Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
-
ajhoff
- Forum-lid
ajhoff
13 feb 2012 15:36
pierre92 schreef:Zonde, noten zijn juist zo gezond.
En ongelooflijk lekker. Helaas reageert mijn lichaam erg slecht op pinda's en noten. Een soort allergische reactie denk ik.
Ook suiker wordt door mijn lichaam vrijwel direct omgezet in vet. Het is een metabolisme waar je niets aan kunt veranderen. Je alleen de gevolgen beperken door de juiste dingen in de juiste mate te eten. Dit is ook de reden waarom diëten op lange termijn niet werken. Alleen een verandering van voedingspatroon (geholpen door beweging) kan je gewicht langdurig beïnvloeden.
Zou mooi zijn al ze nog eens een pilletje uitvinden waardoor je alles onbeperkt kunt eten zonder de nadelen.
-
eelcoz
eelcoz
13 feb 2012 15:46
superrose schreef:litespeed schreef:superrose schreef:Hmmm misschien moet je mijn hele zin even quoten waarin ik onderzoek al noem, al is dat minder makkelijk scoren hè?
Een algemene zin met de uitspraak dat er al veel onderzoek gedaan wordt? Wat heb ik daar aan als ik mij iets specifieks afvraag? Alleen je eerste zin gaat daar op in.
sure...
Beetje flauwe reactie. Litespeed heeft wel een punt, namelijk dat het feit dat een aantal historische figuren vegetarier is niets zegt over de lange termijn-effecten van het niet eten van vlees. Tenzij het lichaam van deze personen is onderzocht op mogelijke effecten, wat ik niet echt waarschijnlijk acht.
-
superrose
- Forum-lid
-
Contact
superrose
13 feb 2012 15:52
eelcoz schreef:
...
.
Beetje flauwe reactie. Litespeed heeft wel een punt, namelijk dat het feit dat een aantal historische figuren vegetarier is niets zegt over de lange termijn-effecten van het niet eten van vlees. Tenzij het lichaam van deze personen is onderzocht op mogelijke effecten, wat ik niet echt waarschijnlijk acht.[/quote]
Nee want hij gaat in zijn reactie voorbij aan de zin waarin ik zeg dat er genoeg onderzoek naar wordt gedaan
-
lopert
- Forum-lid
lopert
13 feb 2012 15:54
En waarschijnlijk is er al helemaal niet onderzocht welke invloed het had op de sportieve prestaties van die groepen, want daarin zijn wij op dit forum toch geïnteresseerd?
Er is ook een andere groep, de eskimo's. Best gezond volkje ondanks voornamelijk vis en vlees te eten. Net zo weinig relevant.
-
eelcoz
eelcoz
13 feb 2012 16:02
superrose schreef:eelcoz schreef:
Beetje flauwe reactie. Litespeed heeft wel een punt, namelijk dat het feit dat een aantal historische figuren vegetarier is niets zegt over de lange termijn-effecten van het niet eten van vlees. Tenzij het lichaam van deze personen is onderzocht op mogelijke effecten, wat ik niet echt waarschijnlijk acht.
Nee want hij gaat in zijn reactie voorbij aan de zin waarin ik zeg dat er genoeg onderzoek naar wordt gedaan
Het ging om de effecten op zeer lange termijn. Daar kan nog geen onderzoek naar gedaan zijn. Jij counterde die opmerking door met voorbeelden als Pythagoras, Leonardo da Vinci etc. te komen.
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
13 feb 2012 16:03
superrose schreef:Nee want hij gaat in zijn reactie voorbij aan de zin waarin ik zeg dat er genoeg onderzoek naar wordt gedaan
Ben jij bij machte / heb jij de kennis om te oordelen dat het genoeg onderzoek betreft om de vraag die ik stelde te beantwoorden? Of om de meeste vragen in dit topic te beantwoorden?
