Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrennen en ruitersport, wederzijds onbegrip?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5011
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 aug 2011 12:36

justeltjo schreef:Geen problemen met paarden, helaas kom ik het geregeld tegen dat een paard z'n behoefte op het fietspad heeft gedaan. En dat zijn toch flinke hopen!
Net als honderbezitters zouden de eigenaren de uitwerpselen van hun huisdier gewoon mee moeten nemen in een boterhamzakje...

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5011
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 aug 2011 12:37

de zwarten schreef:Bovenal zitten er zeer vaak schone vrouwen op die beesten. Als ik er te snel voorbijrijd, zie ik daar veel te weinig van :)
Briljante uitspraak. De halve wereld denkt het, De Zwarten zegt het.

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 24 aug 2011 13:13

Nou, ik weet het niet.
De verschillen zijn groot.
Soms zie ik wel eens iets waarvan de kont groter is dan waar ze op rijdt ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 24 aug 2011 18:35

Heren, alles mooi en prachtig, maar als een ruiter hier haar best doet om wederzijds begrip te kweken, zijn dit soort reacties nu niet bepaald gepast. En aangezien een groot deel van de wielrenners nu ook niet bepaald het gedroomde figuur hebben, lijkt het me dat enige terughoudendheid geboden is.

Respect voor elkaar gaat immers verder dan elkaar voorrang geven als men daar recht op heeft. En ja, er zijn vrouwen met overgewicht die paardrijden, net als vrouwen die niet zouden misstaan als model. En dat geldt voor de gehele vrouwelijke populatie. So what's the point?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 aug 2011 18:50

Da's inderdaad niet aardig voor dat paard
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 24 aug 2011 20:09

Een grapje moet kunnen toch?
Dat er nog vijf pagina's vol komen over dit onderwerp na al zoveel andere topics over het gedrag van 'wielrenners'.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 24 aug 2011 21:25

Tuurlijk moet een grap kunnen, maar je kán het ook overdrijven. En zolang in het wilentopic de helft van de topics gaat over "Wielen voor de zwaardere rijder", denk ik dat een aantal mannen hier wat minder hoog van de toren moeten blazen. That's all. :)

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 24 aug 2011 23:00

corniel schreef:Tuurlijk moet een grap kunnen, maar je kán het ook overdrijven. En zolang in het wilentopic de helft van de topics gaat over "Wielen voor de zwaardere rijder", denk ik dat een aantal mannen hier wat minder hoog van de toren moeten blazen. That's all. :)
Daar heb je zeker een punt Corniel. Ik doelde ook meer op de prachtige opmerking van De Zwarten, ik had hem even moeten quoten ;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 24 aug 2011 23:29

kxlight schreef:
Net als honderbezitters zouden de eigenaren de uitwerpselen van hun huisdier gewoon mee moeten nemen in een boterhamzakje...
Briljant.
Ik heb ook regelmatig last van paardenstront op het fietspad. En inderdaad, als het droog is valt het wel mee. Er omheen laveren. Maar het regent soms. En anderen banjeren er doorheen. Bah.
Vroeger had het paard van de melkboer (ja, ja, opa spreekt) toch zo'n zak achter hangen om dit te voorkomen?
Maar ja, dat zal voor ruiters wel net zoiets zijn als een zadeltasje voor sommigen van ons. :lol:
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

sjakie007
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:06

sjakie007 29 aug 2011 21:03

farelli schreef:
kxlight schreef:
Net als honderbezitters zouden de eigenaren de uitwerpselen van hun huisdier gewoon mee moeten nemen in een boterhamzakje...
Briljant.
Ik heb ook regelmatig last van paardenstront op het fietspad. En inderdaad, als het droog is valt het wel mee. Er omheen laveren. Maar het regent soms. En anderen banjeren er doorheen. Bah.
Vroeger had het paard van de melkboer (ja, ja, opa spreekt) toch zo'n zak achter hangen om dit te voorkomen?
Maar ja, dat zal voor ruiters wel net zoiets zijn als een zadeltasje voor sommigen van ons. :lol:
Een uiterst minimalistische zadeltasje waar je met moeite een bandje in kan proppen kan nog net. Vraag me af hoe ze dat met die strontzakken gaan doen...

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6097
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 aug 2011 21:17

pfff,.. paardenstront.

Daar heb ik zelden last van. Ik kom ook heel weinig paarden tegen. En degene die ik tegenkom rijden in de berm. Ik heb wel heel veel last van schapen stront. De provincie laat die beesten doodleuk uit om rond het fietstpad de berm kaal te grazen. Het fietspad lijkt wel een soort openbare schapen toilet :| De provincie doet ook nul moeite om dit tegen te gaan. Ik zie het nooit opgeruimd worden. Dus als de overheid die niet doet, waarom zou je dan als burger wel heel netjes aan de wet gaan houden en je paardenstront op gaan ruimen? Ik zou er bijna een het-grote-stront-topic voor openen :?
Live fast; die young. mijn blog

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 30 aug 2011 19:19

Nog nooit problemen gehad met ruiters/ruitsters, terwijl er hier genoeg van in de omgeving rijden. Ik heb dan wel weer wel vaak last van de paardepoep op de weg..., maar dan kan je lekker aan je stuurmanskunsten werken :lol: ;)

Misschien komt het wel omdat m'n dochter zelf ook rijdt, kijk je er wellicht anders tegenaan ??

Wat betreft de mooie amazones op zo'n paard..., de meeste dames hebben zich in het algemeen goed ingedekt tegen de schokken die zo'n zadel kan geven :shock: ....

Plaats reactie