Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 19 aug 2014 23:26

Let op met die Cosmic SLR hè, die op MP staan zijn nu allemaal de oude, zonder exalith dus gewoon zilverkleurige remrand.

Afbeelding

Verder wil ik je nogmaals wijzen op het feit dat de SLE echt hele fijne, lichte (nieuw model 1620 gr.) en vooral érg stijve wielen zijn. De stijfheid vind je doorgaans alleen bij Shimano wielsets...

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 19 aug 2014 23:32

Verder behoren ze op aerodynamisch oogpunt ook nog steeds tot de top.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 19 aug 2014 23:44

Én ik blijf ze erg mooi vinden, vooral met die schreeuwerige witte letters (geen sarcasme). Op mijn vorige fiets (gestolen) had ik ook cosmic's sl's, die bevielen ook erg goed.
Afbeelding

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 19 aug 2014 23:57

Op mijn fiets stonden ze ook gaaf:

Afbeelding

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 20 aug 2014 00:07

Stuntman Mike schreef:Verder behoren ze op aerodynamisch oogpunt ook nog steeds tot de top.
Zo'n typisch 'argument' voor mensen die geen 3-4 Watt meer kunnen trappen en denken door aerodynamische wielen iets van 2 km/uur harder te kunnen gaan op een rondje van 60km.

Ik zie dit soort non-sense hier zo vaak. Voor toppers maakt het wellicht uit maar het is wel behoorlijk arogant jezelf daarmee te vergelijken.

Harden the fuck up and get a life. ;)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 20 aug 2014 00:27

Ach, bijna niemand van ons (ik ook zeker niet hoor) zijn aero velgen echt waard. Bij mij gaat het vooral om hoe mijn fiets eruit ziet, daar wordt ik oprecht blij van (als ik het zelf mooi vind) en dan ga ik nog liever fietsen, dat dan wel! Dus ze werken toch, die aero velgen. :-D
Afbeelding

Vizionary
Forum-lid

Vizionary 20 aug 2014 00:37

Sieper schreef:Ach, bijna niemand van ons (ik ook zeker niet hoor) zijn aero velgen echt waard. Bij mij gaat het vooral om hoe mijn fiets eruit ziet, daar wordt ik oprecht blij van (als ik het zelf mooi vind) en dan ga ik nog liever fietsen, dat dan wel! Dus ze werken toch, die aero velgen. :-D
Idd, ik heb ook onlangs carbon wielen gekocht omdat ik het mooier vind staan onder mijn fiets. En omdat ik mijn mavic aksium wielen wil upgraden. Die bewaar ik dan voor slecht weer.

karluk
Forum-lid

karluk 20 aug 2014 09:36

Zorro schreef:
Stuntman Mike schreef:Verder behoren ze op aerodynamisch oogpunt ook nog steeds tot de top.
Zo'n typisch 'argument' voor mensen die geen 3-4 Watt meer kunnen trappen en denken door aerodynamische wielen iets van 2 km/uur harder te kunnen gaan op een rondje van 60km.

Ik zie dit soort non-sense hier zo vaak. Voor toppers maakt het wellicht uit maar het is wel behoorlijk arogant jezelf daarmee te vergelijken.

tenzij je gemiddeld boven de 40 rijdt, ja, dan wel...

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 20 aug 2014 10:15

Zorro schreef:

Ik vind dit ook een typische reactie van een 'bepaald soort'...

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 20 aug 2014 10:30

Vizionary schreef:
Sieper schreef:Ach, bijna niemand van ons (ik ook zeker niet hoor) zijn aero velgen echt waard. Bij mij gaat het vooral om hoe mijn fiets eruit ziet, daar wordt ik oprecht blij van (als ik het zelf mooi vind) en dan ga ik nog liever fietsen, dat dan wel! Dus ze werken toch, die aero velgen. :-D
Idd, ik heb ook onlangs carbon wielen gekocht omdat ik het mooier vind staan onder mijn fiets. En omdat ik mijn mavic aksium wielen wil upgraden. Die bewaar ik dan voor slecht weer.
De Mavic's Cosmic, SL, SLE, SLS en SLR hebben niet eens carbon velgen, gewoon alu. Welke heb jij aangeschaft? Mavic's of wat anders?

Vizionary
Forum-lid

Vizionary 20 aug 2014 10:44

Stuntman Mike schreef:
Vizionary schreef:
De Mavic's Cosmic, SL, SLE, SLS en SLR hebben niet eens carbon velgen, gewoon alu. Welke heb jij aangeschaft? Mavic's of wat anders?
Wat anders, ik reageerde gewoon op het bericht. Ik volg dit topic al een tijdje.

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 20 aug 2014 10:47

Ben ook simpelweg ff benieuwd.

Plaats reactie