Trainen op Tacx?
[quote="zoeff"]Me ook maar aangesloten bij het tacx gilde.
Vroeger hield ik het nog geen half uur uit op de rollenbank en ben ik maar gaan cyclo-crossen in de wintermaanden. Goed voor de conditie dat ploeteren door de bagger. Dat gaf veel macht in het voorjaar op de weg. Rond mijn dertigste gestopt met koersen.
De voorbije dertig jaar alleen nog zo nu en dan getoerd. Ben toch wat minder winterhard geworden met als resultaat al weer een aantal maanden niet gefietst.
Het is een fortius multiplayer geworden en kijken of ik dat ouwe lijf nog een beetje pijn kan doen op de tacx
Gisteren besteld bij futurumshop dus wordt vervolgt.[/quote]
Gefeliciteerd met je aanschaf
Volhouden nu, je kan het!!
Vroeger hield ik het nog geen half uur uit op de rollenbank en ben ik maar gaan cyclo-crossen in de wintermaanden. Goed voor de conditie dat ploeteren door de bagger. Dat gaf veel macht in het voorjaar op de weg. Rond mijn dertigste gestopt met koersen.
De voorbije dertig jaar alleen nog zo nu en dan getoerd. Ben toch wat minder winterhard geworden met als resultaat al weer een aantal maanden niet gefietst.
Het is een fortius multiplayer geworden en kijken of ik dat ouwe lijf nog een beetje pijn kan doen op de tacx
Gisteren besteld bij futurumshop dus wordt vervolgt.[/quote]
Gefeliciteerd met je aanschaf
Volhouden nu, je kan het!!
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ben ondertussen ook wel benieuwd naar topic-starter Derek. Het openingsbericht op 31 oktober was tevens zijn laatste bericht op het Fietsforum. Zou ie nog niet overtuigd zijn door alle (tot nu toe: 61) reacties? Of is Derek inmiddels een tevreden gebruiker, en zit ie al een dikke 2 maanden te zweten in zijn schuurtje? :O
Vandaag de tacx fortius multiplayer binnen gekregen via de futurumshop. Hoewel er duidelijk staat vermeld dat ze leveren met software versie 3.0 zit er versie 2.05 bij.
Contact opgenomen met de futurumshop en die leggen het bij tacx neer. Die volgens zeggen zo spoedig mogelijk versie 3.0 opstuurt.
Tja versie 2.05 durf ik nu niet uit de verpakking te halen zodat ik vast kan gaan monteren en starten. Belachelijke is dat ze tegen meerprijs versie 3.0 aanbieden.
Inmiddels tacx gemaild (telefonisch zijn ze niet bereikbaar) maar als ik het forum mag geloven worden mails niet beantwoord. Overweeg dan ook sterk om de hele mikmak retour te zenden.
Ga maar even een stukje hardlopen om af te koelen.
Contact opgenomen met de futurumshop en die leggen het bij tacx neer. Die volgens zeggen zo spoedig mogelijk versie 3.0 opstuurt.
Tja versie 2.05 durf ik nu niet uit de verpakking te halen zodat ik vast kan gaan monteren en starten. Belachelijke is dat ze tegen meerprijs versie 3.0 aanbieden.
Inmiddels tacx gemaild (telefonisch zijn ze niet bereikbaar) maar als ik het forum mag geloven worden mails niet beantwoord. Overweeg dan ook sterk om de hele mikmak retour te zenden.
[quote="zoeff"]Vandaag de tacx fortius multiplayer binnen gekregen via de futurumshop. Hoewel er duidelijk staat vermeld dat ze leveren met software versie 3.0 zit er versie 2.05 bij.
[/quote]
Ik zou het hele spul inderdaad retour doen.
Futurumshop kan het dan wel bij Tacx neerleggen, maar ze beweren zelf dat het met versie 3.0 geleverd wordt.
Fijne service trouwens ook. Succes in ieder geval.
[/quote]
Futurumshop kan het dan wel bij Tacx neerleggen, maar ze beweren zelf dat het met versie 3.0 geleverd wordt.
Fijne service trouwens ook. Succes in ieder geval.
