Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets Januari 2012

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 17 jan 2012 21:54

FC kan vast wel filteren of zijn gevoelens veroorzaakt worden door de verandering van frameset, of dat het ligt aan de verandering van Zipp wielen naar Bontrager. Of van een SRAM crankstel naar een Shimano crankstel. Of van een ??? buba naar een ??? buba. Of van ??? stuurpen/-bocht naar een ??? stuurpen/-bocht. Of van een ??? stuurlint naar een ??? stuurlint...etc, etc

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 17 jan 2012 22:11

Het is inderdaad erg interessant om te zien of Cav op een Pina net zo snel is als op een Specialized. Ik gok van niet :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 17 jan 2012 23:14

daniel1975 schreef:Ik wil wel eens horen van Cav hij de overstap ECHT ervaart dit jaar qua fiets, of toen FC van Speci naar Trek ging. Dat vind ik veel interessanter dan gortdroge, uiterst correcte meetcijfers.
oh ja, dat wil ik ook wel weten, maar dat gaan ze je niet vertellen, nog niet.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 jan 2012 07:21

Litespeed, wat geeft jou het recht om mijn gedachtengang af te kraken? Als ik dat interessant vind vind ik dat intrressant. Daar hoeft echt geen uitgeknepen citroen overheen. Ik ventileer enkel en alleen wat ik graag eens eerlijk van zulke mannen wil horen. Get a life zeg.
Less is bore

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 18 jan 2012 08:50

Vervelend dat je mijn inhoudelijke en tot nadenken aanzettende post zo opvat. Hij was niet exclusief voor jou overigens. Boswielrenner begon over Fabian tenslotte.

WvdB had trouwens laatst ook een gedachtengang die hij heel interessant vond....

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jan 2012 09:06

Ik vraag me toch echt wat sommige voor verschillen denken aan te treffen tussen het top materiaal. Kijk als je nu van een C50 naar een TCR Advanced SL gaat dan is er wel behoorlijk wat verschil. Maar een van een Specialized naar een Scott naar een Trek of weet ik 't wat is echt geen wereld van verschil. Voor een prof maakt 't niet 't verschil tussen wel of niet winnen, waar maak je je dan als toerist druk om?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 18 jan 2012 09:18

Fiets is emotie. Je kan alles op de wereld weg relativeren en dan heb je alleen een vijgeblad voor je klokkespel nodig. Als je topmateriaal kunt betalen en je wordt er blij van waarom dan niet kopen. Het leven is te kort voor grijze middenmoot. Koop wat je mooi vindt en wat je wilt betalen. Daarnaast is erg wel degelijk verschil in topmateriaal wat te merken is. De stijfheidsgewichtsratio is dus erg interessant en hoe stuurt een fiets. Is een fiets stijf en toch comfortabel.Geeft en fiets vertrouwen waardoor je harder door bochten durft enz enz. Verschillen zijn klein, maar wel subtiel. Uiteraard is het daarbij de som van alle onderdelen die een rol spelen. Een topfiets op bagger banden en wielen blijft niks. Tot zover mijn mening. :-)
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 18 jan 2012 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

eelcoz

eelcoz 18 jan 2012 09:24

boswielrenner schreef:Fiets is emotie.
Jij zit huilend op de fiets...? :D

Persoonlijk word ik emotioneel van zaken die met m'n familie of vrienden te maken hebben, niet van een racefiets (of welk ander fysiek product dan ook).

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 18 jan 2012 09:33

:-) Ik bedoel natuurlijk de aanschaf is vaak een mix van ratio en emotie waarbij de emotie vaak onbewust een grotere rol speelt. Je keuze voor een fiets heb je vaak allang onbewust bepaald alleen weten mensen dat zelf vaak niet. Daarna komen pas de rationele aspecten. Uiteraard is familie of vrienden belangrijker. Dat lijkt me logisch. oja; ik kan erg blij worden van mooie spullen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 18 jan 2012 09:35

boswielrenner schreef:Fiets is emotie. Je kan alles op de wereld weg relativeren en dan heb je alleen een vijgeblad voor je klokkespel nodig. Als je topmateriaal kunt betalen en je wordt er blij van waarom dan niet kopen. Het leven is te kort voor grijze middenmoot.
Dus als je niet met top materiaal rijdt ben je grijze middenmoot? Het gros van de licentiehouders rijdt op ene niet te dure fiets omdat het zo sneu is als je elk jaar 6000 euro kapot rijdt. Om maar een voorbeeld te noemen. Dan zijn er mensen die niet heel veel verdienen en twee jaar sparen voor hun fiets. Of mensen die er niet zo veel om geven omdat ze weten dat hun frame en afmontage past bij wie ze zijn en wat ze doen. Om van een grijze middenmoot te spreken vind ik een beetje dom.

boswielrenner schreef:Koop wat je mooi vindt en wat je wilt betalen. Daarnaast is erg wel degelijk verschil in topmateriaal wat te merken is. De stijfheidsgewichtsratio is dus erg interessant en hoe stuurt een fiets. Geeft en fiets vertrouwen waardoor je harder door bochten durft enz enz. Verschillen zijn klein, maar wel subtiel. Uiteraard is het daarbij de som van alle onderdelen die een rol spelen. Een topfiets op bagger banden en wielen blijft niks. Tot zover mijn mening. :-)
En jij voelt het verschil? Of denk je het verschil te voelen? Vertel eens,hoe voelt dat verschil?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 18 jan 2012 09:40

eelcoz schreef:Persoonlijk word ik emotioneel van zaken die met m'n familie of vrienden te maken hebben, niet van een racefiets (of welk ander fysiek product dan ook).
:)

Eensch!

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 18 jan 2012 10:20

Nou comfort en stijfheid voel je echt wel. Zeker als je wat meer weegt dan gemiddeld. Als je dat niet kan voelen dan is het ook geen issue. Ik voel dat wel degelijk.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie