Over de wielersport en zijn beoefenaars.

RABOBANK STOPT MET SPONSORING WIELRENNEN

klaasjenl
Forum-lid
Contact

klaasjenl 19 okt 2012 10:36

ever schreef:Jeroen Pauw: Als de #rabobank 'verziekt en geen uitzicht op herstel' belangrijke argumenten noemt, zullen ze nu ook wel stoppen met bankieren.
Ik ben geen fan van Pauw, maar dit moet toch wel een van de sterkste tweets zijn die ik ooit heb gelezen. :lol:

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 19 okt 2012 10:46

Als bedrijven zichzelf als integer beschouwen ( of ze het zijn is een tweede) , en dit ook willen uitstralen naar de klanten , allemaal stoppen met de sponsering, dan dreigt een massale leegloop in het wielrennen.Zou einde van de wielersport " as we know it " betekenen. daar helpt ook het al veel besproken "nieuwe wielrennen"niets aan.

MVG Arno

spook
Forum-lid

spook 19 okt 2012 10:50

Misschien is dat wel wat er moet gebeuren? Alles op nul, en opnieuw opbouwen door liefhebbers? Of alleen nog maar kleinschalige toertochten?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 19 okt 2012 10:55

Jeetje, maar waar moeten al die rabobashers vanaf komend seizoen hun frustraties dan kwijt als de Nederlandse renners opnieuw niet presteren wat zij van hen verwachten?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 19 okt 2012 10:56

ANP
19-10 10:51 Gesink: wij betalen de rekening
Gesink: wij betalen de rekening

RABOBANK

AALTE (ANP) - Robert Gesink stelt dat zijn generatie de rekening moet
betalen voor het gebruik van doping door zijn oude collega's. ,,We waren de
laatste jaren juist een andere weg ingeslagen. Ik denk dat ik de eerste man
ben van de nieuwe generatie. Het is heel erg zuur dat wij nu de rekening
moeten betalen voor wat er in het verleden is gebeurd en dat alles waar wij
nu mee bezig waren vertraging oploopt. Ik baal daar ontzettend van, want
wij waren toch echt op een goede en nette manier bezig'', aldus de kopman
van de Raboploeg.

Gesink beseft dat de ploeg in een hele moeilijke positie zat. ,,Het is
naïef om te denken dat de Rabobank het rapport over Lance Armstrong fraai
zou vinden. Dus je houdt er wel rekening mee. Het is 17 jaar een
verschrikkelijk mooi project geweest. Het is echt heel jammer dat dit op
deze manier ten einde komt. Het zijn waardeloze tijden. Het is onduidelijk
waar het naartoe moet. Ik hoop dat er een goede oplossing komt.''

:
Allard

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 19 okt 2012 11:00

Wat tot nu toe nog nietgenoemd is , zijn de belangen van de bank in de USA. Deze belangen zullen ongetwijfeld meegenomen zijn in de beslissing te stoppen met de wielersponsoring. Er is al eerder gememoreerd aan het belang van de Tour of California voor Rabobank.
Gezien de massale ophef die in de USA rondom het USADA rapport is ontstaan, en waardoor vele grote partijen zich van Armstrong hebben afgekeerd (Nike, Trek, etc) sluit ik niet uit dat Rabo zich genoodzaakt ziet om deze beslisssing te nemen om de kerntaken van de bank in de USA niet (verder) onder druk te laten komen door doping gerelateerde berichten.

Rabo wordt al veel langer gelinkt aan dopingzaken, zoals bijvoorbeeld de zaak rond Kohl/Matzinger. De naam van Boogerd die telkens opduikt in bepaalde zaken. Barredeo en Sanchez in nauwe schoentjes.Mentsjov wordt nu ook weer genoemd in een dopingonderzoek, wie weet wat daar nog over naar buiten komt. Ik kan me voorstellen dat een keer de spreekwoordelijke druppel in de emmer valt.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 19 okt 2012 11:02

Leuk trouwens dat de rabobank besloten heeft Marianne Vos wel te blijven steunen. Ook bedankt namens Tatiana Antoshina, Lucinda Brand, Sarah Düster, Megan Guarnier, Thalita de Jong, Lauren Kitchen, Roxane Knetemann, Pauline Ferrand-Prevot, Sanne van Paassen, Iris Slappendel, Sabrina Stultiëns, Rebecca Talen, Annemiek van Vleuten en Liesbet de Vocht. Heeft Bert Bruggink al uitgelegd waarom zij die steun niet krijgen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 19 okt 2012 11:02

Boom heeft zich ook op een dergelijke manier (als Gesink) uitgelaten. "Is een probleem van de oude generatie". Is toch wel enigzins naief als van een huidige ploeggenoot (Barredo) het biologisch paspoort niet in orde lijkt te zijn.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 19 okt 2012 11:07

Ja, maar bloedpaspoort Barredo is van zijn tijd bij quickstep.... ;)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 19 okt 2012 11:07

timo2.0 schreef:Leuk trouwens dat de rabobank besloten heeft Marianne Vos wel te blijven steunen. Ook bedankt namens Tatiana Antoshina, Lucinda Brand, Sarah Düster, Megan Guarnier, Thalita de Jong, Lauren Kitchen, Roxane Knetemann, Pauline Ferrand-Prevot, Sanne van Paassen, Iris Slappendel, Sabrina Stultiëns, Rebecca Talen, Annemiek van Vleuten en Liesbet de Vocht. Heeft Bert Bruggink al uitgelegd waarom zij die steun niet krijgen?
Wat ik begrijp is er op de persconferentie door Bruggink gezegd dat ze Vos incl. het team (11 rensters) financieel willen blijven ondersteunen tot 2016 (ol. spelen). Ze zoeken nog naar een manier om dat vorm te geven. Lijkt er dus op dat ze toch op een of andere manier door willen met het vrouwenteam.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 19 okt 2012 11:08

thestudent schreef:Ja, maar bloedpaspoort Barredo is van zijn tijd bij quickstep.... ;)
2007-2011 heet het, In 2011 zat hij toch al bij Rabobank?

jada
Forum-lid

jada 19 okt 2012 11:10

timo2.0 schreef:Leuk trouwens dat de rabobank besloten heeft Marianne Vos wel te blijven steunen. Ook bedankt namens Tatiana Antoshina, Lucinda Brand, Sarah Düster, Megan Guarnier, Thalita de Jong, Lauren Kitchen, Roxane Knetemann, Pauline Ferrand-Prevot, Sanne van Paassen, Iris Slappendel, Sabrina Stultiëns, Rebecca Talen, Annemiek van Vleuten en Liesbet de Vocht. Heeft Bert Bruggink al uitgelegd waarom zij die steun niet krijgen?
Ze zijn bij de "waarde bepaling" even vergeten dat ook met de klasse van Marianne een ploeg om haar heen belangrijk is. Bijzonder dat een bank een zo belangrijke waarde inschatting verkeerd maakt.

Plaats reactie