Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke ANDERE sporten kijk je tijdens OS'12?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 aug 2012 11:22

Ik chargeer bewust even. Dat doen nl. de mensen hierboven vaak ook. ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 aug 2012 11:39

tonydelasnek schreef:
Panic schreef:Ik vind die Robin van Galen wel een goede keus. Kan lekker Rotterdams ouwehoeren, het hoeft allemaal niet zo strak en serieus.
Mee eens. Goed en origineel commentaar. Vind Johan Kenkhuis (zwemmen) trouwens ook een verademing. Inge de Bruin die naast hem zit, was qua prestaties natuurlijk de meerde, maar als het aankomt op analyses en het goed onder woorden brengen, dan is Johan geweldig. Aanwinst voor de NOS!
Eens wat betreft Kenkhuis en de Bruin. Ook het judo-commentaar vind ik erg kundig overkomen, net als het commentaar bij het turnen. De NOS doet dus ook wel wat goed (al vond ik het roei-commentaar weer vrij slecht, maar misschien dat dit voor niet kenners wel mee valt)

Van Robin van Galen ben ik geen fan. Hij mag dan een redelijke babbel hebben, ik irriteer me aan het feit dat hij overal verstand van meent te hebben (terwijl hij dat duidelijk niet altijd heeft)

Ik heb er trouwens een nieuwe favo kijksport bij: zevenkamp (vrouwen). Kunnen zo stuk-voor-stuk in het schone dames topic :P

EDIT :mrgreen: :
Afbeelding
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 03 aug 2012 14:17

:D

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 03 aug 2012 15:04

En ik denken dat het een discussie over Neerlands tv journalisten en presentatoren is.

Ik kijk vooral de andere sporten, wielrennen tijdens de spelen vind ik niet heel spannend, ik geniet van zwemmen, judo, atletiek. De koers kijken we erna wel weer.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

eelcoz

eelcoz 03 aug 2012 15:40

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 aug 2012 15:49

Handboogschieten!!

Een sport die ik jaren heb beoefend, maar die ik de laatste jaren wat uit het oog verloren heb. Ik moet zeggen dat ik systeem met sets, en met "knock-out" toch wel een verbetering vind t.o.v. een aantal jaren geleden. Toen werden de punten van series op verschillende afstanden bij elkaar geteld (dat was weliswaar eerlijker, maar minder aantrekkelijk om naar te kijken).

Ik ben benieuwd of Rick van der Ven nu kan doorstoten naar GOUD!

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 03 aug 2012 16:13

Algemeen merk ik wel dat ik toch veel meer kijk naar (en ook wel heb met) de Winterspelen dan de Zomerspelen. Zeker ook omdat op die laatste de keuze van op TV uitgezonden sporten me nogal tegenvalt: hele avonden lang is er alleen maar zwemmen (geeuw) op TV, en daarnaast zappen ze enkel wat tussen wedstrijden van landgenoten: gisteren eindelijk schermen op (de Franse) TV; toen de Franse dames-floretploeg er in de halve finale uitging leek alleen de finale om het brons nog van tel: voor de echte finale begon schakelden ze alweer over naar een andere sport (zwemmen, waarschijnlijk)... :roll: Absoluut dieptemunt was wat dat betreft natuurlijk de wielerwedstrijd van de mannen, die net voor het einde dringend moest onderbroken voor een judo-kamp - die op haar beurt ook weer voortijdig werd afgebroken voor de aankomst van de koers. Los daarvan erger ik me aan het mega-pompeuze showgehalte van het hele commerciële miljardencircus, dat nog weinig met sport te maken heeft en in crisistijden eigenlijk totaal niet te verantwoorden valt. Maar dit terzijde.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 03 aug 2012 20:06

robbebopper schreef:Handboogschieten!!

Een sport die ik jaren heb beoefend, maar die ik de laatste jaren wat uit het oog verloren heb. Ik moet zeggen dat ik systeem met sets, en met "knock-out" toch wel een verbetering vind t.o.v. een aantal jaren geleden. Toen werden de punten van series op verschillende afstanden bij elkaar geteld (dat was weliswaar eerlijker, maar minder aantrekkelijk om naar te kijken).

Ik ben benieuwd of Rick van der Ven nu kan doorstoten naar GOUD!
Jammer, net niet.
Ik heb het ook twee jaar gedaan en vond het 'oude' puntensysteem ook niet je van het.
Hadden ze het vandaag toegepast had hij de finale gehaald. ;)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 04 aug 2012 10:15

Tijdens het kijken naar de spelen snap ik bij veel sporten meteen waarom daar normaal geen mens naar kijkt. Er is namelijk meestal niet zo veel aan. Twee judoka's die een paar minuten aan elkaars jasje staan te trekken vind ik bijvoorbeeld niet echt aantrekkelijk om te volgen.

Maar dat handboogschieten is wel gaaf. Zou ik graag eens willen uitproberen. Leuke sport om een beetje buiten te spelen en ondertussen lekker te ouwehoeren. Eventueel een klein glaasje erbij al snel een negatieve invloed op de prestaties hebben.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 04 aug 2012 10:48

eelcoz schreef:
superrose schreef:En ik denken dat het een discussie over Neerlands tv journalisten en presentatoren is.

Ik kijk vooral de andere sporten, wielrennen tijdens de spelen vind ik niet heel spannend, ik geniet van zwemmen, judo, atletiek. De koers kijken we erna wel weer.
Ik vond de Olympische wegrit bij de mannen een van de spannendste koersen van het wielerseizoen tot nu toe.

Verder vooral zwemmen, atletiek en baanwielrennen.
En de finish van Marianne, daar genoot ik van.
Wat ik vooral zo leuk vind is dat je nu sporten kan kijken die je zelden ziet op tv.
Ik vind de spanning bij Judo wel gaaf, hoe ze meerdere malen de mat op komen en hoe de dag zich ontwikkelt. Bij het zwemmen zit ik vooral met bewondering naar de mooie uitvoering te kijken en nu de triatlon met bewondering.
Ik ga volgende week zelf voor de eerste keer met een mini triatlonnetje meedoen, maar ik zie mezelf daar nog niet zitten hoor in mijn zwempak :)
Sommige sporten, zoals schieten, dat is niets voor mij, vind ik ook niet spannend om te kijken.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 04 aug 2012 11:08

De spanning om het judo heen is inderdaad wel mooi. Maar de meeste van de partijen zijn wat mij betreft niet om aan te zien. En als ze dan een keer scoren weet ik soms niet eens wie 'm nu krijgt.

Zwemmen vind ik ook wel gaaf. Alleen daar heb ik het probleem dat ik continu kwijt ben wie nu in welke baan ligt. Als ik banen tel weet ik niet of ik aan de bovenkant of onderkant moet beginnen en net als ik denk dat ik er ben draait het camerastandpunt en ben ik alles weer kwijt. :-)

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 04 aug 2012 11:10

de kleuren van de touwen helpen
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie