. Toch handig satellietcommunicatie...
Ik vaar trouwens voor een Noors / Nederlandse rederij. Jo Tankers, chemicaliëntankers.
Jo Tankers, heel bekend ! Heb zelf gewerkt bij Ashland, afd. Drew Chemicals voor de scheepvaart. Wij leverden toen ook aan Jo Tankers. Mijn collega is zover ik weet nu in onderhandeling met Jo Tankers voor een "agreement " voor levering van div. producten. Ooit van Drew Chemicals gehoord? Ketel en koelwater producten, lasproducten en gassen.
Ja, vroeger was het de radio telegrafie die de verbinding met land onderhield. Korte en middengolf . Vnl met de seinsleutel en "morse" natuurlijk. Leuk werk, Na de satellietcommunicatie was dat over en uit. Nog enkele tientallen jaren en de schepen varen ook onbemand. Kan je lekker veel fietsen !
postamble();
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 14 Juli 2004
Gos, ik ben veel te vroeg geboren! <SCRIPT language=javascript>postamble();
heb tijdens mijn eerste stage nog met een marconist gevaren, veel werk had ie echter niet. Toch handig satellietcommunicatie...
Ik vaar trouwens voor een Noors / Nederlandse rederij. Jo Tankers, chemicaliëntankers.
Jo Tankers, heel bekend ! Heb zelf gewerkt bij Ashland, afd. Drew Chemicals voor de scheepvaart. Wij leverden toen ook aan Jo Tankers. Mijn collega is zover ik weet nu in onderhandeling met Jo Tankers voor een "agreement " voor levering van div. producten. Ooit van Drew Chemicals gehoord? Ketel en koelwater producten, lasproducten en gassen.
Ja, vroeger was het de radio telegrafie die de verbinding met land onderhield. Korte en middengolf . Vnl met de seinsleutel en "morse" natuurlijk. Leuk werk, Na de satellietcommunicatie was dat over en uit. Nog enkele tientallen jaren en de schepen varen ook onbemand. Kan je lekker veel fietsen !
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quoten: Origineel geplaatst door T2300 op 15 Juli 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 15 Juli 2004
Quoten: Origineel geplaatst door kleinduimpje007 op 14 Juli 2004
Ik woon in Berg en Terblijt dit is een klein dorpje op een berg zoals de naam zegt. Dit is naast Maastricht en voor degene die het nu nog niet weten, dit ligt in het zuiden van Limburg.
*krabt op z'n hoofd"Limburg.. Limburg... lag dat niet ergens in Belgie? :-p"
Berg en terblijt, ja dat en ik wel, maarre, dat ligt toch dichter bij valkenburg dan bij maastricht!
Ligt er tussenin eigenlijk. Woon zelf in Mestreech dus ik fiets er op zich wel regelmatig doorheen. En overigens is Limburg ook een Belgische provincie ja.
Leuk trouwens 2 totaal verschillende discussies door elkaar heen.
Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 15 Juli 2004
Quoten: Origineel geplaatst door kleinduimpje007 op 14 Juli 2004
Ik woon in Berg en Terblijt dit is een klein dorpje op een berg zoals de naam zegt. Dit is naast Maastricht en voor degene die het nu nog niet weten, dit ligt in het zuiden van Limburg.
*krabt op z'n hoofd"Limburg.. Limburg... lag dat niet ergens in Belgie? :-p"
Berg en terblijt, ja dat en ik wel, maarre, dat ligt toch dichter bij valkenburg dan bij maastricht!
Ligt er tussenin eigenlijk. Woon zelf in Mestreech dus ik fiets er op zich wel regelmatig doorheen. En overigens is Limburg ook een Belgische provincie ja.
Leuk trouwens 2 totaal verschillende discussies door elkaar heen.
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 15 Juli 2004
Jo Tankers, heel bekend ! Heb zelf gewerkt bij Ashland, afd. Drew Chemicals voor de scheepvaart. Wij leverden toen ook aan Jo Tankers. Mijn collega is zover ik weet nu in onderhandeling met Jo Tankers voor een "agreement " voor levering van div. producten. Ooit van Drew Chemicals gehoord? Ketel en koelwater producten, lasproducten en gassen.
Ja, vroeger was het de radio telegrafie die de verbinding met land onderhield. Korte en middengolf . Vnl met de seinsleutel en "morse" natuurlijk. Leuk werk, Na de satellietcommunicatie was dat over en uit. Nog enkele tientallen jaren en de schepen varen ook onbemand. Kan je lekker veel fietsen ! <SCRIPT language=javascript>postamble();
Onbemand zullen ze niet gaan varen, dan hebben ze in Europa niet meer een kapitein die ze in het gevang kunnen zetten als zijn schip averij op loopt.
Drew Chemicals komt me zeer bekend voor, volgens mij hadden we dat product al eens gehad. Toen werd het Nalfleet en daarna Unitor. En dan nu weer Drew... Is die cirkel ook weer rond
Moet trouwens steeds denken aan eenn uitspraak van Maarten Ducort (?) tijdens de tour. Als ploegleider ben je vergelijkbaar met een kapitein. Over heel veel processen heb je niet of nauwelijks invloed, maar ze vallen wel allemaal onder jou verantwoordelijkheid.
