Pagina 6 van 25
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 29 aug 2011 18:02
door Zorro
Ja, de TT van Mollema was dik in orde. Zat ook grinta in zoals het eruit zag. Ik 'vergat' Martin in mijn prognose
Nibali zakte echt vet in op dat tweede gedeelte net zoals Wiggins trouwens. Cancellara kwam er weer niet door in de TT.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 29 aug 2011 19:08
door loos
Tijdrit zitten kijken bij de Belg en Eurosport.
Froome (voor mij de verrassing van vandaag), Fuglsang en Kessiakoff doen het erg goed. Mollema ook, maar hij kan volgens mij nog groeien in zijn tijdrit (zit behoorlijk onrustig op zijn fiets). Nibali doet wat hij moest doen.
Wiggins schijnt vochtgebrek hebben gehad, vandaar zijn terugval in het tweede deel.
Klassement kan nog alle kanten op, maar v/d Broeck, Rodriguez, Menchov kan definitief een streep door.
Volgens mij is er ondanks de grote verschillen van vandaag nog niets beslist.
Mollema op het podium (met steun van Kruiswijk en LL)?!
Van mij mag het!!
Hoe dan ook, ik heb genoten!
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 29 aug 2011 21:17
door Zorro
Heeft er iemand foto's van Wiggins zijn TT bike van vandaag? Het viel me op dat zijn armsteunen op twee grote pijlers stonden. Had Wiggins dan zo'n klein frame?
Helaas geeft de pagina op
Cyclingnews een 404:Page not found
Hier een foto van de aankondiging van de TT bike op
Cyclingweekly Daar staan de armsteunen veel lager dan vandaag.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 29 aug 2011 21:23
door litespeed
Verschil proloog en TT over 47km?
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 29 aug 2011 22:43
door Zorro
Lijkt me geen plausibele verklaring. Ik zou dan juist het tegenovergestelde verwachten aangezien bij een TT over 47km de aerodynamica een veel grotere rol speelt. Bij een proloog wil je een zo groot mogelijk vermogen trappen en dan maakt 10Watt extra door een slechtere aerodynamica veel minder uit (niet dat aerodynamica dan geheel niet belangrijk is natuurlijk). Wellicht kan dan (proloog met lagere armsteunen), ondanks de slechtere aerodynamica, een groter uitwendig vermogen geleverd worden en wel zoveel meer dat de slechtere aerodynamica toch gecompenseerd wordt.
Lijkt er dan op dat Wiggins die proloog positie niet over langere tijd kan vasthouden. Mocht dit alles zo zijn dan verbaasd me toch de 'zeer' hoge armsteunen van vandaag. Al met al toch een genot om Wiggins te zien draaien zeg.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 29 aug 2011 22:46
door litespeed
Zo'n houding vindt je rug niet echt fijn. Dan maakt het nogal wat uit of je dat vijf minuten moet doen of een klein uurtje.
Het zag er iig indrukwekkend uit.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 29 aug 2011 23:20
door de zwarten
Wat Litespeed zegt, denk ik.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 29 aug 2011 23:47
door Zorro
Dat denk ik ook wel (ik kan niets anders verzinnen) maar die space torens zoals vandaag bij Wiggins vielen me in het verleden nooit op, bij niemand. Zo'n fiets zou hier op het forum 'afgemaakt' worden net zoals met normale fietsen en space torens. Anyways.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 30 aug 2011 08:19
door litespeed
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 30 aug 2011 09:36
door loos
litespeed schreef:Er zijn juist veel profs die met zulke verhogingen rondrijden.
Heel illustratief. Maar dan de volgende veraag: warom hebben die TT fietsjes dan zo'n lagre balhoofdbuis, als zelfs de profs daar niet mee overweg kunnen? Dat moet toch ten koste gaan van het stuurgedrag?
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 30 aug 2011 09:48
door litespeed
Dit is aerodynamisch interessanter, lijkt mij. Zo'n hogere balhoofdbuis vangt meer wind dan die dunne verhogingen. Bovendien wil je hoogteverschil tussen basebar en armpads.
Als het al invloed heeft op het sturen, is dat niet het meest belangrijke op een TT-fiets.
Re: Vuelta 2011
Geplaatst: 30 aug 2011 10:58
door de zwarten
Ik denk ook dat ze anders allerlei soorten op-maat frames moeten maken.
Nu is het gewoon 1 maat (en dus een stuk goedkoper), en spelen met de hoogte naargelang het een korte of lange tijdrit is.