Alles over vakanties op én met de fiets

Beste wind mont ventoux

Doppertje
Forum-lid

Doppertje 20 aug 2013 15:50

+1 Hoe oud ben je eigenlijk? Ben je ook aangesloten bij een wielerclub want als je dit kunt dan rij je lachend mee met de A ama's ;)
Ik ben 18 jaar, en ik fiets wel bij een club en ook wedstrijden maar bij de sportklasse, hoewel ik daar makkelijk mee kan. Vanavond weer een wedstrijd. Ik heb alleen nog niet veel wedstrijd ervaring. Ik kan nog niet goed de juiste plek in het peloton vinden inmiddels weet ik wel dat achterin zitten het aller zwaarst is!!

Allemaal bedankt voor de grappige reacties!!!
Wie niet start, kan niet winnen (Johan Museeuw)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 20 aug 2013 17:22

Dus 18 jaar, 2 meter en 3 centimeter bij 87 kg (Ik zou gaan basketballen :mrgreen: ) en 1 uur 27 minuten en 22 seconden op Ventoux vanuit Bedoin met een zeer behoorlijke NW4.

Nee, serieus. Redelijke grote waffel zoals 53X11 ook al zei maar wel doen en bijna halen die 1 uur 25 minuten. Zonder die harde NW wind had je het dik en dik gered.Chapeau!! Jong en onbevangen plus talent.

Je noemt jezelf geen echte klimmer en ik denk dat dat wel klopt. Een echt vlieggewicht zul je met jou lengte nooit worden maar je lijkt meer een power house te zijn met een groot absoluut vermogen. Laat me gokken dat je redelijk gespierde en dikke bovenbenen hebt en verder een zogenaamd mesomorphe lichaamsbouw?

Ik denk dat een echt licht klimmertje op dezelfde dag als jij Ventoux op bent gereden redelijk in de problemen was gekomen door die redelijke harde wind.

Rijdt je TT's? Ofschoon je erg lang bent met je 2 meter 3 centimeter dus een erg grote fiets nodig om aerodynamisch te zitten (of een wat kleinere met een zadelpen die ver uitsteekt en een behoorlijk lange stuurpen).

Als je geen TT rijdt zou ik het echt eens gaan doen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 20 aug 2013 21:19

Doppertje schreef:
+1 Hoe oud ben je eigenlijk? Ben je ook aangesloten bij een wielerclub want als je dit kunt dan rij je lachend mee met de A ama's ;)
Ik ben 18 jaar, en ik fiets wel bij een club en ook wedstrijden maar bij de sportklasse, hoewel ik daar makkelijk mee kan. Vanavond weer een wedstrijd. Ik heb alleen nog niet veel wedstrijd ervaring. Ik kan nog niet goed de juiste plek in het peloton vinden inmiddels weet ik wel dat achterin zitten het aller zwaarst is!!

Allemaal bedankt voor de grappige reacties!!!
Hahahahaha ja.. dat plekje zoeken in het peloton is een ander spelletje. Maar petje af.

We zitten trouwens bijna in dezelfde gewichtsklasse :) Toen ik de ventoux opreed in mijn persoonlijke toptijd (1:35 en een beetje) woog ik 85 kilo met 1.78 dus de absolute anti-klimmer. Te zwaar maar wel met behoorlijk wat vermogen. En ietsje ouder nl 39 jaar.

Maar dikke chapeau met je tijd en ik zou mezelf maar op een biertje tracteren. Die heb je wat mij betreft alwel verdiend.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Doppertje
Forum-lid

Doppertje 22 aug 2013 10:37

rijdt je TT's? Ofschoon je erg lang bent met je 2 meter 3 centimeter dus een erg grote fiets nodig om aerodynamisch te zitten (of een wat kleinere met een zadelpen die ver uitsteekt en een behoorlijk lange stuurpen).

Als je geen TT rijdt zou ik het echt eens gaan doen.
Ik heb gekeken naar een grote tijdritfiets maar die houden allemaal op bij Xl of 62. Alleen van Canyon weet ik dat hun aluminium fietsen groot genoeg zouden zijn met de zadelpen op zijn hoogst. Ik had een mail gestuurd naar hun, over speedmax al maar die zijn pas weer beschikbaar in november. Ik ben nu eigenlijk meer opzoek naar een veldritfietsen. Maar daar kan ik ook nog geen grote fietsen vinden.
Wie niet start, kan niet winnen (Johan Museeuw)

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 26 aug 2013 01:42

Kan je met 110 à 120 watt ook boven geraken en aan welke snelheid dan wel? Of beter binnen welke tijd ?

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 26 aug 2013 07:22

Als je verzet maar voldoende is kom je altijd boven. Bergop zegt vermogen niet zo veel zonder je gewicht te vermelden.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 aug 2013 10:06

120 Watt is wel heel erg weinig of je moet 35 kg wegen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 26 aug 2013 11:22

Hoe is die 120 watt berekend? Met een powermeter, een hometrainer of met Strava?
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie