Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2013

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 09 mar 2013 10:52

Paris-Nice met Brits commentaar op Eurosport. Wat heerlijk is dat toch... Ga je toch niet naar Sporza luisteren...

Mooie rit in Parijs Nice, goede Westra. Hoop alleen niet dat Sky het hele seizoen de boel zo gaat lamleggen met dat peletongesleur. Begint stierlijk vervelend te worden, hoewel tactisch juist.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 mar 2013 10:59

havana schreef:Zelfs Timo2.0 zal moeten toegeven dat Gesink ronduit teleurstelde!
Want ik ben de grote Gesink-verdediger met de roze bril? :roll:
ponsteen schreef:Hoop alleen niet dat Sky het hele seizoen de boel zo gaat lamleggen met dat peletongesleur. Begint stierlijk vervelend te worden, hoewel tactisch juist.
Ik hoop vooral dat we over 10 jaar nog steeds kunnen zeggen dat het mooie prestaties waren van Sky.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 mar 2013 15:55

Opgave Gesink.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 09 mar 2013 16:52

Chavanel die de sprint in Parijs-Nice wint voor notabene Gilbert en Rojas...... Je gaat er bijna iets van denken.
Ben benieuwd naar straks de Tirreno op Sporza.

Jammer van Gesink. Het was gisteren wel duidelijk dat hij niet in orde was. Hoorde ook dat Kelderman gevallen was.
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 09 mar 2013 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2013 16:59

timo2.0 schreef:
havana schreef:Zelfs Timo2.0 zal moeten toegeven dat Gesink ronduit teleurstelde!
ponsteen schreef:Hoop alleen niet dat Sky het hele seizoen de boel zo gaat lamleggen met dat peletongesleur. Begint stierlijk vervelend te worden, hoewel tactisch juist.
Ik hoop vooral dat we over 10 jaar nog steeds kunnen zeggen dat het mooie prestaties waren van Sky.
Tsja..... Ik denk dan 'US Postal'...... :roll:
Less is bore

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 09 mar 2013 17:44

daniel1975 schreef:
timo2.0 schreef:
Tsja..... Ik denk dan 'US Postal'...... :roll:
Zo holy mack. Hoe Henao dat eerste gat op Contador bijna fluitend dichtrijdt...... En daarna eerst nog even beulswerk doet op Nibali/Contador eraf moet en Uran die daarna de zweep erover legt. Froome reedt eigenlijk vrij simpel weg. Wel heel erg koelbloedig als je weet dat je twee van die beulen van knechten bij je hebt.
US Postal zeg je? Beter, en dat in de Tirreno en Parijs Nice tegelijkertijd! De "medische begeleiding" is top voor elkaar!
Mooi werk van Poels! Contador en Nibali waren zeker niet super weliswaar en Santambrogio was wat mij betreft een verassing.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 mar 2013 17:45

Het verleden leert dat dit soort treintjes van ploegen die in de breedte zo sterk zijn (Banesto, US Postal) en renners die binnen een paar kilometer een groot gat kunnen slaan nooit zuivere koffie was, en met die insteek kijk ik naar Porte in Parijs-Nice en Froome in de Tirreno. Met daarbij aangetekend dat ik het ook niet geloofwaardig vind als bij afwezigheid van de kopman (Wiggins) de knecht (Porte) de rest van het peloton vernedert.

trannel
Forum-lid

trannel 09 mar 2013 18:37

Eens met Timo 2.0, dat gevoel krijg ik ook de laatste dagen.

Ik was hoopvol gestemd, maar we zien dezelfde patronen als in de hoogtijdagen van de doping. Het is jammer.

Wel een knappe overwinnning van Chavanel vandaag. Ik zag Haussler in te top 8 staan bij de eindklassering. Hoop van hem weer wat te zien, karakterrenner. Herinner hem vooral van zijn etappe-overwinning in de TDF, waar hij toevallig wegreed van de winnaar van vandaag.

Ik ga gewoon genieten en hoor later wel wat er allemaal achter de schermen gebeurd is.

ruben_m
Forum-lid

ruben_m 09 mar 2013 22:43

Ik hoop dat ze Kirijenka in middels van de fiets hebben getrokken, anders zit die inmiddels halverwege Spanje => tegen een gangetje of 50 .
triathlon

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 mar 2013 09:49

ruben_m schreef:Ik hoop dat ze Kirijenka in middels van de fiets hebben getrokken, anders zit die inmiddels halverwege Spanje => tegen een gangetje of 50 .
Na 2500 km loodsen ze hem naar de kant voor nieuwe banden :mrgreen:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 mar 2013 09:58

timo2.0 schreef:Het verleden leert dat dit soort treintjes van ploegen die in de breedte zo sterk zijn (Banesto, US Postal) en renners die binnen een paar kilometer een groot gat kunnen slaan nooit zuivere koffie was, en met die insteek kijk ik naar Porte in Parijs-Nice en Froome in de Tirreno. Met daarbij aangetekend dat ik het ook niet geloofwaardig vind als bij afwezigheid van de kopman (Wiggins) de knecht (Porte) de rest van het peloton vernedert.
Helaas +1
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 mar 2013 16:46

Ik heb met en soort halve interesse (wegzappen en af en toe even kijken wat de situatie was) naar de tijdrit in Parijs-Nice zitten kijken, maar na de doorkomst van Armstrong bij het eerste meetpunt heb ik een dvd opgezet.

Zei ik Armstrong? Freudiaans zullen we maar zeggen.

Plaats reactie