Cycletours is technische failliet geweest en ze zijn een tijdje niet aangesloten geweest bij de SGR. Vind je het vreemd dat iemand je dan hierop wijst en op je tellen moet passen. Eerst even onderzoeken of je geld veilig is bij die organisatie. En Ryanair is nog niet failliet en biedt goedkope vluchten aan tegen goedkope voorwaarden. Als je ook maar iets meer wilt, moet je flink bijlappen. Maar voor alleen een stedentrip met nauwelijks bagage is er weinig mis met ze.Reflector schreef:Je raadt mensen wel af om met Cycletours te boeken omdat alles een beetje raar is verlopen, maar vliegt wel met RyanAir ? Die lijken me toch minstens zoveel moreel verwerpelijk?
Fiets februari
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Als je dus wel bagage hebt, nog iets wilt eten of drinken in het vliegtuig, niet op een onmogelijk tijdstip vanaf een onmogelijk vliegveld naar een onmogelijk vliegveld op een dag die je zelf uitgekozen hebt wilt vliegen, dan vallen "prijsvechters" af. Retourtje Amsterdam-Malaga met Vueling kostte mij afgelopen jaar 330 euro, excl. bagage en eten/drinken.
Nee, voor mij zoveel mogelijk KLM/Lufthansa etc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kleine tegenwerping (we zijn nu toch volledig off topic).
Ik vloog vorig jaar zakelijk naar Nice, KLM. 2.5 uur voor vertrek kreeg ik KLM aan de foon.
"sorry, uw vliegtuig heeft technische storing en vliegt niet".
- en nu?
"morgenochtend kunt u om half 7 vliegen"
- de groeten, geen tijd, andere afspraken, jullie probleem.
"kunnen we niks aan doen"
Lang verhaal kort maken: KLM weigerde om een hotel te regelen, kon niet garanderen dat ik geld terug kon vorderen en bood geen alternatief aan (behalve volgende dag vliegen). Na heel boos worden gratis om kunnen boeken via Swiss Air, maar kostte veel moeite.
In de rij bij Swiss Air hoorde ik van andere nederlanders dat deze vlucht vaker "storing" had ivm lage passagiersaantallen.
Alle keren dat ik met Transavia en Easyjet ben gevlogen heb ik dit nog nooit gehad. Die toeristencharters vliegen vrijwel altijd, hooguit met vertraging. KLM ga ik omheen zodra ik kan, ook op de intercontinentale (liever Malaysia Airline of Singapore).
Ik vloog vorig jaar zakelijk naar Nice, KLM. 2.5 uur voor vertrek kreeg ik KLM aan de foon.
"sorry, uw vliegtuig heeft technische storing en vliegt niet".
- en nu?
"morgenochtend kunt u om half 7 vliegen"
- de groeten, geen tijd, andere afspraken, jullie probleem.
"kunnen we niks aan doen"
Lang verhaal kort maken: KLM weigerde om een hotel te regelen, kon niet garanderen dat ik geld terug kon vorderen en bood geen alternatief aan (behalve volgende dag vliegen). Na heel boos worden gratis om kunnen boeken via Swiss Air, maar kostte veel moeite.
In de rij bij Swiss Air hoorde ik van andere nederlanders dat deze vlucht vaker "storing" had ivm lage passagiersaantallen.
Alle keren dat ik met Transavia en Easyjet ben gevlogen heb ik dit nog nooit gehad. Die toeristencharters vliegen vrijwel altijd, hooguit met vertraging. KLM ga ik omheen zodra ik kan, ook op de intercontinentale (liever Malaysia Airline of Singapore).
Less is bore
-
- Forum-lid
Hmmm, nu ik erover nadenk heeft KLM mij ook eens iets vergelijkbaars geflikt. Een aantal jaren terug moest ik (zakelijk) naar Athene, en omdat ik vanuit Groningen moet komen kies ik bewust niet een al te vroege vlucht. Ik meen dat het iets van half 2 of half 3 was. Vervolgens krijg ik een paar dagen voor vertrek een mailtje dat de vlucht geannuleerd is, en omgeboekt naar de ochtendvlucht van half 10. Dat betekende de trein van 5 uur vanuit Groningen. Geen uitleg, geen reden, niets.
Heb zelf nog nooit met een Aziatische maatschappij gevlogen, maar ook ik hoor niets dan goede verhalen over Malaysia Airlines en Singapore Airlines. Plus mooie stewardessen natuurlijk.
Heb zelf nog nooit met een Aziatische maatschappij gevlogen, maar ook ik hoor niets dan goede verhalen over Malaysia Airlines en Singapore Airlines. Plus mooie stewardessen natuurlijk.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je wel bagage hebt kan het verhaal veranderen. Drinken en eten zal mij persoonlijk een zorg zijn. Je mag met een lege bidon door de douane heen en die vul ik gewoon als ik in een gebied ben waar 't water te zuipen is. Anders koop ik een flesje. Brood beleg ik voor vertrek wel even.elefantino schreef:Als je dus wel bagage hebt, nog iets wilt eten of drinken in het vliegtuig, niet op een onmogelijk tijdstip vanaf een onmogelijk vliegveld naar een onmogelijk vliegveld op een dag die je zelf uitgekozen hebt wilt vliegen, dan vallen "prijsvechters" af. Retourtje Amsterdam-Malaga met Vueling kostte mij afgelopen jaar 330 euro, excl. bagage en eten/drinken.
Vertrek 's ochtends vroeg is soms wat vervelend, maar ik vind 't ook wel fijn om 's ochtends te landen en gewoon 's middags in de zon op de fiets te zitten. Iedereen moet gewoon die keuzes voor zich zelf maken, bijv met kleine kinderen zou ik nooit in een Ryanair vliegtuig gaan zitten ivm gedoe met de stoelen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tegenvaller voor jou, maar het is Marianne Vos gewordenerikvdmaat schreef:Ze hoeven niet te reageren als Rose Mentink maar in het volgende numnmer staat
Less is bore