Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

opgelicht

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 19 nov 2011 14:10

niklas2 schreef:Ben zelf ook slachtoffer geworden van deze Jele van Groezen, nu al weer zo'n twee jaar geleden. Hij heeft in de tussentijd al weer meerdere keren vor de rechter gestaan, maar hij is erg hardleers. Blijkbaar maakt zo'n val op je kop meer kapot dan je lief is..... Tja, wat moet je nu met zo'n recidivist? Wanneer hij voor de rechter staat ontkent hij alles, claimt dat anderen zijn naam en bankrekeningen misbruiken en dat hij er ook niets aan kan doen dat mensen zomaar geld op zijn rekening storten (het lukt hem dan blijkbaar niet om er aan te denken dat terugstorten een optie is). Een forumritje langs zijn adres met korte pauze aldaar lijkt me nog niet zo'n gek idee.
Ik verwacht niet dat het zin heeft om naar de tudderenderweg te gaan. Als iemand weet waar deze kerel uithangt dan ga ik met heel veel plezier een dagje richting Sittard (of omgeving).
Doen we daarna nog een mooi ritje.

evers
Forum-lid

evers 19 nov 2011 14:40

Heb je, ondanks dat je weinig vertrouwen in een goede afloop hebt, al aangifte gedaan? Zo niet dan zou ik het toch gaan doen. Bij het bundelen van een reeks aangiften gaat de politie wel actie ondernemen. Zeker omdat deze man al tijden actief is, is dit ook te verwachten. Ik hoor te vaak 'aangifte heeft geen zin dus doe ik niet'. Dan weet je zeker dat zo iemand nooit wordt opgepakt.
Train ze!

niklas2
Forum-lid

niklas2 19 nov 2011 16:11

evers schreef:Heb je, ondanks dat je weinig vertrouwen in een goede afloop hebt, al aangifte gedaan? Zo niet dan zou ik het toch gaan doen. Bij het bundelen van een reeks aangiften gaat de politie wel actie ondernemen. Zeker omdat deze man al tijden actief is, is dit ook te verwachten. Ik hoor te vaak 'aangifte heeft geen zin dus doe ik niet'. Dan weet je zeker dat zo iemand nooit wordt opgepakt.
Jelle van Groezen is al diverse malen opgepakt. De politie maakt er wel degelijk werk van en ook het OM doet zijn best. Het vergrijp is echter niet ernstig genoeg om van Groezen een zware straf op te leggen (in de zin van: enkele jaren in de bak) waardoor hij maar door kan blijven gaan met zijn oplichtingspraktijken.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

whocares
Forum-lid

whocares 19 nov 2011 19:24

Misschien een onderwerp voor TROS opgelicht , Zien we meteen met wie we te maken hebt .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 11 jan 2012 23:27

Ondertussen heb ik via een forumlid het adres van Jelle. Mochten er mensen interesse hebben om een bezoekje te brengen aan dit adres en daarna een mooi rondje te doen laat dan hier even wat weten. Wellicht kunnen we dan in maart/april een keertje naar Grevenbicht afreizen.

campa_staal
Forum-lid

campa_staal 14 jan 2012 16:56

Ik zou er nooit zelf heengaan.

De kans dat jij dan als dader wordt bestempeld wegens bedreigingen, of huisschennis of dergelijke is vrij groot.

Er is niet eens een strafverminderende verschoningsgrond van provocatie aanwezig. Het enige waarop je je dan nog kan beroepen is verzachtende omstandigheden...

Niet doen

Je hebt gewoon pech gehad

mathijst
Forum-lid

mathijst 21 mar 2012 13:52

Dat vind ik wel erg kort door de bocht, pech gehad.
Waarom mag je niet iets komen ophalen, waarvoor je hebt betaald.

Bedreiging hoef je iets niet direct te noemen als je ergens langs gaat.

Zijn er nog updates? vind het wel een interessant onderwerp...
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 21 mar 2012 15:54

Nee, geen updates. Ik heb me er maar bij neer gelegd. Mocht ik toevallig nog een keer in de buurt komen dan ga ik wel even verhaal halen.

koertwin
Forum-lid

koertwin 18 apr 2012 12:00

stond vandaag een bericht in De Limburger mbt rechtzaak. 24 maanden is de eis plus terugbetalen aan alle gedupeerden die zich gemeld hebben bij de politie.

Uulke
Forum-lid

Uulke 18 dec 2012 11:03

Heeft de politie nog iets betekend?

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 18 dec 2012 15:15

Ik snap je vraag niet helemaal of de politie iets heeft betekend? Volgens mij heeft iemand ervoor al gezegd dat de zaak voor de rechtbank is geweest. Ik ben overigens wel benieuwd of TS zijn geld nog heeft terug gekregen.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 03 jan 2013 11:12

Nope, ik heb er helemaal niets meer over gehoord al moet ik eerlijk zijn.

Plaats reactie