Alles over vakanties op én met de fiets

Commerciele toertochten

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 21 mei 2013 11:25

havana schreef:Veel mensen rijden toertochten ook voor de beleving ("het meemaken van een evenement) en het rijden in groepjes. Dat heb je niet als je alleen met een Garmin rijdt.
Daarom is alleen rijden met een Garmin ook veel fijner. Ik heb een hekel aan het "sfeertje van meemaken, gedaan moeten hebben, beleving etc." en ook aan het rijden in groepen. :D

Maar goed, het is duidelijk dat ik er iets andere ideeen op na houd dan het gros van de forumleden. Ik hou enorm van fietsen, maar het hoeft van mij niet direct een sociaal gebeuren te worden. Daarvoor ga ik wel naar de kroeg.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27914
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 mei 2013 11:27

Ach beide heeft zo z'n voor- en nadelen. Ik heb dit seizoen weer eens een paar toertochten gereden na 2 jaar alles met de Garmin te hebben gedaan. Het is me toch wel goed bevallen, het heeft toch wel wat. Bovendien ben je geen pakezel. Maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Als je 150 km+ rijdt dan is het echt wel fijn dat je af en toe eventjes kun Cadellen, hoor ;)
Laatst gewijzigd door havana op 21 mei 2013 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39672
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2013 11:29

De oude of de nieuwe Cadel? ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 21 mei 2013 16:01

elefantino schreef:Ik verbaas me er gewoon over dat deze discussie nauwelijks wordt gevoerd over materiaal. Probeer mij maar eens uit te leggen waarom je een Dura-Ace, Record, Super Record of Red groep koopt. Het enige argument dat ik altijd voorbij zie komen is emotie/subjectief blablabla. Maar ondertussen wel op leven en dood over een paar euro meer of minder voor een toertocht....
Hier is een behoorlijk druk topic over de kwaliteit van duurdere groepen: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=55092" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus er is wel degelijk discussie over. Maar ik vind de hele vergelijking tussen dure groepen en dure toertochten niet correct. Er zijn genoeg mensen die nooit een topgroep zouden kopen, maar wel graag de Amstel Gold Race zouden rijden. Met het rijden van de AGR kun je ook opscheppen bij niet-wielrenners, terwijl een dure groep niet snel indruk maakt (en terecht). De motivatie om een dure tocht als de AGR te rijden is dan ook niet per se hetzelfde als de motivatie om een topgroep te kopen.

Daarnaast is er ook de 'je bekocht voelen' factor die altijd heel belangrijk is als mensen gaan klagen. Een slechte ervaring met een dure toertocht, terwijl een goedkope tocht minimaal net zo goed was, zorgt ervoor dat mensen een afkeer krijgen van dure tochten. Volgens mij zijn er weinig mensen met slechte ervaringen met top-groepen. Vanaf een bepaald niveau zijn de verschillen redelijk marginaal. Vrijwel elke koper van een top-groep geeft dat ook zelf toe, dus dan is het lastig om 'ruzie' te maken. Bij dure toertochten is die consensus er niet, ook omdat het beoordelen van een toertocht erg subjectief is. Op dit forum zie je vaak genoeg dat 1 persoon een toertocht afkraakt, terwijl iemand anders wel tevreden was. Dan krijg je dus verhitte discussies.

Persoonlijk vind ik toertochten vooral leuk ter afwisseling. Normaal rij ik graag alleen, maar een paar keer per jaar doe ik een toertocht. Dat is toch weer heel anders, dus verfrissend. Daarom ben ik het ook niet eens met de opmerking over de Garmin.

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 22 mei 2013 19:02

pinarello schreef:
bladejanjmagic schreef:Inschrijfgeld:
130 en 170 km: EUR 10,00 (NTFU-leden EUR 8,00)
90 km: EUR 8,00 (NTFU-leden EUR 6,00)
50 km: EUR 6,00 (NTFU-leden EUR 4,00)
Zaterdag 25 mei Erben's Vechtdaltoer.
Bewaakte fietsenstalling.
Bepijlde routes.
Verzorging en pechhulp onderweg.
Sluitingstijd alle afstanden: 17.00 uur
NA AFLOOP GRATIS VECHTDALBURGER!
Een Vechtdalburger kost alleen al 12,50 dus jongens/dames waar hebben we het over!

