Ronde van Vlaanderen
Geen bekkenbreuk, wel drievoudige sleutelbeenbreuk voor FC.
heerlijk middagje na de ronde gekeken en ook maar een stuk blog eraan gewijd.
http://robgemen.blogspot.com/2012/04/de ... deren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En ik heb de muur geen moment gemist. Wat is die Pater toch een mooie berg.
http://robgemen.blogspot.com/2012/04/de ... deren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En ik heb de muur geen moment gemist. Wat is die Pater toch een mooie berg.
Live fast; die young. mijn blog
Dat heb inmiddels ook begrepen via media. Blijft nog steeds vaag dat Fabian maar op die linker heup bleef liggen. Alsof het daar (heup) pijn deedt en hij daardoor niet wilde/kon bewegen.havana schreef:Geen bekkenbreuk, wel drievoudige sleutelbeenbreuk voor FC.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid HC
Ik schakelde om 14:00, vond het een slechte autorace, maar later bleek het om wielrennen te gaan.
Jammer van FC en Langeveld. Mooie koers verder.
Jammer van FC en Langeveld. Mooie koers verder.
Mooi en verdient podium voor de eerste drie.
Sterk optreden van Boonen.
Hij leek niet de sterkste maar doordat het zijn thuiswedstrijd was kon hij net wat meer dan de anderen.
En ook vandaag bleek weer eens te meer,je moet vooraan rijden om de pech voor te blijven.
Sterk optreden van Boonen.
Hij leek niet de sterkste maar doordat het zijn thuiswedstrijd was kon hij net wat meer dan de anderen.
En ook vandaag bleek weer eens te meer,je moet vooraan rijden om de pech voor te blijven.
Zij is ook tegen
Goed optreden van Boonen hoor, zo. Ook met erg veel zelfvertrouwen gereden, zat op een gegeven moment gewoon achteraan te wachten en zich totaal niet druk te maken.
IJzersterk optreden van Terpstra ook hoor, zo veel werk voor Boonen gedaan en dan nog 6e worden is echt heel knap en bevestigd zijn optreden in Dwars door Vlaanderen.
IJzersterk optreden van Terpstra ook hoor, zo veel werk voor Boonen gedaan en dan nog 6e worden is echt heel knap en bevestigd zijn optreden in Dwars door Vlaanderen.
twee van de redenen venWVDH waren dat er in de laatste kms vanaf de bosberg te weinig toeschouwers stonden ( nog nooit zo weinig volk gezien de laatste 12 kms) en dat Oudenaarde een mooiere aankomstplek zou zijn in tegenstelling tot Meerbeke ( komen ze dan nu toch zeker aan op de troosteloze steenweg van Ruien naar Oudenaarde!).
Als ze dan toch de ronde doen aankomen in Oudenaarde dat ze de aankomst dan tenminste trekken waar nu de TV-studio's stonden, dus in het centrum en dat ze die aartslelijke steenweg tenminste vermijden ( wat heel gemakkelijk kan).
En die lussen dat is nergens voor nodig ( behalve voor poen te scheppen van de VIP's) er zijn hellingen genoeg ginder (o.a. de Varent, steenberg, de wolfsberg, e.d.). En zelfs geraardsbergen is gemakkelijk bereikbaar ( ligt slechts 25 kms van Oudenaarde)waar je indien nodig in de stad gemakkelijk 4 zware hellingen kunt oprijden ( maar ja , dan is dat VIP-dorp waarvan hij niet de inkomsten heeft natuurlijk weer een doorn in het oog).
Vanuit geraardsbergen ben je zelfs op een goeie tiental kms in brakel en een 15 kms van de Berendries.
De mensen in vlaanderen vinden het ergste niet dat de ronde van vlaanderen van plaats verandert maar wel de vrees dat een volksgebeuren een commerciële bedoening zal worden waarbij de beste en strategische plekjes van het parcours ( zoals nu op de oude kwaremont) voor de mensen met poen voorbehouden zullen zijn.
't zou mij niks verbazen als binnen een aantal jaar zelfs de ronde enkel via betaaltelevisie zal te zien zijn.
Als ze dan toch de ronde doen aankomen in Oudenaarde dat ze de aankomst dan tenminste trekken waar nu de TV-studio's stonden, dus in het centrum en dat ze die aartslelijke steenweg tenminste vermijden ( wat heel gemakkelijk kan).
En die lussen dat is nergens voor nodig ( behalve voor poen te scheppen van de VIP's) er zijn hellingen genoeg ginder (o.a. de Varent, steenberg, de wolfsberg, e.d.). En zelfs geraardsbergen is gemakkelijk bereikbaar ( ligt slechts 25 kms van Oudenaarde)waar je indien nodig in de stad gemakkelijk 4 zware hellingen kunt oprijden ( maar ja , dan is dat VIP-dorp waarvan hij niet de inkomsten heeft natuurlijk weer een doorn in het oog).
