Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het veldrijden 2012/2013

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 27 nov 2012 14:40

fiedoo schreef:volgens de mening van bepaalde mensen (oa Ben Berden, sommige krantenjournalisten, ..) zou Nys Klaas Van Tornhaut laten winnen hebben zondag in Gieten , Nys ontkent ten stelligste. Reden waarom zou mij in elk geval onduidelijk zijn maar 't was toch een raar gedoe die laatste 100ms.
Nys spurt zelfs met de vinger op de rem?
Vooral de "bron"(tweet van Ben Berden) vind ik zelf onbetrouwbaar.
Hij heeft zelf een veelbelovende toekomst verkloot en rijdt nu tweederangs koersjes in Amerika omdat hij hier in Europa niet meer gevraagd wordt.
Waarschijnlijk wil hij op deze manier zijn gram halen.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 02 dec 2012 14:19

Vanmiddag de wereldbekerwedstrijd in Roubaix!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 dec 2012 20:03

Vandaag de wedstrijd van de dames gezien. Leuk, een top 10 met acht (!!!) verschillende nationaliteiten. Bij de dames is het blijkbaar nog wel een internationale sport. Daarna ben ik gaan zappen, maar zie op cyclingnews dat bij de mannen gewoon weer zes Belgen in de top 10 stonden, waaronder de volledige top 3.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

NoChain
Forum-lid

NoChain 03 dec 2012 17:58

timo2.0 schreef:Vandaag de wedstrijd van de dames gezien. Leuk, een top 10 met acht (!!!) verschillende nationaliteiten. Bij de dames is het blijkbaar nog wel een internationale sport. Daarna ben ik gaan zappen, maar zie op cyclingnews dat bij de mannen gewoon weer zes Belgen in de top 10 stonden, waaronder de volledige top 3.
Allemaal goed en wel dat het bij de vrouwen internationaal is, het zou de sport deugd doen moest het niveau wat hoger zijn.
Nu wint er iemand die iedere ronde 2 keer tegen de grond ligt. En dan is het nog wachten tot Vos terugkomt, dan wint die weer. Met Tamarcaz en Van der Haar lijken er toch 2 buitenlanders te komen die het de Belgen lastig gaan maken. Misschien dat over 2 seizoenen de top 5 bestaat uit Albert, Pauwels, Van Der Haar, Taramarcaz en Stybar. Zou leuk zijn!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 03 dec 2012 20:15

NoChain schreef:
timo2.0 schreef:Vandaag de wedstrijd van de dames gezien. Leuk, een top 10 met acht (!!!) verschillende nationaliteiten. Bij de dames is het blijkbaar nog wel een internationale sport. Daarna ben ik gaan zappen, maar zie op cyclingnews dat bij de mannen gewoon weer zes Belgen in de top 10 stonden, waaronder de volledige top 3.
Allemaal goed en wel dat het bij de vrouwen internationaal is, het zou de sport deugd doen moest het niveau wat hoger zijn.
Nu wint er iemand die iedere ronde 2 keer tegen de grond ligt. En dan is het nog wachten tot Vos terugkomt, dan wint die weer. Met Tamarcaz en Van der Haar lijken er toch 2 buitenlanders te komen die het de Belgen lastig gaan maken. Misschien dat over 2 seizoenen de top 5 bestaat uit Albert, Pauwels, Van Der Haar, Taramarcaz en Stybar. Zou leuk zijn!
En Nys natuurlijk! :?: vandaag stond in de krant dat zijn sponsor hem zou voorgesteld hebben zijn contract ( 2014) nog te verlengen, en Nys???
Hij zei niet echt nee :o :( :mrgreen: :evil:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 09 dec 2012 16:40

Nijs wint na de wereldbekercross in Roubaix ook de Druivencross in Overijse.

Albert twee, van Tornhout 3 en Thijs van Amerongen knap 4.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 10 dec 2012 08:11

walterg schreef:Nijs wint na de wereldbekercross in Roubaix ook de Druivencross in Overijse.

Albert twee, van Tornhout 3 en Thijs van Amerongen knap 4.
en kijk zelfs plaatsen 5 , de duitser meisen, en 6 de fransman Duval ogen internationaal. Met Van der Haar en Taramarcaz er nog bij zal Timo misschien nog sneller dan gedacht zijn PB krijgen. :P
Toch sterk wat Nys nog presteert!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

teamorange
Forum-lid

teamorange 10 dec 2012 13:29

Nys was inderdaad weer knap in Overijse... Hij zou toch nog eens Wereldkampioen mogen worden!
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 10 dec 2012 22:31

Dat zou gezien zijn huidige vorm terecht zijn.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 11 dec 2012 00:02

Is het verhaal niet ieder jaar het zelfde? Nys rijdt alles aan gort maar tegen dat het WK begint wordt hij overklast door renners die hun seizoen daarnaar opbouwen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 11 dec 2012 08:34

timo2.0 schreef:Is het verhaal niet ieder jaar het zelfde? Nys rijdt alles aan gort maar tegen dat het WK begint wordt hij overklast door renners die hun seizoen daarnaar opbouwen.
Zo simpel zou ik het niet stellen: los van het feit dat ik soms bedenkingen heb ( en vooral in het verleden) bij het eenmaal sterk presteren per jaar van die kampioenschapsrenners zijn er bij de WK's van Nys vooral een aantal oorzaken van falen buiten zijn wil of kunnen om:
1) de niet-conventionele parcours: tijdens het jaar is het cross, voor een WK maken de organisatoren er een wegwedstrijd van;
2) het WK waarbij hij Groenendaal niet mocht kloppen ( en van de daaruit voortvloeiende stress het wschlk ook niet had gekund);
3) het WK waarbij hij samen met Bart Wellens werd onderuit gekegeld door een plastieken wegafbakening;
4) de jaren waarin hij top was op het WK maar telkens een door ziekte of ongeval uitgeruste maar specifiek voorbereide topper tegen kreeg ( Albert, Stybar)
enz...
En ja, natuurlijk heeft het verdedigen van zijn klassementen ook een grote invloed gehad op zijn aantal gewonnen WK's. Maar niet vergeten dat hij dan toch 8 keer BK is geweest waar de parcours crosswaardig waren.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 19 dec 2012 20:34

Lars Boom doet wederoptreden in de cyclocross van St-Niklaas en wordt zowat weggeblazen: slechts 13°.
Dus zal het niveau van de crossers toch nog zo laag niet zijn! ;-)

Plaats reactie