Cannondale Systemsix Ultegra Di2
Kona Private Jake
Kona Private Jake
[quote="eruumpol"][quote="zoeff"]Vandaag de tacx fortius multiplayer binnen gekregen via de futurumshop. Hoewel er duidelijk staat vermeld dat ze leveren met software versie 3.0 zit er versie 2.05 bij.
[/quote]
Fijne service trouwens ook. Succes in ieder geval.[/quote]
Helemaal mee eens. Je hebt een koopovereenkomst met Futurumshop afgesloten en niet met Tacx. Jij hebt aan jouw deel van de overeenkomst voldaan door te betalen, en Futurumshop moet aan zijn deel van de overeenkomst voldoen. Daarnaast heb je een wettelijke afkoelperiode van 8 dagen waarin je de trainer terug kunt sturen.
[/quote]
Fijne service trouwens ook. Succes in ieder geval.[/quote]
Helemaal mee eens. Je hebt een koopovereenkomst met Futurumshop afgesloten en niet met Tacx. Jij hebt aan jouw deel van de overeenkomst voldaan door te betalen, en Futurumshop moet aan zijn deel van de overeenkomst voldoen. Daarnaast heb je een wettelijke afkoelperiode van 8 dagen waarin je de trainer terug kunt sturen.
-
- Forum-lid
Futurumshop is zeer goed in logistiek. Verwacht echter op andere vlakken totaal geen toegevoegde waarde van hun. Zodra je praat over een apparaat met elektronica zou ik hem niet bij deze logistieke club kopen.
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Eerst training achter de rug. Bericht van Tacx dat ze maandag versie 3.0 toezenden.
Helaas de training -band van Tacx niet kunnen monteren omdat de Futurumshop een MTB band had geleverd, terwijl er op de factuur en bestelling toch duidelijk 'race' stond. Het zullen de oliebollen wel zijn die nog nawerken
Over de hoeveelheid info en remwerking van de fortius ben ik tevreden. Het is zeker een handige tool om op verantwoorde wijze je training te starten na jaren van weinig op de fiets.
Het is voor het eerst dat ik de rollenbank als leuk ervaar en voor ik er erg in had zat ik aan de anderhalf uur.
Ben reuze nieuwsgierig naar het rendement als ik straks weer op de weg ga trainen.
Helaas de training -band van Tacx niet kunnen monteren omdat de Futurumshop een MTB band had geleverd, terwijl er op de factuur en bestelling toch duidelijk 'race' stond. Het zullen de oliebollen wel zijn die nog nawerken
Over de hoeveelheid info en remwerking van de fortius ben ik tevreden. Het is zeker een handige tool om op verantwoorde wijze je training te starten na jaren van weinig op de fiets.
Het is voor het eerst dat ik de rollenbank als leuk ervaar en voor ik er erg in had zat ik aan de anderhalf uur.
Ben reuze nieuwsgierig naar het rendement als ik straks weer op de weg ga trainen.
-
- Forum-lid HC
[quote="zoeff"]Ben reuze nieuwsgierig naar het rendement als ik straks weer op de weg ga trainen.[/quote]
Hoe stel je dit vast?
Hoe stel je dit vast?
What makes the boat go faster?
aan de hand van de (tegenvallende) resultaten van verleden jaar.
Ben verleden jaar medio mei weer begonnen met trainen na jaren van weinig of niets. Vooral het begin viel tegen. De herfst en winter 2010 niets gedaan.
Dus nu actief op de fortius en straks op de weg. Dus als ik het over rendement heb moet het eigenlijk zijn. Ben benieuwt hoe mijn start op de weg is en of het allemaal wat makkelijker gaat door het trainen op de fortius.
Ben ook niet meer dan een toer rijder die het dit jaar wat serieuzer aan wil pakken met als doe de Amstel Gold te rijden in de toerklasse.
Gisteren m'n Satori binnen gekregen. Is wel even zoeken qua montage met zo'n basic handleiding.
Geluidsniveau valt me toch wat tegen bij een bepaald toerental. Met weinig of veel toeren is het prima te doen, maar zo rond de 70-80 toeren/pm maakt ie wel erg veel herrie. Iemand een idee of dit normaal is?
Geluidsniveau valt me toch wat tegen bij een bepaald toerental. Met weinig of veel toeren is het prima te doen, maar zo rond de 70-80 toeren/pm maakt ie wel erg veel herrie. Iemand een idee of dit normaal is?
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com