Pagina 6 van 11

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 15:08
door hd
Die lagers van Chris King zijn dat trouwens in huis gemaakte industrielagers of cup-conus lagers?

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 16:34
door csteenbe
nijkie schreef:Je bent waarschijnlijk bij handgemaakt.nl geweest denk ik gezien hij dealer is?
Zo ja,wat is volgens hem dan de oorzaak?
Uiteraard blijft het heel vervelend voor je gezien het bedrag wat ck naven koste.
Hij wist ook niet precies waar het door gebeurd was maar vond het duidelijk wel een garantie geval. Hij begon te lachen toen ik het over de km's had en in de omstandigheden waarin ik ze gebruikt had...., dit zou nooit een defect als dusdanig mogen teweegbrengen.

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 16:37
door csteenbe
hd schreef:Die lagers van Chris King zijn dat trouwens in huis gemaakte industrielagers of cup-conus lagers?
Op de factuur stond dat het CK lagers waren, volgens mij worden ze idd door CK gemaakt maar misschien weet iemand op het FF hier meer over.

Dit stond erop factuur

CHRIS KING R45 CAMPY BEARING Driveshell Outer
PHB758

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 17:04
door sharkman113
Op de foto is duidelijk een ingevreten kogelbaan te zien, dat komt niet van de lucht maar beschadigde kogels, als iets goed is bij ck dan zijn het die.

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 17:57
door roos69
Da's wel vreemd dat je een kogelbaan ziet aangezien het normaal gesproken een industrielager is en geen losse kogels.
Dit is het kogellager PHB758:
Afbeelding

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 18:39
door NicoNB
Op een exploded view zie ik inderdaad ook industrielagers. Tenminste, als dit de juiste hub is.

Afbeelding

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 19:01
door hd
Ben dan nu wel benieuwd welk stukje op de foto staat.

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 19:24
door roos69
Volgens mij is het lager AC in de exploded view.

Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 19:31
door sharkman113
Wat je ziet is imho de binnenbaan van de ck angular contact bearing. Is iets heel anders als een industrie/kogellager
Wat ik me nog bedacht is of de naaf bij bestellen omgebouwd is op campagnolo want daar maak je al snel fouten mee.
Wat ik vermoed is dat de pre load pp de naven niet goed is ingesteld. Ck naven lopen los heel zwaar er gaan pas met load licht lopen doe je dit niet goed dan loop je het risico op klachten
Je krijgt van ck een boekje mee hoe dit moe met de tip dit regelmatig te controleren

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 19:48
door roos69
Welk onderdeel zou dat dan zijn in de exploded view?
En waarom hebben ze dan industrielager PHB758 vervangen?

Krijg toch wel steeds meer het gevoel dat hier iets 'rammelt'.

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 19:54
door csteenbe
Het is idd lager AC en het andere deel wat beschadigd is, is AD, het van de preload is ook mijn sterke vermoeden kan het niet hard maken, maar dit zou de verklaring kunnen zijn dat het lager geƫxplodeerd is binnen zo een korte kilometrage.

Heb overigens nooit daar iets van gemerkt wiel liep altijd soepel zelfs voordat ik het wegbracht voor service, alleen het tikte licht bij klimmen.

Re: Ervaringen met Wheel-Tec

Geplaatst: 11 jun 2016 20:01
door sharkman113
Ck heeft geen industrielagers. Als het wiel los zeer soepel liep is dat wel een indicatie dat doen kings niet