Jo Tankers, heel bekend ! Heb zelf gewerkt bij Ashland, afd. Drew Chemicals voor de scheepvaart. Wij leverden toen ook aan Jo Tankers. Mijn collega is zover ik weet nu in onderhandeling met Jo Tankers voor een "agreement " voor levering van div. producten. Ooit van Drew Chemicals gehoord? Ketel en koelwater producten, lasproducten en gassen.
Ja, vroeger was het de radio telegrafie die de verbinding met land onderhield. Korte en middengolf . Vnl met de seinsleutel en "morse" natuurlijk. Leuk werk, Na de satellietcommunicatie was dat over en uit. Nog enkele tientallen jaren en de schepen varen ook onbemand. Kan je lekker veel fietsen ! <SCRIPT language=javascript>postamble();
Onbemand zullen ze niet gaan varen, dan hebben ze in Europa niet meer een kapitein die ze in het gevang kunnen zetten als zijn schip averij op loopt.
Drew Chemicals komt me zeer bekend voor, volgens mij hadden we dat product al eens gehad. Toen werd het Nalfleet en daarna Unitor. En dan nu weer Drew... Is die cirkel ook weer rond
Moet trouwens steeds denken aan eenn uitspraak van Maarten Ducort (?) tijdens de tour. Als ploegleider ben je vergelijkbaar met een kapitein. Over heel veel processen heb je niet of nauwelijks invloed, maar ze vallen wel allemaal onder jou verantwoordelijkheid.
Quoten: Origineel geplaatst door (zee)lui op 15 Juli 2004
Onbemand zullen ze niet gaan varen, dan hebben ze in Europa niet meer een kapitein die ze in het gevang kunnen zetten als zijn schip averij op loopt.
Drew Chemicals komt me zeer bekend voor, volgens mij hadden we dat product al eens gehad. Toen werd het Nalfleet en daarna Unitor. En dan nu weer Drew... Is die cirkel ook weer rond
Moet trouwens steeds denken aan eenn uitspraak van Maarten Ducort (?) tijdens de tour. Als ploegleider ben je vergelijkbaar met een kapitein. Over heel veel processen heb je niet of nauwelijks invloed, maar ze vallen wel allemaal onder jou verantwoordelijkheid.
Ja, die dingen gebeuren. Landrotten weten het altijd zo goed!
That's it! Drew, Unitor en Nalfleet. De drie die vechten om de "gele trui "!
Yes, de ploegleider is de kapitein. Hij weet dat als hij die job aanneemt. Of je wordt gevierd of gevierendeeld. Die Maarten heet Ducrot bij mijn weten. Het is nu eenmaal zo dat je bepaalde verantwoordelijkheden aanvaardt incl. sommige dingen die je niet of nauwelijks kan controleren. Loop je , net als de Titanic, op een ijsberg, ja, dan ben je daarvoor als gezagvoerder verantwoordelijk. Moet je maar een zuidelijker koers varen.
Valt de machine echter uit en dreig je daardoor te stranden, wow, dan ff Apeldoorn bellen!(Per satelliet !)
postamble();
Onbemand zullen ze niet gaan varen, dan hebben ze in Europa niet meer een kapitein die ze in het gevang kunnen zetten als zijn schip averij op loopt.
Drew Chemicals komt me zeer bekend voor, volgens mij hadden we dat product al eens gehad. Toen werd het Nalfleet en daarna Unitor. En dan nu weer Drew... Is die cirkel ook weer rond
Moet trouwens steeds denken aan eenn uitspraak van Maarten Ducort (?) tijdens de tour. Als ploegleider ben je vergelijkbaar met een kapitein. Over heel veel processen heb je niet of nauwelijks invloed, maar ze vallen wel allemaal onder jou verantwoordelijkheid.
Ja, die dingen gebeuren. Landrotten weten het altijd zo goed!
That's it! Drew, Unitor en Nalfleet. De drie die vechten om de "gele trui "!
Yes, de ploegleider is de kapitein. Hij weet dat als hij die job aanneemt. Of je wordt gevierd of gevierendeeld. Die Maarten heet Ducrot bij mijn weten. Het is nu eenmaal zo dat je bepaalde verantwoordelijkheden aanvaardt incl. sommige dingen die je niet of nauwelijks kan controleren. Loop je , net als de Titanic, op een ijsberg, ja, dan ben je daarvoor als gezagvoerder verantwoordelijk. Moet je maar een zuidelijker koers varen.
Valt de machine echter uit en dreig je daardoor te stranden, wow, dan ff Apeldoorn bellen!(Per satelliet !)
postamble();
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 23 April 2004
Gezien dit een nieuw forum is stel ik voor dat de nieuwe leden zich hier eens komen voorstellen. Zo weet je tenminste ongeveer tegen wie je bezig bent, en dat maakt het allemaal net ietsje aangenamer.
Ik zal proberen van zelf het goede voorbeeld te geven.
Mijn naam is Brecht, ben 20 jaar oud en woonachtig in Aalst (België). Ik studeer rechten aan de UGent en fietsen is voor mij een uit de hand gelopen hobby. Jaarlijks gaan er zo'n 10 à 12000 km onder mijn wielen door, met in de zomer soms pieken van 600km per week. Ik train voornamelijk in het Ronde van Vlaanderen gebied. Ook van het langere klimwerk op en rond Les 2 Alpes kan ik genieten, alhoewel ik nooit een echte klimmer zal worden: daar ben ik met mijn 1m93 en 90kg te groot en vooral te zwaar voor...
Verder ben ik de trotse bezitter van een gazelle Torrente: geen racefiets, maar een crosshybride. Eigenlijk zou ik (VEEL) beter af zijn met een racefiets, maar dat komt er wel nog eens.
Keep 'em comming!
Tot slot: Het spijt mij dat ik dit jonge forum verkracht door deze off-topic hier te starten, maar helaas heeft dit forum geen varia-rubriek of iets dergelijks. (HINT!)
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en dacht: laat ik me ns voorstellen. Mijn naam is Diana Vermeij, 23 en zoals velen hier, student. Ik studeer Economie (laatstejaar in september) aan de VU in Amsterdam. Ik woon in Amstelveen. Mountainbiken doe ik sinds een jaartje en het werkt verslavend!!! In ben op 6 juni voor het eerst gestart in de nationale competitie in de funklasse bij de dames in Arnhem (bergrace off the road) (ja idd daar met die onwijs gave trapafdaling!!! ) Verder train ik altijd met mannelijke bikemaatjes, bevalt perfect maar zoals iedereen wel snapt, zou het wel eens fijn zijn om wat meer dames te zien op de mtb.
Naast het biken doe ik fanatiek aan snowboarden, wat erop neerkomt dat ik zo'n drie-vier keer in het winterseizoen af mag reizen naar de sneeuw :-):-) Waarom meiden wel massaal op een snowboard stappen en niet op een mtb is mij nog steeds een raadsel. Mijn bikie heet TREK Fuel 90 WSD (da's dus n full-suspension) en ik kwam eens op het forum van Fiets kijken of er hier soms bikende meiden te vinden zijn (en jawel: hoi Race1d )
dat was het zo wel weer. groetjes
Gezien dit een nieuw forum is stel ik voor dat de nieuwe leden zich hier eens komen voorstellen. Zo weet je tenminste ongeveer tegen wie je bezig bent, en dat maakt het allemaal net ietsje aangenamer.
Ik zal proberen van zelf het goede voorbeeld te geven.
Mijn naam is Brecht, ben 20 jaar oud en woonachtig in Aalst (België). Ik studeer rechten aan de UGent en fietsen is voor mij een uit de hand gelopen hobby. Jaarlijks gaan er zo'n 10 à 12000 km onder mijn wielen door, met in de zomer soms pieken van 600km per week. Ik train voornamelijk in het Ronde van Vlaanderen gebied. Ook van het langere klimwerk op en rond Les 2 Alpes kan ik genieten, alhoewel ik nooit een echte klimmer zal worden: daar ben ik met mijn 1m93 en 90kg te groot en vooral te zwaar voor...
Verder ben ik de trotse bezitter van een gazelle Torrente: geen racefiets, maar een crosshybride. Eigenlijk zou ik (VEEL) beter af zijn met een racefiets, maar dat komt er wel nog eens.
Keep 'em comming!
Tot slot: Het spijt mij dat ik dit jonge forum verkracht door deze off-topic hier te starten, maar helaas heeft dit forum geen varia-rubriek of iets dergelijks. (HINT!)
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en dacht: laat ik me ns voorstellen. Mijn naam is Diana Vermeij, 23 en zoals velen hier, student. Ik studeer Economie (laatstejaar in september) aan de VU in Amsterdam. Ik woon in Amstelveen. Mountainbiken doe ik sinds een jaartje en het werkt verslavend!!! In ben op 6 juni voor het eerst gestart in de nationale competitie in de funklasse bij de dames in Arnhem (bergrace off the road) (ja idd daar met die onwijs gave trapafdaling!!! ) Verder train ik altijd met mannelijke bikemaatjes, bevalt perfect maar zoals iedereen wel snapt, zou het wel eens fijn zijn om wat meer dames te zien op de mtb.
Naast het biken doe ik fanatiek aan snowboarden, wat erop neerkomt dat ik zo'n drie-vier keer in het winterseizoen af mag reizen naar de sneeuw :-):-) Waarom meiden wel massaal op een snowboard stappen en niet op een mtb is mij nog steeds een raadsel. Mijn bikie heet TREK Fuel 90 WSD (da's dus n full-suspension) en ik kwam eens op het forum van Fiets kijken of er hier soms bikende meiden te vinden zijn (en jawel: hoi Race1d )
dat was het zo wel weer. groetjes