Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2011

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 29 aug 2011 18:02

Ja, de TT van Mollema was dik in orde. Zat ook grinta in zoals het eruit zag. Ik 'vergat' Martin in mijn prognose :shock: Nibali zakte echt vet in op dat tweede gedeelte net zoals Wiggins trouwens. Cancellara kwam er weer niet door in de TT.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 29 aug 2011 19:08

Tijdrit zitten kijken bij de Belg en Eurosport.
Froome (voor mij de verrassing van vandaag), Fuglsang en Kessiakoff doen het erg goed. Mollema ook, maar hij kan volgens mij nog groeien in zijn tijdrit (zit behoorlijk onrustig op zijn fiets). Nibali doet wat hij moest doen.
Wiggins schijnt vochtgebrek hebben gehad, vandaar zijn terugval in het tweede deel.
Klassement kan nog alle kanten op, maar v/d Broeck, Rodriguez, Menchov kan definitief een streep door.
Volgens mij is er ondanks de grote verschillen van vandaag nog niets beslist.
Mollema op het podium (met steun van Kruiswijk en LL)?!
Van mij mag het!!
Hoe dan ook, ik heb genoten! :D
Afbeelding

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 29 aug 2011 21:17

Heeft er iemand foto's van Wiggins zijn TT bike van vandaag? Het viel me op dat zijn armsteunen op twee grote pijlers stonden. Had Wiggins dan zo'n klein frame?

Helaas geeft de pagina op Cyclingnews een 404:Page not found

Hier een foto van de aankondiging van de TT bike op Cyclingweekly Daar staan de armsteunen veel lager dan vandaag.

Afbeelding
U2-11 O'Clock Tick Tock

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 29 aug 2011 21:23

Verschil proloog en TT over 47km?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 29 aug 2011 22:43

Lijkt me geen plausibele verklaring. Ik zou dan juist het tegenovergestelde verwachten aangezien bij een TT over 47km de aerodynamica een veel grotere rol speelt. Bij een proloog wil je een zo groot mogelijk vermogen trappen en dan maakt 10Watt extra door een slechtere aerodynamica veel minder uit (niet dat aerodynamica dan geheel niet belangrijk is natuurlijk). Wellicht kan dan (proloog met lagere armsteunen), ondanks de slechtere aerodynamica, een groter uitwendig vermogen geleverd worden en wel zoveel meer dat de slechtere aerodynamica toch gecompenseerd wordt.
Lijkt er dan op dat Wiggins die proloog positie niet over langere tijd kan vasthouden. Mocht dit alles zo zijn dan verbaasd me toch de 'zeer' hoge armsteunen van vandaag. Al met al toch een genot om Wiggins te zien draaien zeg.
U2-11 O'Clock Tick Tock

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 29 aug 2011 22:46

Zo'n houding vindt je rug niet echt fijn. Dan maakt het nogal wat uit of je dat vijf minuten moet doen of een klein uurtje.

Het zag er iig indrukwekkend uit.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 29 aug 2011 23:20

Wat Litespeed zegt, denk ik.
Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 29 aug 2011 23:47

Dat denk ik ook wel (ik kan niets anders verzinnen) maar die space torens zoals vandaag bij Wiggins vielen me in het verleden nooit op, bij niemand. Zo'n fiets zou hier op het forum 'afgemaakt' worden net zoals met normale fietsen en space torens. Anyways.
U2-11 O'Clock Tick Tock

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 30 aug 2011 08:19

Er zijn juist veel profs die met zulke verhogingen rondrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 30 aug 2011 09:36

litespeed schreef:Er zijn juist veel profs die met zulke verhogingen rondrijden.
Heel illustratief. Maar dan de volgende veraag: warom hebben die TT fietsjes dan zo'n lagre balhoofdbuis, als zelfs de profs daar niet mee overweg kunnen? Dat moet toch ten koste gaan van het stuurgedrag?
Afbeelding

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 30 aug 2011 09:48

Dit is aerodynamisch interessanter, lijkt mij. Zo'n hogere balhoofdbuis vangt meer wind dan die dunne verhogingen. Bovendien wil je hoogteverschil tussen basebar en armpads.

Als het al invloed heeft op het sturen, is dat niet het meest belangrijke op een TT-fiets.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 30 aug 2011 10:58

Ik denk ook dat ze anders allerlei soorten op-maat frames moeten maken.
Nu is het gewoon 1 maat (en dus een stuk goedkoper), en spelen met de hoogte naargelang het een korte of lange tijdrit is.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie