Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Lightweight topic

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 16 aug 2013 15:57

zorroi schreef:
csteenbe schreef:
GoldenRatio schreef:[Nah nee hoor dat wil je jezelf misschien wijsmaken.
Ik schrijf echt helemaal geen complete onzin.
Toch wel ;)

Rijdt er eerst zelf op en ervaar het zelf :roll:
Sjuust. Ik had al eerder een post geschreven maar nog niet geplaatst.

GoldenRatio schreef:
Vandaag de dag rijd je alleen op Lightweight wielen als je:
- Niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt.
- Omdat je een snob bent en het voor je belangrijk is hoe anderen over je denken en je zien.
- Of je bent toevallig gesponsord.
GoldenRatio schreef: Nah nee hoor dat wil je jezelf misschien wijsmaken.

Volgens mij behoor je stiekum tot één van de genoemde categorieën en regeer je daarom zo.
Reviews?
Reviews moet je juist en neutraal interpreteren. De gemiddelde Lightweight koper is gekleurd en zal echt geen focus leggen op de mindere punten maar de positieve punten lekker uitvergroten. Daarbij zijn reviews vaak al enige tijd terug geschreven en niet refererend aan deze huidige tijd. Mensen die groos op hun materiaal zijn en dat de wereld willen laten weten. Of een reviewtje om de sponser te paaien. Reviews en testen kijk ik altijd heel sceptisch naar.

Een normaal mens heeft niet dat bedrag over voor wielen die absurd duur zijn en bovendien op geen enkel manier zelf te servicen zijn. Zeker niet in deze tijd waarin er talloze andere opties zijn.

Voor het frame idem dito, welk normaal mens gaat dat nu aanschaffen?
Ik ben echt niet van het budget materiaal hoor maar dit vind ik overdone en bovendien ook niet eens mooi. Maar ja voor dit soort niche producten is er meestal wel een markt . . . overal kun je slachtoffers voor vinden . . :)
Weet je wat een beter storend is GoldenRatio? Dat jij je gelijk wilt halen en per se iemand die Lightweights bezit in 1 of meerdere van de door jou gestelde categorieen wilt plaatsen.

Boswielrenner zegt niet tot 1 van jouw categorien te behoren waarop jij zwak terug komt met: 'Volgens mij behoor je stiekum tot één van de genoemde categorieën en regeer je daarom zo. ' Me hoela en zo kun je wel door blijven drammen.

Dan kun je wel ophouden en is er geen discussie mogelijk. Tevens heb jij geen ervaring met Lightweights (ik ook niet maar dat doet hier niet terzake) maar weet wel een oordeel te vellen? :roll: Ik zou ze ook nooit gekocht hebben aangezien ik, en dat ben ik dan wel met je eens, dat er een soort van afvlakking is waarbij een boel meer geld een kleine toegevoegde waarde heeft. Bon!
Zowel Boswielrenner als Rene hebben die keuze gemaakt en dat is hun goed recht. Tevens hebben zowel jij als ik geen reden om te veonderstellen dat hun oordeel (bewust) gekleurd is. Dat wil jij er weer van maken.

Je blaast zo hoog van de toren als het gaat om objectief reviews te benaderen maar echte objectieviteit en openheid zie ik toch niet terug in jou posts aangaande dit topic. Volgens jou kun je dus eigenlijk niets geloven en bestaat objectiviteit. Pure objectiviteit is idd zeer moeilijk en 'alle voordeel heb zijn nadeel' right? In dit geval kosten, reparatie in geval van spaakbreuk.
Nou de mensen die Lightweights hebben gekocht hebben dit zeer waarschijnlijk meegenomen in hun beslissing.
Je kunt wel lekker een stempel proberen te drukken op mijn persoon maar je vergeet de feiten.

Je hebt een belachelijke manier van denken als je werkelijk denkt dat iemand niet een juiste mening over iets kan vormen zonder dat hij er zelf ervaring mee heeft. Daarbij ga je veel te veel op mij in op een persoonlijke manier zonder te kijken wat ik werkelijk schrijf.

Waarom wordt mijn mening als onzin bestempeld terwijl iedere sul inmiddels weet dat het hier om nicheproducten gaat en slechts voor een bepaalde doelgroep is. Doe toch niet zo onnozel.

Neem Rene die heeft Lightweights gekocht. Waarom? omdat ie het nodig had? verzin iets plausibels en analyseer dan zo goed mogelijk wat er werkelijk in zijn hoofd speelde. Hij had eigenlijk niet echt het geld ervoor want hij moest er hard voor sparen. Waarom kocht ie ze dan? omdat anderen hem vertellen dat het de top is. En hij graag iets exclusiefs wilde hebben terwijl nog zijn budget noch zijn gebruik dat eigenlijk verantwoorden. Conclusie: categorie snob.

Nu is het niet de bedoeling hem daarmee een stempel te geven of terecht te wijzen, begrijp me niet verkeerd. Hij moet zelf weten wat die koopt en een snob zijn mag ook van mij. ;)

Als je graag een set wielen wilt hebben die licht en lekker rijden zijn er echter tal van andere wielen die kwa budget en performance weinig onderdoen voor Lightweights. Of iemand ze nu wel of niet wil kopen, nogmaals moet die lekker zelf weten maar alsjeblieft zeg schei uit met dat kontengedraai.

Ik schrijf onzin?
Ik daag je uit om, duidelijk en compleet, de juiste doelgroep te omschrijven van personen die hedentendage Lightweights in bezit hebben. Ik wacht wel op je correcte definitie . . .

