Breukink weg bij Rabo
Als Boom na afloop kan zeggen dat hij van tevoren niet had verwacht top 5 te rijden moet hij eigenlijk gewoon vooraf ook aangeven geen kopman/beschermde status te accepteren. Je doet mee om te winnen of om te knechten! Hij is nog te arogant om zijn knechten te bedanken voor het toch goede resultaat. Talent heeft hij zeker maar ik ben het met van Vliet eens, ze moeten eens wat meer op hun donder krijgen. Ook het stukje van Kroon vind ik veelzeggend over de Rabo mannen.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Volstrekt onbegrijpelijk waarom je zoveel waarde hecht aan zo'n uitspraak van Van Vliet, terwijl er zoveeeel op af te dingen is, net als op de persoon.Cicletti schreef:Je hebt hier over een cultuur verandering die moet plaatsvinden in de ploeg. Volgens van Vliet zijn de Rabo renners 'gepamperd'. Deze verwende renners in een ploeg met enorm budget zijn moeilijk te prikkelen. Ook heb ik de indruk dat ze moeilijk kunnen samenwerken voor één kopman, en dan kan het nooit iets worden.
Het ontslaan van Breukink en Van Houwelingen geeft jou niet het gevoel dat daar iets gaat veranderen? En dat doen ze zonder visie voor de nabije toekomst? Elijzen en Zeeman gaan enkel espressootjes drinken, twitteren en babbelen over de nieuwe Dura Ace groep? Het heeft er alle schijn van dat de Rabobank wil veranderen.Cicletti schreef:Dit punt hebben ze, ondanks alle kritiek van de laatste tijd, nog niet bereikt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dus ze hadden gewoon met 8 knechten en 1 wegkapitein moeten starten? Er was van helemaal niemand te verwachten dat die wereldkampioen zou worden. Je rijdt in een koers met als doel om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten. Als alleen winnen goed genoeg is kan je beter gaan voetballen.deijn schreef:Als Boom na afloop kan zeggen dat hij van tevoren niet had verwacht top 5 te rijden moet hij eigenlijk gewoon vooraf ook aangeven geen kopman/beschermde status te accepteren. Je doet mee om te winnen of om te knechten! Hij is nog te arogant om zijn knechten te bedanken voor het toch goede resultaat. Talent heeft hij zeker maar ik ben het met van Vliet eens, ze moeten eens wat meer op hun donder krijgen. Ook het stukje van Kroon vind ik veelzeggend over de Rabo mannen.
De 5e plaats van Boom is gewoon een nette prestatie. Met een andere taktiek of minder 'gepamper' van Rabobank was er echt geen beter resultaat uit gekomen.
En mensen op hun donder geven? Bij de meeste mensen werkt dat volledig averechts. Opbouwende kritiek lijkt me een stuk beter idee.
In ieder geval niet met 4 kopmannen, zoals van Vliet heeft gedaan. Uiteraard ga je voor een goede uitslag maar als je al niet in jezelf gelooft wordt het toch moeilijk. Ik vergelijk het een beetje met van Hummel, iedereen zegt dat hij te kort komt terwijl hij zelf blijft roepen dat hij Cav gewoon kan verslaan.amclassic-fan schreef:Dus ze hadden gewoon met 8 knechten en 1 wegkapitein moeten starten? Er was van helemaal niemand te verwachten dat die wereldkampioen zou worden. Je rijdt in een koers met als doel om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten. Als alleen winnen goed genoeg is kan je beter gaan voetballen.deijn schreef:Als Boom na afloop kan zeggen dat hij van tevoren niet had verwacht top 5 te rijden moet hij eigenlijk gewoon vooraf ook aangeven geen kopman/beschermde status te accepteren. Je doet mee om te winnen of om te knechten! Hij is nog te arogant om zijn knechten te bedanken voor het toch goede resultaat. Talent heeft hij zeker maar ik ben het met van Vliet eens, ze moeten eens wat meer op hun donder krijgen. Ook het stukje van Kroon vind ik veelzeggend over de Rabo mannen.
Ik hecht niet zoveel waarde aan een uitspraak van van Vliet. Zeker niet over uitspraken waarin hij zich als bondscoach negatief uitlaat in de media over renners persoonlijk.litespeed schreef:Volstrekt onbegrijpelijk waarom je zoveel waarde hecht aan zo'n uitspraak van Van Vliet, terwijl er zoveeeel op af te dingen is, net als op de persoon.Cicletti schreef:Je hebt hier over een cultuur verandering die moet plaatsvinden in de ploeg. Volgens van Vliet zijn de Rabo renners 'gepamperd'. Deze verwende renners in een ploeg met enorm budget zijn moeilijk te prikkelen. Ook heb ik de indruk dat ze moeilijk kunnen samenwerken voor één kopman, en dan kan het nooit iets worden.
