Ervaringen met Wheel-Tec
Hij wist ook niet precies waar het door gebeurd was maar vond het duidelijk wel een garantie geval. Hij begon te lachen toen ik het over de km's had en in de omstandigheden waarin ik ze gebruikt had...., dit zou nooit een defect als dusdanig mogen teweegbrengen.nijkie schreef:Je bent waarschijnlijk bij handgemaakt.nl geweest denk ik gezien hij dealer is?
Zo ja,wat is volgens hem dan de oorzaak?
Uiteraard blijft het heel vervelend voor je gezien het bedrag wat ck naven koste.
Laatst gewijzigd door csteenbe op 11 jun 2016 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
YFood !!!
Op de factuur stond dat het CK lagers waren, volgens mij worden ze idd door CK gemaakt maar misschien weet iemand op het FF hier meer over.hd schreef:Die lagers van Chris King zijn dat trouwens in huis gemaakte industrielagers of cup-conus lagers?
Dit stond erop factuur
CHRIS KING R45 CAMPY BEARING Driveshell Outer
PHB758
YFood !!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Op de foto is duidelijk een ingevreten kogelbaan te zien, dat komt niet van de lucht maar beschadigde kogels, als iets goed is bij ck dan zijn het die.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Wat je ziet is imho de binnenbaan van de ck angular contact bearing. Is iets heel anders als een industrie/kogellager
Wat ik me nog bedacht is of de naaf bij bestellen omgebouwd is op campagnolo want daar maak je al snel fouten mee.
Wat ik vermoed is dat de pre load pp de naven niet goed is ingesteld. Ck naven lopen los heel zwaar er gaan pas met load licht lopen doe je dit niet goed dan loop je het risico op klachten
Je krijgt van ck een boekje mee hoe dit moe met de tip dit regelmatig te controleren
Wat ik me nog bedacht is of de naaf bij bestellen omgebouwd is op campagnolo want daar maak je al snel fouten mee.
Wat ik vermoed is dat de pre load pp de naven niet goed is ingesteld. Ck naven lopen los heel zwaar er gaan pas met load licht lopen doe je dit niet goed dan loop je het risico op klachten
Je krijgt van ck een boekje mee hoe dit moe met de tip dit regelmatig te controleren
Het is idd lager AC en het andere deel wat beschadigd is, is AD, het van de preload is ook mijn sterke vermoeden kan het niet hard maken, maar dit zou de verklaring kunnen zijn dat het lager geëxplodeerd is binnen zo een korte kilometrage.
Heb overigens nooit daar iets van gemerkt wiel liep altijd soepel zelfs voordat ik het wegbracht voor service, alleen het tikte licht bij klimmen.
Heb overigens nooit daar iets van gemerkt wiel liep altijd soepel zelfs voordat ik het wegbracht voor service, alleen het tikte licht bij klimmen.
YFood !!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ck heeft geen industrielagers. Als het wiel los zeer soepel liep is dat wel een indicatie dat doen kings niet