:|

materialist
Forum-lid

materialist 16 aug 2013 16:02

Yooooooooo

Ik ga even een kratje bier en chips halen

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 16 aug 2013 16:11

materialist schreef:Yooooooooo

Je zult aardig toeter zijn vooraleer mijn respons komt :mrgreen: Ik ga eerst mijn nieuwe Racing Ralph's 29X2.25 om mijn Lightweights :lol: leggen en dan risotto con funghi maken.

GoldenRatio en ik zijn het niet eens. No big issue en moeilijk uit te komen (hoeft ook niet) via een Forum.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 16 aug 2013 16:16

Gelukkig ben ik geen snob meer :-) Ben wel bang dat ik er ooit weer een wordt ;-)
YFood !!!

jorrit10
Forum-lid

Gebruikersavatar jorrit10 16 aug 2013 16:19

Sterker nog, zou graag een snob willen zijn... ;)
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 16 aug 2013 16:36

Maar back on topic, toch vind ik het een mooi frame....
YFood !!!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 16 aug 2013 17:07

csteenbe schreef:Maar back on topic, toch vind ik het een mooi frame....
Over smaak valt gelukkig voldoende te twisten. Wat is er bijzonder aan dit frame. Wat legitimeert de hoge prijs zeg maar...? (Oprechte vraag overigens)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

zorba
Forum-lid

zorba 16 aug 2013 17:11

materialist schreef:Yooooooooo

Idd wat voor dag is het ook alweer vandaag? :mrgreen:
Do not CROSS the road!

fpeverelli
Forum-lid

fpeverelli 16 aug 2013 17:30

Met verbazing heb ik dit topic gelezen. Waar gaat het over? Degene die de wielen wilt hebben koopt ze en degene die ze te duur vindt niet. Volgens mij kan het gewoon zo simpel zijn, dit alles zonder te oordelen of te veroordelen.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 16 aug 2013 17:37

53x11 schreef:
csteenbe schreef:Maar back on topic, toch vind ik het een mooi frame....
Over smaak valt gelukkig voldoende te twisten. Wat is er bijzonder aan dit frame. Wat legitimeert de hoge prijs zeg maar...? (Oprechte vraag overigens)
Vind de oplossing zadelpen erg mooi. Ook de dropouts achter en bb vind ik erg mooi.

Is het de prijs waard rationeel nee maar dat geld voor elk frame in deze prijsklasse ;-)
YFood !!!

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 16 aug 2013 18:52

GoldenRatio schreef:
boswielrenner schreef:
GoldenRatio schreef:Ik denk dat juist omdat Lightweight wielen zo duur waren er een sterk groeiende markt is ontstaan voor goedkoper carbon.

wat is nu werkelijk de hedendaagse doelgroep van Lightweight wielen:

Vandaag de dag rijd je alleen op Lightweight wielen als je:
- Niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt.
- Omdat je een snob bent en het voor je belangrijk is hoe anderen over je denken en je zien.
- Of je bent toevallig gesponsord.
Dit is echt complete onzin. Lees eens reviews en je zou dit niet schrijven.
Nah nee hoor dat wil je jezelf misschien wijsmaken.

Volgens mij behoor je stiekum tot één van de genoemde categorieën en regeer je daarom zo.
Reviews?
Reviews moet je juist en neutraal interpreteren. De gemiddelde Lightweight koper is gekleurd en zal echt geen focus leggen op de mindere punten maar de positieve punten lekker uitvergroten. Daarbij zijn reviews vaak al enige tijd terug geschreven en niet refererend aan deze huidige tijd. Mensen die groos op hun materiaal zijn en dat de wereld willen laten weten. Of een reviewtje om de sponser te paaien. Reviews en testen kijk ik altijd heel sceptisch naar.

Een normaal mens heeft niet dat bedrag over voor wielen die absurd duur zijn en bovendien op geen enkel manier zelf te servicen zijn. Zeker niet in deze tijd waarin er talloze andere opties zijn.

Voor het frame idem dito, welk normaal mens gaat dat nu aanschaffen?
Ik ben echt niet van het budget materiaal hoor maar dit vind ik overdone en bovendien ook niet eens mooi. Maar ja voor dit soort niche producten is er meestal wel een markt . . . overal kun je slachtoffers voor vinden . . :)
Je geeft hierboven allemaal waarde oordelen die voor jouw rekening komen. Dat JIJ ze niet kunt betalen en dat JIJ het er niet voor over hebt, is jouw zaak, maar je weet werkelijk niet waarover je praat, want heb je er wel eens langdurig opgereden? Lightweight wielen zijn duur en wellicht te duur, maar ze zijn wel heel erg goed en naar mijn mening ook erg mooi.
Ik voel me niet aangesproken door jouw opsomming want wat jij vindt, interesseert me echt niet. Ik kan Lightweight wielen betalen en ik geniet er elke dag van. En ja ik ben ook een normaal mens.
De techniek achter deze wielen, en dat ze voor iedereen te berijden zijn in elke situatie maakt dat ik het een knap product vind. Het wordt ook bevestigd in reviews dat het in zijn soort, ondanks de negatieve aspecten die elk product heeft, de beste full carbon clinchers zijn dus wat lul je nu over neutraal interpreteren?
Kortom; ik reageer verder niet meer op mensen die duidelijk jaloers zijn.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

R1Phrankey
Forum-lid

R1Phrankey 16 aug 2013 19:09

Ben ik nu een van de weinigen die dit wel een mooi frame vind?
Zou best in mijn garage mogen verblijven.
Ik zou overigens geen LW wielen nemen, maar dan eerder een mooie set laten spaken bij (bijvoorbeeld) Wheel-tec, met carbon velgen, CK naven, etc. Komt ook al aardig in de buurt van een LW wielset, maar daar zou dan wel mijn voorkeur naar uitgaan (mede i.v.m. vervangingsmogelijkheid bij schade).
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Plaats reactie