-
superrose
- Forum-lid
-
Contact
superrose
13 feb 2012 16:22
serieus... laat maar. Ik zit hier niet om een ja nee strijd te gaan voeren. Iki vind het leuk sparren als iemand absolute onjuistheden roept, maar dit geneuzel in de marge, daar pas ik voor.
Dit gaat nieteens meer om het onderwerp of om de inhoud, zoals altijd bij Litespeed
-
WdvB
- Forum-lid
WdvB
13 feb 2012 18:32
superrose schreef:serieus... laat maar. Ik zit hier niet om een ja nee strijd te gaan voeren. Iki vind het leuk sparren als iemand absolute onjuistheden roept, maar dit geneuzel in de marge, daar pas ik voor.
Dit gaat nieteens meer om het onderwerp of om de inhoud, zoals altijd bij Litespeed
Wat voor toon lees ik nou, vliegt de moraalpolitie nu zelf ook al uit de bocht
Wel vriendjes blijven hoor
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
13 feb 2012 18:39
superrose schreef:
O. Je bent er zo 1...
-
Focus
- Forum-lid
-
Contact
Focus
13 feb 2012 21:18
Dit topic krijgt wel een aardig "Jerry Springer" gehalte.
-
superrose
- Forum-lid
-
Contact
superrose
13 feb 2012 22:24
lopert schreef:En waarschijnlijk is er al helemaal niet onderzocht welke invloed het had op de sportieve prestaties van die groepen, want daarin zijn wij op dit forum toch geïnteresseerd?
Er is ook een andere groep, de eskimo's. Best gezond volkje ondanks voornamelijk vis en vlees te eten. Net zo weinig relevant.
Ja dat is dan wel gek dat dat nooit onderzocht is. Waqnt er zullen meer sporters willen weten wat en hoe
-
corniel
- Forum-lid HC
corniel
14 feb 2012 11:09
Je knippert even met je ogen en WTF: 5 pagina's tussen voor- en tegenstanders van vegetariërs?!?
Wat mij opvalt als het gaat over de vegetarische discussie (bij veganisten gaat dat vaak nog een aantal stapjes verder) een religieus tintje krijgt. Waar aan beide kanten hard wordt ingezet, en vaak snerende opmerkingen worden gebezigd.
Terwijl de feiten duidelijk liggen:
- Een vlees/vis/dierelijke producten zitten andere voedingsstoffen dan in plantaardige producten.
- De mens heeft zich in de loop van evolutie ontwikkelt tot en omnivoor (en de westerse variant tot een die zuivel verdraagt na de babytijd).
- De mens heeft zich tot een intelligent wezen ontwikkelt nadat het koken/verwarmen van voedsel werd ontdekt, met name uit vlees kon toen veel meer energie gehaald worden.
Dit betekent heel nadrukkelijk niet dat een mens niet zonder vlees kan, maar het is niet de natuurlijke keuze. Sommige tegenstanders zien dat als iets slechts, er aan voorbijgaand dat het drinken van cola/energierepen/gezouten eten net zo min 'natuurlijk' is. Sommige voorstanders beroepen zich op de misstanden in de bio-industrie of het 'kadaver'-argument.
Er gaat idd veel mis in de bio-industrie, maar dat is geen uitvloeisel van het werken met dieren, als wel met onze marktgerichte maatschappij. Tegenstanders van de bio-industrie zouden met dat argument wel wild mogen eten, en dat doen de meesten bij mijn weten niet. Het missen van bepaalde stoffen wordt genoemd, maar de realiteit is iets weerbarstiger. De aangehaalde eskimo's kampen vaak met een vitamine-C tekort, en ook andere groepen wereldwijd hebben door hun eet-gewoonten vaak te korten. De natuur zit echter flexibel in elkaar, en heel veel hiervan is prima op te vangen.
Er is gewoon geen eenduidig antwoord te geven in deze materie. De wereld laat zich niet vangen in one-liners. Ook nu niet. Net als de oorspronkelijke vraag van de TS: bezint eer gij begint, en doe het met mate...