Vanuit geraardsbergen ben je zelfs op een goeie tiental kms in brakel en een 15 kms van de Berendries.
De mensen in vlaanderen vinden het ergste niet dat de ronde van vlaanderen van plaats verandert maar wel de vrees dat een volksgebeuren een commerciële bedoening zal worden waarbij de beste en strategische plekjes van het parcours ( zoals nu op de oude kwaremont) voor de mensen met poen voorbehouden zullen zijn.
't zou mij niks verbazen als binnen een aantal jaar zelfs de ronde enkel via betaaltelevisie zal te zien zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Ik snap er inderdaad helemaal niets van dat ze niet voor een finish op de grote markt kiezen. Dat geeft toch veel meer elan aan een finale in plaats van deze kansloze lokatie?
Op het parcours is verder nog genoeg aan te merken zoals dat ook vooraf al is gedaan. Ik vond het vandaag maar een flauw ritje. Veel te grote groep renners tot diep in de finale maar dat was wel te verwachten. Zeker als het weer dan ook nog eens gunstig is. Veel materiaalpech en valpartijen en natuurlijk erg jammer dat Cancellara en Langeveld zo uitvallen.
Boonen was de terechte winnaar. Heeft het spel foutloos gespeeld en is gelijk ook de grote favoriet voor zondag.
Op het parcours is verder nog genoeg aan te merken zoals dat ook vooraf al is gedaan. Ik vond het vandaag maar een flauw ritje. Veel te grote groep renners tot diep in de finale maar dat was wel te verwachten. Zeker als het weer dan ook nog eens gunstig is. Veel materiaalpech en valpartijen en natuurlijk erg jammer dat Cancellara en Langeveld zo uitvallen.
Boonen was de terechte winnaar. Heeft het spel foutloos gespeeld en is gelijk ook de grote favoriet voor zondag.
- r.hilferink
- Forum-lid
+1 voor de reactie van Daniel: Renners horen op de weg niet op het fiets/voetpad achter de bomen en bloembakken.afrit13 schreef:Kijk de beelden nog eens terug en je ziet dat de twee toeschouwer achteruit deinzen omdat de renners op de hoofdrijbaan ook op hen afkomen... helaas springt de toeschouwer net voor Langeveld. Ongelukkige situatie.... Het had allemaal handiger gekund, maar als wielrenner heb je wat te verliezen, als toeschouwer niet. Dus als wielrenner moet je ook rekening houden met het onvoorspelbare gedrag van toeschouwers... dus was het slim om achter het publiek langs te rijden???kxlight schreef:Die toeschouwer was duidelijk fout. Als je op zo'n plek gaat staan, en dan ook nog zo'n actie uithaalt, dan snap je niets van koers.daniel1975 schreef:Beiden schuld!! Die toeschouwer stond niet op de rijbaan en was verrast door de aktie van langeveld. Wel enorm balen voor hem.
Niet beiden schuld en vooral niet de schuld van de toeschouwer. In dit geval moet een renner niet voor het fietspad kiezen. Gevolgen door het wel te doen zijn volledig voor de renner!
Het bewust afsnijden van het parcours zou mijn inziens in dit geval door de organisatie (jury) bestraft moeten worden. Je ziet het steeds vaker met gevaarlijke situaties als gevolg. Uiteraard komt het voor dat een renner noodgedwongen de berm of een fietspad op moet.
Ik ben het eens dat veel toeschouwers op verkeerde plekken staan en gevaarlijke situaties veroorzaken door bijvoorbeeld het maken van een foto, maar nogmaals de koers moet plaatsvinden op het parcours (de weg) en niet fietspaden, stoepjes e.d......
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Wat mij betreft gaat Langeveld hier inderdaad ook niet vrijuit. Hij neemt een risico door op die manier te proberen om plaatsen te winnen. Het is een hele harde en ongelukkige les maar met die snelheid achterlangs willen rijden is een gok waarvan je jezelf kunt afvragen of je die moet nemen. Beter zorg je dat je verder van voren zit zodat je dit niet hoeft te doen.
Sowieso veel valpartijen vandaag met ook de nodige stuurfouten. Ik heb meerdere renners zo richting de stoep of het gras zien rijden zonder directe aanleiding. Nu was het ook wel een grote groep voor op die veelal kleine banen maar de fouten werden ook op kop van de groep gemaakt.
Sowieso veel valpartijen vandaag met ook de nodige stuurfouten. Ik heb meerdere renners zo richting de stoep of het gras zien rijden zonder directe aanleiding. Nu was het ook wel een grote groep voor op die veelal kleine banen maar de fouten werden ook op kop van de groep gemaakt.