Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race 2012 - let op voorinschr. stopt op 10 nov.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 17 apr 2012 09:44

ericpeters schreef:Het was m.i. een van de drukste edities ooit, ondanks de koude. Tja wat betreft zwartrijden, als ik op die zaterdag wil gaan fietsen dan moet ik als oningeschrevene me eerst een weg zuidwaarts zoeken langs de korte routes. Dat gaat dan nog wel maar als voor je rest ergens in zuid Limburg wilt fietsen dan zit er niets anders op dan maar zoveel mogelijk met de flow mee (dus op het parcours) te rijden. Alle andere opties zijn gevaarlijk en niet te doen, de routes nemen heel veel van de mooie weggetjes mee en ga je proberen die niet te nemen dan sta je om de paar minuten heel lang te wachten omdat je het fietsverkeer moet kruisen. Tegen het verkeer in is natuurlijk ook geen optie.

Wat me het meest opviel was een vrachtwagen uit Eindhoven die op de achterkant van kruisberg naar boven reed. Het weggetje is ongeschikt voor een vrachtwagen, het weggetje gaat nergens naar toe waar je niet veel makkelijker of korter via de grote weg kan komen en dus waarom zou daar nu op zaterdag een vrachtwagen uit Eindhoven moeten rijden en ook nog tegen het verkeer in, werkelijk ongelofelijk.
Hetzelfde geld ook voor een aantal auto's, diegene die die kleine sluipweggetjes weten te vinden zijn vast ook wel bekend met de normale wegen en met het feit dat de hele weg vol zit met fietsers.... rij voor die ene keer even een paar honderd meter om en denk ook aan de veiligheid van anderen.
Soms is het de Tom Tom; die geeft de snelste route aan en als je ter plaatse niet bekend bent...

rbos
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 aug 2011 10:41

rbos 17 apr 2012 10:34

ladylexatrek schreef:Opvallend veel deelnemers die geen bordje hadden dit jaar....!
Vind ik niet zo gek als je 51 euro moet betalen. Crisis overal in de portomonneeeees.

Ik reed dus ook zonder bordje (heb delen van de route gereden). En we mogen daar allemaal fietsen want het is een openbare weg. Ik ben niet door de start gegaan en ben ook niet op de rustplaatsen geweest om toch een banaantje te pikken of mijn bidon te laten vullen (je werd, terecht, een andere kant opgestuurd door de verkeersregelaars) en ben ook niet op de Cauberg geweest. Er is ook niemand die tegen mij heeft gezegd dat ik daar niet mocht fietsen omdat ik geen deelnemer was van de AGR. Het was een heerlijke weekend! Volgend jaar weer.
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 17 apr 2012 11:14

rbos schreef:
ladylexatrek schreef:Opvallend veel deelnemers die geen bordje hadden dit jaar....!
Vind ik niet zo gek als je 51 euro moet betalen. Crisis overal in de portomonneeeees.

Ik reed dus ook zonder bordje (heb delen van de route gereden). En we mogen daar allemaal fietsen want het is een openbare weg. Ik ben niet door de start gegaan en ben ook niet op de rustplaatsen geweest om toch een banaantje te pikken of mijn bidon te laten vullen (je werd, terecht, een andere kant opgestuurd door de verkeersregelaars) en ben ook niet op de Cauberg geweest. Er is ook niemand die tegen mij heeft gezegd dat ik daar niet mocht fietsen omdat ik geen deelnemer was van de AGR. Het was een heerlijke weekend! Volgend jaar weer.
Je hebt helemaal gelijk alleen vraag ik me af als je meer dan 300 keer per jaar daar kunt fietsen waarom het dan juist op die drukste dag moet...... :shock:

rbos
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 aug 2011 10:41

rbos 17 apr 2012 11:38

pinarello schreef:
rbos schreef:
ladylexatrek schreef:Opvallend veel deelnemers die geen bordje hadden dit jaar....!
Vind ik niet zo gek als je 51 euro moet betalen. Crisis overal in de portomonneeeees.

Ik reed dus ook zonder bordje (heb delen van de route gereden). En we mogen daar allemaal fietsen want het is een openbare weg. Ik ben niet door de start gegaan en ben ook niet op de rustplaatsen geweest om toch een banaantje te pikken of mijn bidon te laten vullen (je werd, terecht, een andere kant opgestuurd door de verkeersregelaars) en ben ook niet op de Cauberg geweest. Er is ook niemand die tegen mij heeft gezegd dat ik daar niet mocht fietsen omdat ik geen deelnemer was van de AGR. Het was een heerlijke weekend! Volgend jaar weer.
Je hebt helemaal gelijk alleen vraag ik me af als je meer dan 300 keer per jaar daar kunt fietsen waarom het dan juist op die drukste dag moet...... :shock:
Andere jaren deed ik (met fietsmaten) wel mee met de AGR. Sinds vorig jaar hebben we een onderkomen dat dicht bij de start en finish is en vorig jaar besloten om weer te gaan. Het onderkomen is te leuk om te laten gaan. Dus vrijdag 's ochtends heen, fietsje pakken en een mooi rondje doen. Zaterdags rondje fietsen, gezelligheid snuiven in Valkenburg, zondags eventueel nog een rondje fietsen en onderweg de profs bekijken. Maandags op het dooie gemakje terug naar huis. Gewoon een gezellig weekend met een heleboel mensen, hapje, drankje en lol.
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 17 apr 2012 19:20

[quote="rbos"]
ladylexatrek schreef:Opvallend veel deelnemers die geen bordje hadden dit jaar....!
[/quote]
Vind ik niet zo gek als je 51 euro moet betalen. Crisis overal in de portomonneeeees.