Enuh je steunt ook nog het Ronald McDonalds huis in Zwolle!
Inschrijfgeld te hoog (sinds de NTFU dat vrij heeft gegeven zie je dat veel meer)
Fietsenstalling is zeker pluspunt
Bepijlde route's???? Zou toch echt gek zijn als die er niet waren.
Verzorging bestaat uit?
Sluitingstijd: tja als dat als pluspunt wordt genoemd
En die Vechtburger van 12,50 is natuurlijk waanzinnig.

Goede doel steunen is natuurlijk mooi maar dan zou ik wel eens weten wat er naar toe gaat en wat de organisatie er aan over houd.

Voorlopig typisch een tocht om over te slaan of zelf te gaan rijden met een Garmin op een andere dag,
Wel lezen: nergens staat dat sluitingstijd een pluspunt is. Ik begrijp niet dat je dit een tocht vindt om over te slaan maar de route wel met je Garmin de moeite waard vindt. 8-)

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 22 mei 2013 21:15

Over goed lezen gesproken. Waar staat dat de route niet de moeite waard is? Er staat een serie argumenten door jou opgenoemd waarom je die tocht (duur) betaald zou moeten rijden waar ik mij twijfels over uitspreek en je gaat verder nergens op in inhoudelijk behalve dat de eindtijd van 17.00 nu geen pluspunt is. Tja....

Ik hoop dat het jullie organisatie lukt om een mooie dag ervan te maken. De omgeving is in in ieder geval mooi genoeg daarvoor. Dat ik niet meedoe om bovengenoemde redenen staat daar los van.

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 22 mei 2013 21:43

Nou lees nog eens goed. Ik zeg nergens dat jij zegt dat de route niet de moeite waard is. Ik zeg alleen dat jij deze tocht overslaat maar de route WEL met je Garmin de moeite waard vindt. En ja 10 euro (maximaal) duur .......relatief begrip. En ik heb niets met de organisatie van doen. De argumenten zijn 1 op 1 een overname van de website.
Zelf heb ik de tocht drie keer gereden en vind de organisatie strak, voldoende bevoorrading onderweg, prima parkeerplek enz. en dan vind ik de kosten voor een dag uit helemaal in de juiste verhouding.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 22 mei 2013 22:19

bladejanjmagic schreef:Nou lees nog eens goed. Ik zeg nergens dat jij zegt dat de route niet de moeite waard is. Ik zeg alleen dat jij deze tocht overslaat maar de route WEL met je Garmin de moeite waard vindt. En ja 10 euro (maximaal) duur .......relatief begrip. En ik heb niets met de organisatie van doen. De argumenten zijn 1 op 1 een overname van de website.
Zelf heb ik de tocht drie keer gereden en vind de organisatie strak, voldoende bevoorrading onderweg, prima parkeerplek enz. en dan vind ik de kosten voor een dag uit helemaal in de juiste verhouding.
Dan wens ik ik je veel plezier en hoop ik dat het weer meevalt. Ik ben er niet maar dat zal je niet verbazen. Ik ga live kijken bij de Giro en nog gratis ook ;) 8-)

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 23 mei 2013 07:02

@pinarello dan wens ik je veel plezier! Was je ook gaan kijken als het 10 euro had gekost? ;) ;)

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 23 mei 2013 20:54

bladejanjmagic schreef:@pinarello dan wens ik je veel plezier! Was je ook gaan kijken als het 10 euro had gekost? ;) ;)
Thx, geen idee want dat is niet relevant :D

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 23 mei 2013 21:10

Als het weer het toelaat zaterdag gewoon de Drentse Dorpentocht en zondag Rondom Stad...

Gewoon leuke tochten in een mooie omgeving en dat allemaal voor wènag!

Plaats reactie