Nieuwe wielset, Fulcrum 1 of toch handgespaakt?
In vergelijk met wat een persoon moet investeren (gereedschap),garantie afhandeling,werkruimte.litespeed schreef:nijkie schreef:€100,- is veel geld,maar als ik zie wat ik voor een stadsgids betaal in Italie voor 2 uurtjes €250,00
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dan heb je twee setjes... Beschikbaarheid van die Kinlin's is helaas nog niet zo denderend binnen de EU.amclassic-fan schreef:Prijzen trekken op niets wat mij betreft. Ik snap wel dat die wielbouwers graag in deze prijsklasse willen bouwen, want dan kunnen ze aanzienlijk meer verdienen. Als ik er een wielset naast zet met Kinlin 279 velgen, Bikehubstore naven (of vergelijkbaar), zal praktisch niemand het verschil zien en verschil voelen tijdens 't fietsen? Ik vermoed van niet.
Maar er staat ook nog zoiets bij als inclusief monteren... De meeste kunnen zelf wel een cassette overzetten en eventueel de derailleur opnieuw afstellen, maar de TS wil dat dus ook laten doen zoals ik het lees. Dan lopen kosten ook wel wat op, maar een beetje service van een wielspaker zou soms wel op zijn plaats zijn...
OT... Die stadsgids voor 2 uurtjes is wel duur, dan ben je wel erg afgezet door die Italiaan... Voor 250,- euro heb je de hele dag een mtb gids in de Alpen als individu...
OT... Die stadsgids voor 2 uurtjes is wel duur, dan ben je wel erg afgezet door die Italiaan... Voor 250,- euro heb je de hele dag een mtb gids in de Alpen als individu...
Dat is appels met peren. Die kinlin velgen kosten de helft, en zijn ook eerder versleten.amclassic-fan schreef:Prijzen trekken op niets wat mij betreft. Ik snap wel dat die wielbouwers graag in deze prijsklasse willen bouwen, want dan kunnen ze aanzienlijk meer verdienen. Als ik er een wielset naast zet met Kinlin 279 velgen, Bikehubstore naven (of vergelijkbaar), zal praktisch niemand het verschil zien en verschil voelen tijdens 't fietsen? Ik vermoed van niet.
Wheeltec heeft ook Novatec naven, dan wordt het ook behoorlijk voordeliger.
Het feit dat je geen verschil voelt betekent nog niet dat het er niet is (degelijkheid, levensduur, servicegevoeligheid).
We praten hier over opplussen van 100 euro bij een premium aanbieder, d.i. 15% van de prijs.
Valt mee wat mij betreft, want het zijn toch de handjes die het verschil maken.
En inderdaad, er zit een beetje lucht in. Maar ja, vraag en aanbod bepaalt de prijs (Wheeltec kent wachttijden). Zoran is voordeliger, maar de communicatie is moeizaam. Ernie Frieke is zeker niet voordeliger, en lastig in de omgang.
edit: typo
Laatst gewijzigd door loos op 01 nov 2013 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 899
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Ik heb zelf de hope 3 naaf 260
Velgen besteld bij yishun 28/32, 38mm clincher voor 220
Sapim aero spaken met nippel 140
In elkaar zetten 100
Totaal: 720
Gewicht: 1496
Na een paar maanden nog heel ben paar kilo lichter dan jij bent. Rijdt in elk geval lekker.
Velgen besteld bij yishun 28/32, 38mm clincher voor 220
Sapim aero spaken met nippel 140
In elkaar zetten 100
Totaal: 720
Gewicht: 1496
Na een paar maanden nog heel ben paar kilo lichter dan jij bent. Rijdt in elk geval lekker.
Is standaard prijs.Om de diverse steden in te mogen met een touringcar is tussen de €200,00 en de €350,00 per dag ex parkeergeld.Suntoro schreef:Maar er staat ook nog zoiets bij als inclusief monteren... De meeste kunnen zelf wel een cassette overzetten en eventueel de derailleur opnieuw afstellen, maar de TS wil dat dus ook laten doen zoals ik het lees. Dan lopen kosten ook wel wat op, maar een beetje service van een wielspaker zou soms wel op zijn plaats zijn...
OT... Die stadsgids voor 2 uurtjes is wel duur, dan ben je wel erg afgezet door die Italiaan... Voor 250,- euro heb je de hele dag een mtb gids in de Alpen als individu...
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik vind het lastig om nu te beslissen... Ik begrijp wel dat dit een normale prijs is voor een dergelijke set die door een wielbouwer in elkaar gezet wordt? Maar dat dit high-end componenten zijn, die niet perse de beste prijs-kwaliteitsverhouding opleveren? Ik wil gewoon een goede all-round set, waar ik gegeven mijn postuur nog even lol van kan hebben. Volgens mij heb ik bij deze wielset daar wel een garantie op... Maar de vraag is of het goedkoper kan zonder in te boeten op mijn wens. Die vraag kan ik zelf moeilijk beantwoorden en als ik de reacties lees dan zijn jullie het daar zelf ook niet over eens. Met andere woorden wanneer ik geen risico wil nemen en wil gaan voor een goede wielset is dit een goede keuze, maar wellicht wel een dure? Vat ik het zo goed samen? Ik denk dat ik mijn spaarpot maar om ga gooien en het ga doen! Dan moeten andere dingen nog maar even wachten en heb ik voorlopig superwielen!
Ja, die Novatec zijn al gauw 100,- euro goedkoper dan Hope Pro 3's (Pro 3 is praktisch net zo degelijk is als de nieuwe Mono RS). Wat minder ratchets in de achernaaf (geen 40 dus), maar wel goedkoper dan het nieuwste van het nieuwste van Hope. Kan me niet voorstellen dat de oude Pro 3 niet meer leverbaar is... Inderdaad, aan de hand van die prijs van Wheeltec met die Novatec naven vond ik de 700,- euro ook wat veel. Maar als er meer arbeid geleverd gaat worden dan alleen een wielset spaken is het ook wel reëel. De Hope naven gebruiken wel mooie degelijke lagers wat bij jouw lengte en gewicht wellicht wat duurzamer is.