Ik reed dus ook zonder bordje (heb delen van de route gereden). En we mogen daar allemaal fietsen want het is een openbare weg.


Zwart rijden vind ik nog tot daar aan toe maar ga dan in vredesnaam met de stroom mee. Nu werden we verrast op smalle afdalingen door mensen die daar zo nodig omhoog moesten!
Hoe levensmoe kun je zijn! ;)
Laatst gewijzigd door janjmagic op 17 apr 2012 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

mgb
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 apr 2010 22:30

mgb 17 apr 2012 20:33

Dat is een opvallende reactie van janjmagic.
In de tweede volzin geef je aan dat je gerust de route mag rijden want het is een openbare weg. Dat is overigens geheel waar. Maar vervolgens ga je mensen bekritiseren die net als jij van de openbare weg gebruik maken. Als je je ingeschreven had dan had je een bericht van de organisatie gekregen waarin stond dat je als fietser een gewone verkeersdeelnemer bent zonder speciale rechten. Dit houdt volgens mij dan ook in dat je ook tijdens smalle afdalingen rechts houdt zodat tegenliggers ook gebruik kunnen maken van die weg.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 17 apr 2012 20:41

Ja naast de megaprijs is de voornaamste reden om elk jaar te twijfelen aan een volgende deelname het compleet idiote weggedrag van je mededeelnemers. Echt om je kapot te schamen. Iedereen maakt wel eens een (inschattings)foutje en met 15k man op de weg is het niet gek dat je die veel ziet. Maar er wordt ronduit asociaal gereden. Nogal logisch dat vanuit de lokale bevolking weerstand bestaat voor zoveel fietsers. Wat een idioten. En als dit het beeld is dat de wielrenner in Nederland laat zien dan snap ik dat er heel veel haat ontstaat. Wat een stel mongolen zeg. Tegemoetkomende autos geen ruimte geven, maar erger nog de idioten die blinde bochten in afdalingen over de andere weghelft doorkruisen. Is echt wachten op doden.

rbos
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 aug 2011 10:41

rbos 17 apr 2012 21:20

mgb schreef:Dat is een opvallende reactie van janjmagic.
In de tweede volzin geef je aan dat je gerust de route mag rijden want het is een openbare weg. Dat is overigens geheel waar. Maar vervolgens ga je mensen bekritiseren die net als jij van de openbare weg gebruik maken. Als je je ingeschreven had dan had je een bericht van de organisatie gekregen waarin stond dat je als fietser een gewone verkeersdeelnemer bent zonder speciale rechten. Dit houdt volgens mij dan ook in dat je ook tijdens smalle afdalingen rechts houdt zodat tegenliggers ook gebruik kunnen maken van die weg.
janjmagic heeft niet goed ge-quote! De tweede volzin was van mij en staat een post erboven. Ik ben overigens niet tegen de stroom ingereden. Ben inderdaad niet levensmoe. Er zijn genoeg wegen rond het parcours waar niemand rijdt en af en toe moest je wel ff met de stroom mee.
En ik ben het eens met de idiote kamikaze piloten die wel denken dat het een wedstrijd is. Het is een gezellige toertocht en af en toe praat je eens met mensen onderweg.
Koga Kimera Alloy 6069 Ultegra

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 17 apr 2012 21:53

Dank je RBos
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

ladylexatrek
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mei 2011 22:58

ladylexatrek 17 apr 2012 22:15

rbos schreef:
ladylexatrek schreef:Opvallend veel deelnemers die geen bordje hadden dit jaar....!
Vind ik niet zo gek als je 51 euro moet betalen. Crisis overal in de portomonneeeees.

Ik reed dus ook zonder bordje (heb delen van de route gereden). En we mogen daar allemaal fietsen want het is een openbare weg..
Beweer ik dan dat je er niet mag fietsen? Van mij mag je. Het enige wat ik zeg is dat het niet handig is om op smalle paadjes de route dan in tegenovergestelde richting te gaan rijden.

En nogmaals, ik persoonlijk vind dat niet handig. Als er mensen zijn die daar op de drukste dag van het jaar willen fietsen, terwijl de route het hele jaar te rijden is, staan zij geheel in hun recht. Net zoals het mijn goed recht is dat niet handig te vinden :D mede omdat het mij niet prettig lijkt fietsen voor de tegenliggende partij.
Klim (*ahem* redelijk) snel, daal gelukkig veel sneller! :D

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 17 apr 2012 22:32

Vond het wel leuk dat agr folders had verspreid met de waarschuwing dat er "kans" op overlast was... Wees dan gewoon eerlijk en zeg ga niet de weg op. Tuurlijk is het logisch dat lokale gewoon op die dag de agr zwart gaan fietsen. Wat moet je anders.

mgb
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 apr 2010 22:30

mgb 18 apr 2012 07:38

rbos schreef:janjmagic heeft niet goed ge-quote! De tweede volzin was van mij en staat een post erboven.
Aha, nu snap ik hem! Sorry voor mijn reactie, rbos.

Enkele collega's van mij hadden een huisje gehuurd boven op de Keutenberg. Om daar te komen moesten ze wel vanaf Valkenburg tegen de stroom in fietsen. (mijn suggestie om via Schoonbron te gaan en gewoon nog een keer de Keut te doen werd niet eens overwogen! ;-)) Ze vertelden dat ze heel wat commentaar kregen van de deelnemers.

Plaats reactie