Je maakt mij nieuwsgierig naar het "juiste pompje" die echt 8 bar halen?havana schreef:Kwestie van het juiste pompje kopen. Er zijn er echt genoeg die 8 bar halen (ik rijd overigens met 7 bar maar dit terzijde). Ik ben het met je eens dat veel pompjes 8 bar niet halen.
Punt dat ik overigens nog niet aangehaald heb is gewicht. Mijn Topeak Micro Rocket weegt 65 gram. Een SKS CO2 pompje weegt 100 gram en dat is zonder patronen.
Nemen jullie altijd een fietspompje mee?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik heb zelf de Topeak Micro Rocket en ja die haalt 8 bar mits je een beetje geduld hebt. Ik hoor ook veel goede verhalen over de pompjes van Lezyne. Sommige hebben een slangetje waardoor de klemming op 't ventiel ook geen issue meer is.
Persoonlijk interesseert die 8 bar mij ook niet direct; zoals gezegd rijd ik maar 1x per 5000 km lek. Als ik dan al op de terugweg ben dan vind ik 6 bar ook prima.
Persoonlijk interesseert die 8 bar mij ook niet direct; zoals gezegd rijd ik maar 1x per 5000 km lek. Als ik dan al op de terugweg ben dan vind ik 6 bar ook prima.
-
- Forum-lid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57
Zie mijn vorige post: de Xtreme Airik haalt gemakkelijk 8 bar en kost maar € 12,50.body schreef:Je maakt mij nieuwsgierig naar het "juiste pompje" die echt 8 bar halen?
Die is wel 2x zo lang als de Micro Rocket, die maar 16 cm lang is. Dat ie 8 bar haalt geloof ik zo. Belangrijk voor de stijlpolitie is natuurlijk dat 't pompje zonder problemen in de achterzak past, aan het frame is geen gezicht
-
- Forum-lid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57
De stijlpolitie kan de pot op!havana schreef:Die is wel 2x zo lang als de Micro Rocket, die maar 16 cm lang is. Dat ie 8 bar haalt geloof ik zo. Belangrijk voor de stijlpolitie is natuurlijk dat 't pompje zonder problemen in de achterzak past, aan het frame is geen gezicht
Bovendien heb ik een zwart frame, dus een zwarte pomp valt nauwelijks op.
En een shirt met uitgezakte achterzakjes ziet er ook niet uit!
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 06 jul 2011 19:26
leuk topic wordt dit zeg! Maar idd, de modepolitie, die delen geen boetes uit toch? Ik heb ook een shirtje vd Aldi, als ik daar ook nog s allemaal op moet gaan letten, dan maar wat minder cool. Ik vind het al heel cool dat ik uberhaupt een racefiets heb gekocht! Maar goed. Ieder zn ding. ... Waar ik me wel "zorgen" over maak is dat ik straks zit te klxten langs de kant van de weg. Ik heb dus nog nooooit een fietswiel (vooral achterwiel tuurlijk) uit een racefiets gehaald, lijkt me best lastig. Het zal me op zich wel lukken, maar ik ben wel bang dat ik dan misschien iets stuk maak ofzo. Zelfde geldt voor die bandenlichters en dan met zo'n velg enzo... Ik heb echt 2 linkerhanden en volgens mij is dat spul allemaal best kwetsbaar, of valt dat mee?
Volgens mij kan ik beter de bus n huis pakken als ik lek rij Maar met een fiets kom je vast de bus niet in... ! Thuis oefenen is misschien een idee, maar ook dan.. , als mijn band er prima op zit, laat ik dat liever zo zitten. Ik had vroeger een brommer, heb ik ook eens aan gesleuteld nadat iemand me had uitgelegd hoe je de carburateur kon schoonmaken. Dat ding heeft nooit meer echt lekker gereden na mijn schoonmaakactie... If it ain't broke, don't try to fix it! Right?
Volgens mij kan ik beter de bus n huis pakken als ik lek rij Maar met een fiets kom je vast de bus niet in... ! Thuis oefenen is misschien een idee, maar ook dan.. , als mijn band er prima op zit, laat ik dat liever zo zitten. Ik had vroeger een brommer, heb ik ook eens aan gesleuteld nadat iemand me had uitgelegd hoe je de carburateur kon schoonmaken. Dat ding heeft nooit meer echt lekker gereden na mijn schoonmaakactie... If it ain't broke, don't try to fix it! Right?
Met een setje plastic bandenlichters kun je hoogstens je binnenband slopen. Alu is nog steeds een stuk sterker dan plastic...
(PS afhankelijk van de overtreding kan de boete van de modepolitie behoorlijk oplopen. Oppassen dus! )
(PS afhankelijk van de overtreding kan de boete van de modepolitie behoorlijk oplopen. Oppassen dus! )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Nou Kees, met die instelling wordt het nooit iets! En of je die band er zelf (langs de kant van de weg) op gaat leggen! Thuis gewoon lekker friemelen aan je fiets (niet te veel en niet onvoorzichtig). Gewoon de rem en snelspanner openzetten, derailleur naar achter trekken en je achterwiel eruit halen. Doe het voorzichtig en met beleid, dan kan er niks fout gaan. Haal voor mijn part thuis je wiel eruit en haal als oefening ook de buiten- en binnenband eraf. Er kan niet veel fout gaan. Mij heeft het heel erg geholpen (ook voor de verdere afstelling, onderhoud en reparaties) om heel erg veel op dit forum te lezen en filmpjes/artikelen op internet te kijken/lezen. Ook al heb ik sinds twee weekjes een gloednieuwe fiets, het blijft leuk naar andere wielen, fietsen, groepen etc. te kijken! Het idee dat het altijd beter kan blijft nu eenmaal...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Kees, sommige FM's geven workshops met als thema onderhoud aan de fiets of hoe een band te plakken of te vervangen. Kijk eens in je omgeving of vraag aan een FM of hij die workshops wel eens geeft.
Dan steek je er wat van op en ben je niet meer zo angstig om iets fout te doen.
Dan steek je er wat van op en ben je niet meer zo angstig om iets fout te doen.
Ik kan het mis hebben, maar kleiner en lichter betekent volgens mij dat je niet de juiste CO2-pomp hebt. Kan me niet voorstellen dat er een werkbare minipomp is, die kleiner en lichter is dan bijvoorbeeld een Pro Micro CO2 Pomp.havana schreef:Leuke discussie, CO2 versus pompje. In mijn ogen heeft CO2 maar één duidelijk voordeel, namelijk dat het sneller is. Nu rijd ik ongeveer 1x 5000 km lek dus dat het dan 6 minuten duurt i.p.v. 1 minuut daar kan ik niet mee zitten. Voordelen pompje
- goedkoper
- kleiner*
- lichter*
- oneindig te gebruiken, handig in een groep of bij een leegloper
- je hoeft je binnenband thuis niet na te pompen
* mits juiste pompje
Gebruik al 2 jaar een Lezyne road drive 'medium' , 8 bar ga je daar mee halen al is geduld gewenst.
Vrij licht met 90 gram voor wie dat belangrijk is en met een lengte van 216mm ook niet enorm groot.
Maar het meest belangrijke is doordat je het slangetje op het ventiel draait je veel beter kracht kan zetten tijdens het pompen omdat hij niet van het ventiel kan schieten!
Wel een tip/opmerking: continental binnenbandjes en lezyne pompjes gaan niet zo goed samen, doordat je het slangetje op het ventiel draait loop je steeds het risico dat je tijdens het los draaien het ventiel er uitdraait. Sommige plakken de ventielen daarom vast met sec.lijm. ik gebruik gewoon michelin/vredestein etc en dan heb je er geen last van....
Vrij licht met 90 gram voor wie dat belangrijk is en met een lengte van 216mm ook niet enorm groot.
Maar het meest belangrijke is doordat je het slangetje op het ventiel draait je veel beter kracht kan zetten tijdens het pompen omdat hij niet van het ventiel kan schieten!
Wel een tip/opmerking: continental binnenbandjes en lezyne pompjes gaan niet zo goed samen, doordat je het slangetje op het ventiel draait loop je steeds het risico dat je tijdens het los draaien het ventiel er uitdraait. Sommige plakken de ventielen daarom vast met sec.lijm. ik gebruik gewoon michelin/vredestein etc en dan heb je er geen last van....
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
Als je een pompje koopt dat kleiner en lichter is, vraag ik me af of je eerste argument nog stand houdt? Dat CO2 ding dat ik heb kostte ca. 15 euro, naar boven afgerond. Per patroon betaal ik dus ca. 80 cent. Ik zie dat de hier voorgestelde Lezyne road drive ca. 40 euro kost, dan moet ik vaak lekrijden voordat ik dat bedrag heb uitgegeven aan patronen (en dan ben ik er, afgaande op de foto, nog steeds niet van overtuigd dat dat pompje idd kleiner en lichter is, maar dat terzijde)havana schreef:Leuke discussie, CO2 versus pompje. In mijn ogen heeft CO2 maar één duidelijk voordeel, namelijk dat het sneller is. Nu rijd ik ongeveer 1x 5000 km lek dus dat het dan 6 minuten duurt i.p.v. 1 minuut daar kan ik niet mee zitten. Voordelen pompje
- goedkoper
- kleiner*
- lichter*
- oneindig te gebruiken, handig in een groep of bij een leegloper
- je hoeft je binnenband thuis niet na te pompen
* mits juiste pompje
Mijn banden op de juiste spanning zetten, doe ik trouwens voor iedere training, dus ook dat is voor mij geen argument.