Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 08 jan 2012 16:53

Vanmiddag ook weer opgestapt voor een lekker herfstritje. Voor het eerst sinds weken waren de wegen droog en schoon. Dat was wel weer een keertje lekker. Ik had begrepen dat het vandaag iets minder zou waaien dus wilde ik niet flauw zijn en trok zo vol goede moed de open vlaktes tegemoet.

Afbeelding

Daar kwam ik er al snel achter dat 'iets minder wind' in deze tijd een relatief begrip is. ;)
Het zonnetje was er wel maar had zich verstopt achter de wolken.

Afbeelding

Ik had de gemeente gevraagd om eens een fatsoenlijke kasseistrook neer te leggen zodat ik me een beetje deftig kan voorbereiden op de klassiekers in het komende voorjaar. Ze hebben het helaas niet helemaal begrepen...

Afbeelding

Gelukkig had ik in de route ook een stuk opgenomen waar je lekker uit de wind zat.

Afbeelding

Kon ik tenminste even recupereren om daarna weer van het uitzicht te kunnen genieten.

Afbeelding

Dit is toch wel één van mijn favoriete fietspaden. Bij Muiden op een dijk vlak langs het water.

Afbeelding

Alleen een beetje jammer dat je aan beide zijden van het pad over een hek moet klimmen. Ik ben jandorie Sven Nys niet!

Afbeelding

Totaal van de middag kwam uit op 103km en zag er van bovenaf gezien ongeveer zo uit....

Afbeelding

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 08 jan 2012 17:18

Vandaag een experimentje gedaan, vanf Vianen de Garmin Navigatie gebruikt om naar Montfoort te komen (over IJsselstein heen). Garmin had hier andere ideeën over dan de ANWB bordjes maar het was een mooie route.
De wind was wel weer enorm vandaag en omdat mijn rit bijna 4 uur was, heb ik hem ook flinke periodes tegengehad. Gelukkig waren de laatste 10 kiometer voor de wind wat naturlijk erg aangenaam was.

Omdat de voorspelling voor vandaag 10 graden was had ik mijn windbreaker thuisgelaten en had ik alleen een shirt met Jack. Dat ga ik deze maand maar niet meer doen brrr.... :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 jan 2012 17:23

bottecchia schreef:Ik had de gemeente gevraagd om eens een fatsoenlijke kasseistrook neer te leggen zodat ik me een beetje deftig kan voorbereiden op de klassiekers in het komende voorjaar. Ze hebben het helaas niet helemaal begrepen...

Afbeelding
Dat is geen kassei strook maar gewoon een verminking van de openbare weg. Ze hebben er nieuwe kabels gelegd en vervolgens de wet niet netjes hersteld. Ik vind het een schande!
bottecchia schreef: Dit is toch wel één van mijn favoriete fietspaden. Bij Muiden op een dijk vlak langs het water.

Afbeelding
Dat pad is de hele winter gesloten en er staat er ook een bord bij dat je er niet mag fietsen. Tevens is het hek dicht. De natuur krijgt hier in de winter rust en jij gaat er lekker fietsen. Niet echt netjes, hoor.
Live fast; die young. mijn blog

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 08 jan 2012 17:46

Moet je volgende keer toch even beter lezen want het is gewoon toegankelijk. Er is ook gewoon een hek waar je doorheen kunt alleen moet je daarvoor wel door de berm en die is nogal drassig. Dat is geen aanbeveling met speedplay plaatjes.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 08 jan 2012 20:18

Vrijdag gestart voor het eerste tochtje van dit jaar.

Na 10 km gebeurde dit:
Afbeelding

Toen nog 4 km gewandeld tot ik terug in de bewoonde wereld was, en dan mijn voruw gebeld om me terug op te halen.

r.storm6
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 31 jul 2010 19:45

r.storm6 08 jan 2012 20:28

Vandmiddag toch nog 72km gemaakt. Toen had ik er genoeg van met deze wind. suameer-harkema-buitenpost kollum(dit was nog wel tedoen met zij wind) dokkummer nieuwezijlen ee metslawier hantum(een dik uur vol in de wind en nergens beschutting) terug met wind in de rug via dokkum naar suameer.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 jan 2012 21:28

Lekker rondje gedaan met de Ruiterberg en Hoogstraat erin, was lekker!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 08 jan 2012 21:39

Lekker rondje gedaan met de club. Wel veel wind. Daarna lekker erwtensoep en broodjes.
Afgesloten met 2 mooie Grimbergens en daarna weer naar huis gefietst.
Waren 70 mooie km onder een mooi zonnetje.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 08 jan 2012 22:33

galileo2 schreef:Vrijdag gestart voor het eerste tochtje van dit jaar.

Na 10 km gebeurde dit:

Toen nog 4 km gewandeld tot ik terug in de bewoonde wereld was, en dan mijn voruw gebeld om me terug op te halen.
Oei, niet best! Pat gebroken?

hoevenenlion
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jan 2010 23:38

hoevenenlion 08 jan 2012 22:36

Heb vanmorgen een toertocht in de bossen van Herentals gereden. Wij hebben de 45 Km gereden en dit was toch een redelijk lastig parcours met vele klimmetjes en modder stroken.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 09 jan 2012 08:03

Gisterenmorgen op tijd vanuit Soest richting de heuveltjes van Doorn, Leersum gereden tot aan de voet van de voet van de Amerongse berg (40 km op pad). Kom dan een vriendin tegen en draai om en nodig haar uit om mee te trappen. Zij lekker in het wiel bij mij en gaat lekker. Alleen na een klein uurtje blijk ik haar compleet gesloopt te hebben en is de koek op. Tja, haar niet zomaar achter laten niet netjes en vooral ook dat het de vriendin van mijn sponsor is. Zou slecht zijn voor mijn contract 2012 !!!
Dus tempo fors terug en jammer dat ik geen kabel voor haar had. Heb ik voor 2012 mijn sociale bijdrage qua fietsen er weer op zitten..............
Bij Amersfoort zij richting huis en kan ik me nog 20 km uitleven want heb het toch koud gekregen. Uiteindelijk kom ik op 100,1 km uit.
Later mijn racefiets schoon maken voor indoor gebruik op de Tacx, want ziet die er uit. Verder mijn pekelbak (weg MTB) weer in orde gemaakt voor trainingen op de weg met oa nieuw achterwiel.
Maar hoop toch komend weekend de Scalpel te pakken om wellicht Zeddam of Schoorl te rijden.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 09 jan 2012 14:35

Gister voor het eerst meer dan 60 km gefiets. Begonnen met een groepje vanuit Naaldwijk om richting Noordwijk te fietsen. Echter onderweg haakte er een paar af zodat wij met ze 4e nog overbleven. Bakkie gedaan in Noordwijk en weer terug. Toen kwamen we bij de Sportlaan ( Scheveningen ) de rest van de groep weer tegen om zo door Madestein naar huis te fietsen. Viel me niet tegen dat ik nog mee kon komen met de "mannen".

Gesloten