Maar met zijn oordeel over de Rabo ploeg staat hij niet alleen. En dat valt mij dan weer op.
Het aantrekken van deze twee personen kan i.d.d. betekenen dat ze willen veranderen. Hoewel ik dit nog niet echt een structurele verandering vind waar uit blijkt dat ze een heel andere visie hebben.litespeed schreef:Het ontslaan van Breukink en Van Houwelingen geeft jou niet het gevoel dat daar iets gaat veranderen? En dat doen ze zonder visie voor de nabije toekomst? Elijzen en Zeeman gaan enkel espressootjes drinken, twitteren en babbelen over de nieuwe Dura Ace groep? Het heeft er alle schijn van dat de Rabobank wil veranderen.Cicletti schreef:Dit punt hebben ze, ondanks alle kritiek van de laatste tijd, nog niet bereikt.
Cicletti
Uiteraard blijkt dat niet alleen uit dit feit. Maar ze hebben toch ook niet de verplichting om het ganse land, terwijl de nieuwe organisatie nog niet eens staat, tot in detail te informeren over hun visie voor de komende jaren? Zo hier en daar duikt al het 1 en ander op overigens.
Volgens mij komt het erop neer dat heel veel mensen enkel gerustgesteld zouden zijn als mr. X wordt gepresenteerd met de mededeling dat hij de renners een schop onder de kont gaat geven. Dan en alleen dan kan de Rabobank het goed doen. Tot de voorjaarsklassiekers weer beginnen uiteraard...
Volgens mij komt het erop neer dat heel veel mensen enkel gerustgesteld zouden zijn als mr. X wordt gepresenteerd met de mededeling dat hij de renners een schop onder de kont gaat geven. Dan en alleen dan kan de Rabobank het goed doen. Tot de voorjaarsklassiekers weer beginnen uiteraard...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
We missen in Nederland gewoon renners zoals Boonen en Gilbert. De rest is in België van hetzelfde niveau als in Nederland. Voor meerdaagse koersen is dit hetzelfde (op dit moment), wellicht dat Mollema en Geesink komende jaren nog groeien in de meerdaagse koersen. Maakt m.i echt niet uit of Breukink er wel is of niet. Waar ik wel in geloof is dat eea wetenschappelijker, individueler kan. Het hele metier is toch zeer conservatief qua begeleiding, trainingsmethoden en ontwikkeling.
What makes the boat go faster?
Met op hun donder geven bedoel ik niet met harde hand regen. Maar meer als werken bij een bedrijf, je steld doelen en probeert die te bereiken. Haal je de doelstelling niet dan krijg je op je donder (weet anders ook niet hoe ik het moet omschrijven). Dat v Vliet de vuile was buiten hangt vind ik niet netjes. Hij zal ook in de toekomst de Rabo mannen nodig hebben want daar zit toch een groot deel van onze beste renners. Hoe erg ook, eigenlijk lijkt wielrennen toch een beetje op voetbal we ze doen het nooit goed en iedereen aan de kant weet het beter.amclassic-fan schreef: En mensen op hun donder geven? Bij de meeste mensen werkt dat volledig averechts. Opbouwende kritiek lijkt me een stuk beter idee.
Het grote probleem is dat je wel een deel van het management kan vervangen, maar dat je daarmee niet de onrrealistische verwachtingen wegfiltert. Ook met het nieuwe management zal een deel van het publiek pas tevreden zijn als rabobank minstens twee voorjaar klassiekers wint, want dat moet met Boom en Mollema gewoon kunnen, daarnaast met Gesink het geel ophaalt in de TDF. Omdat ze niet meer met twee kopmannen en een schaduwkopman gaan werken, kan Bos mooi de groene trui meenemen en we verwachten van Kelderman toch wel minstens een witte trui. En omdat het management Mollema en Kruiswijk in de Giro en Vuelta laten starten, verwachten we van Kruiswijk minstens een top 3 notering in de Giro en zijn we alleen maar tevreden met een overwinning van Mollema in de Vuelta. En dan hebben we nog het geluk dat zelfs na deze prestaties de rabo's nog steeds als watjes gezien worden, zodat we er gelukkig tevreden mee zijn dat de klasbakken Terpstra en Westra de twee regenboogtruien ophalen.
Zolang het verwachtingspatroon niet wat realistischer is (ook hier op fiets) zal het nieuwe management team ook niet aan de verwachtingen voldoen.
Zolang het verwachtingspatroon niet wat realistischer is (ook hier op fiets) zal het nieuwe management team ook niet aan de verwachtingen voldoen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets