Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielren tattoo's

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 03 mei 2015 20:25

Ik wil graag even melden dat ik niemand een tokkie heb genoemd. Ik geef alleen mijn eigen afkeer van tatoeages aan, ik zeg niks over de dragers er van.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 03 mei 2015 20:27

colnagofreak schreef:Als je zo reageert dan heb je het echt niet begrepen, of geen respect!
Voor diegene die echt over een taoeage hebben nagedacht, is zoals recaro zegt vaak meer dan een plaatje.
Maar natuurlijk.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 03 mei 2015 22:40

Nee ik val in de groep van knutmo en vind het ook totaal niet mooi. Ook niet met bepaalde gedachte erachter. Belangrijkste persoon in mijn leven, mijn vriendin, is paar jaar geleden overleden aan kanker, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar een tattoo voor te laten zetten. Herdenken en herinneren kan ook gewoon door foto en herinneringen, tattoo voegt daar in mijn ogen echt totaal niets aan toe. Iedereen moet zelf weten wat ie doet en al laat ie zich van onder tot boven onder kalken het zal mij een biet zijn, alleen blijf ik het afzichtelijk vinden.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 mei 2015 04:39

Er zijn een handvol mensen die een tatoeage zouden hebben laten zetten als het niet in de mode was. De rest doet dit alleen omdat het nu mode is.

Als ik zie hoeveel mensen met het standaardrepetoire van de tattooshop rondloopt kun je mij niet wijs maken dat achter elk plaatje een uniek en weloverwogen verhaal schuilgaat...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 mei 2015 07:25

Klopt zeker, maar zoals we liever niet alle wielrenners over één kam willen scheren, niet alle ruiters, etc., moeten we misschien ook voorzichtig zijn met het veralgemeniseren van de ideeen over mensen met tatoeages....

Gebruikersavatar
rene909
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 apr 2013 22:35

Gebruikersavatar rene909 04 mei 2015 08:40

Tattoo's vind ik (mits goed gezet) vaak erg mooi om te zien. Maar omdat mijn smaak nóg vergankelijker is dan een gemiddelde vakantieliefde op Chersonissos zal ik er zelf nooit één laten zetten.
Als er een betekenis achter zit is het altijd tof, maar zo'n logotje van campa of specialized doet mij weinig.

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 04 mei 2015 09:54

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening over wat hij of zij mooi vindt. Wat ik alleen niet snap is, waarom iemand die een afkeer heeft aan tattoo's en er dus niks mee heeft, perse zijn mening wil uiten. Je kunt ook gewoon net als met waardeloze televisie programma's zeggen, ik zap door. Je hoeft niet te reageren, en je hoeft niet te kijken. Niemand die gevraagd heeft wat iemands mening is. Er is een topic aangemaakt over wielren tattoo's. Als je het niet interessant vindt? Kijk vooral niet ;)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 04 mei 2015 10:07

raassie schreef:Iedereen heeft recht op zijn eigen mening over wat hij of zij mooi vindt. Wat ik alleen niet snap is, waarom iemand die een afkeer heeft aan tattoo's en er dus niks mee heeft, perse zijn mening wil uiten. Je kunt ook gewoon net als met waardeloze televisie programma's zeggen, ik zap door. Je hoeft niet te reageren, en je hoeft niet te kijken. Niemand die gevraagd heeft wat iemands mening is. Er is een topic aangemaakt over wielren tattoo's. Als je het niet interessant vindt? Kijk vooral niet ;)
Met deze post hef je direct het bestaansrecht van vrijwel alle forums op. Gelukkig geven mensen ook hun mening als ze iets niet mooi of leuk vinden, dat zorgt er tenminste voor dat we was levendige discussie hebben op fora.
Ach, ik zeg ook maar wat

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 04 mei 2015 11:08

@ophetkantje. Niet helemaal mee eens. Uiteraard is het bij veel onderwerpen wenselijk en plezierig om veel verschillende meningen te hebben. Maar bij dingen die er over gaan of iets wel of niet mooi of nuttig is blijft het verkondigen van je mening iets nutteloos. Stel dat ik Pinarello lelijk vind, en bij elke geplaatste foto meld dat ik het lelijk vind en dat het over de top geprijsde fietsen zijn, zal ik uiteindelijk ook daar op aangesproken worden dat ik niks nuttigs bijdraag.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 04 mei 2015 11:41

Het klopt natuurlijk dat een tattoo-topic vooral relevant is voor tattoo-afficionados, net zoals de Bianchi-rubriek doorgaans vooral wordt gefrequenteerd door Bianchisti (ik vroeg me ook al af wat ik in godsnaam in dit topic verloren had ;)). Anderzijds staat elk topic natuurlijk open voor iedereen - en als Knutmo in plaats van 'walgelijk' 'prachtig' had gezegd was er niks aan de hand, hoewel zijn commentaar exact even weinig had toegevoegd ...
Het is nu ook niet zo dat we dit hele topic door zitten te trollen hé, maar af en toe een dissonante noot en/of plagerijtje moet toch kunnen, niet? En als Knutmo zich moet verantwoorden omdat hij iets 'walgelijk' vindt, tja, dan heb je er ook wel een beetje zelf om gevraagd natuurlijk...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 04 mei 2015 12:03

raassie schreef:@ophetkantje. Niet helemaal mee eens. Uiteraard is het bij veel onderwerpen wenselijk en plezierig om veel verschillende meningen te hebben. Maar bij dingen die er over gaan of iets wel of niet mooi of nuttig is blijft het verkondigen van je mening iets nutteloos. Stel dat ik Pinarello lelijk vind, en bij elke geplaatste foto meld dat ik het lelijk vind en dat het over de top geprijsde fietsen zijn, zal ik uiteindelijk ook daar op aangesproken worden dat ik niks nuttigs bijdraag.
Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. Mooi en niet mooi zijn juist een groot aandeel van zeker de discussies hier op dit forum. Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi, want dan was er nog maar een fiets te koop en reden we allemaal hetzelfde rondje, omdat we die weg allemaal het mooiste vinden, Vind het juist leuk en gezien alle reacties in alle topics vinden meerdere dat om ook over het aspect mooi te praten, zeker als iemand dan ook nog de moeite neemt om te vertellen waarom hij iets wel of niet mooi vind.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 mei 2015 15:35

heerlijck, nog meer reden om popcorn te eten: naast de discussie shimano/campagnolo en wel/geen bora one 50 clinchers nu ook wel/geen tattoo :twisted: :twisted: :twisted:

Plaats reactie