Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenners omgang met elkaar

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 26 nov 2010 20:31

Lachen discussie dit...

Ik groet eigenlijk nooit, als ik in de auto zit groet ik toch ook geen andere automobilisten. Ik voel die verbondenheid niet zo...

Wat betreft wieltje kleven, lekker laten hangen..., als ik er last van heb op de een of andere manier, of als ik denk, je mag wel eens overnemen, laat ik juist altijd het tempo zakken. Als ze dan nog blijven plakken of tergend langzaam gaan inhalen weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt... Dan wordt het idd tijd om het tempo juist ineens flink omhoog te gooien hahahaha
Overigens kom ik bijna geen wielklevers tegen, ook niet als ik in de Flevopolder fiets en als het 2x per seizoen gebeurt en het is naar mijn idee een beetje fanatieke fietser vind ik het altijd wel leuk om ff een praatje te doen...
Als ik net een mindere dag heb en er is een wielenklever vind ik het namelijk zelf ook wel eens prettig ff een paar km te gaan hangen ;)

sanrob
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 jun 2008 10:52

sanrob 27 nov 2010 18:22

Groetjes iedereen!!

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 27 nov 2010 18:33

Groetjes terug!! (ZWAAI ZWAAI)

zannata64
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:45

zannata64 01 dec 2010 10:19

gewoon efkes vertragen zodanig dat je naast de plakker komt te fietsen,en begin een klappeke te doen je weet nooit waar dit goed voor is.

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 01 dec 2010 11:52

Ga je meteen meppen omdat er iemand in je wiel hangt...?:(

:)

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 01 dec 2010 12:04

Zannata64 is alleen niet bij te rijden, want die rijdt met profs. ;)

mrbolshoi
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 nov 2010 17:05

mrbolshoi 02 dec 2010 12:18

vanochtend geen collega'-Wielrenners gezien... raar
Zijn er trouwens meerdere die dit prachtig weer vinden om te fietsen?

stefanw
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:40

stefanw 02 dec 2010 13:06

Dat onbegrip heb ik ook wel last van hoor, ben nu sinds september in het bezit van een racefiets en heb altijd wel iedereen gegroet. Echter is het plakken/aanpikken bij een peleton ook altijd even aankijken. Ook omdat ik amper ervaring heb met het rijden in een peloton en men toch verwacht dat ik als ik in dat groepje mee ga toch een beetje kopwerk verricht etc. En wat zijn de tekens, signalen die men geeft? Waar moet ik op letten, hoe rij ik in een waaier en hoe zorg ik dat ik geen onenigheid krijg?

Zou ook niet weten waar ik deze regels kan vinden, of moet ik hiervoor gewoon vaker in groepen gaan rijden?
Gezelligheid kent geen tijd

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 02 dec 2010 13:20

RazorBlade schreef:Gisteren vanuit Rotterdam naar huis was het weer goed raak.. Zie 3 gasten voor me rijden en ik liep niet echt op ze in, maar ineens was ik erbij omdat er eentje iets uit z'n handen liet vallen, dus ik ga ze voorbij en ja hoor even later zaten er 3 man in m'n wiel!! Type dikke buik, wijde regenjacks (het regende niet eens) en maar in m'n wiel blijven hangen.. Toen was de maat vol en dus maar even op de 53 en na een bochtje even aangezet..zucht..
Ik heb ze niet gegroet..


soms zou je willen dat je op ( je eigen)commando scheten kan laten, toch??

:)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 02 dec 2010 18:56

StefanW schreef:Dat onbegrip heb ik ook wel last van hoor, ben nu sinds september in het bezit van een racefiets en heb altijd wel iedereen gegroet. Echter is het plakken/aanpikken bij een peleton ook altijd even aankijken. Ook omdat ik amper ervaring heb met het rijden in een peloton en men toch verwacht dat ik als ik in dat groepje mee ga toch een beetje kopwerk verricht etc. En wat zijn de tekens, signalen die men geeft? Waar moet ik op letten, hoe rij ik in een waaier en hoe zorg ik dat ik geen onenigheid krijg?

Zou ook niet weten waar ik deze regels kan vinden, of moet ik hiervoor gewoon vaker in groepen gaan rijden?


Dat laatste is inderdaad het belangrijkste.
Weet je nog hoe onwennig je achter het stuur zat na het halen van het rijbewijs?

Verder zijn er akoestische signalen (roepen/ schelden) en handgebaren achter de rug....
Cheap light strong, choose two

maarten_e
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 jun 2009 00:28

maarten_e 02 dec 2010 19:19

Ik geef eerlijk toe,ik plak weleens.
Meestal ben ik zeker niet snel genoeg,maar als ik een racefietser voor mij zie rijden (100 meter) zet ik vaak toch wat harder aan.
Groepjes kom ik niet vaak tegen,meestal laat ik ze rustig voorbij,soms rijd ik in mijn eigen tempo door om na 200 meter een sprintje te trekken om te kijken of ik aan kan haken; 40 meter voor dat gorepje stop ik dan weer.

Groeten doe ik niet zo vaak; komt meestal vooral omdat ik vaak niet doorheb dat er een racefietser tegemoet komt,en ik ook niet weet in hoeverre hij/zij druk bezig is.
Sensa Trentino SL '19 | Bianchi Pro Race Team '03

stefanw
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:40

stefanw 02 dec 2010 23:02

Kees0251 schreef:
Dat laatste is inderdaad het belangrijkste.
Weet je nog hoe onwennig je achter het stuur zat na het halen van het rijbewijs?

Verder zijn er akoestische signalen (roepen/ schelden) en handgebaren achter de rug....


Ik heb nog nooit in een auto gereden dus zou niet weten hoe dat voelt haha.

Maar misschien komt het ook omdat ik nog wat jonger ben dat ik zoiets heb dat men sneller het idee heeft last van mij te hebben? Maargoed van de zomer bij een club aanmelden en dan leer ik het snel genoeg!
Gezelligheid kent geen tijd

Plaats reactie