Tourmagazin bandentest
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Punt is alleen dat we niet meer in "jaren geleden" zijn, maar in het nu. En dat banden gewoon veel meer vooruit gegaan zijn dat tubes. Welke van de 2 nu net een ietsepietsie beter is... tja dat blijft toch discussie. Maar als je claimt dat er een wereld van verschil tussen zit is dat gewoon onzin. En al helemaal als je dat gaat onderbouwen met "ik voel".
Een tube wisselen is echt niet veel werk, ding zit alleen goed vast als je 'm onderweg wisselt. Terwijl band met nieuwe binnenband wel vast zit. En die binnenband neemt ook echt veel minder ruimte in dan een complete reserve tube. Sommige personen doen net alsof een tube kitten rocket science is, dat gaat nergens over. Maar steeds roepen dat een tube zo praktisch is, amai, komop zeg.
Een tube wisselen is echt niet veel werk, ding zit alleen goed vast als je 'm onderweg wisselt. Terwijl band met nieuwe binnenband wel vast zit. En die binnenband neemt ook echt veel minder ruimte in dan een complete reserve tube. Sommige personen doen net alsof een tube kitten rocket science is, dat gaat nergens over. Maar steeds roepen dat een tube zo praktisch is, amai, komop zeg.
Ik heb de Vittoria Open Corsa's dan ook gekocht voordat deze test was gepubliceerd. En op tubes rijden deed ik alleen in de wedstrijden. Vanwege de wat tegenvallende slijtage-ervaringen van de Michelin Pro3 heb ik de Vittoria's gekocht, met in het achterhoofd de ervaringen met de tubes van toen. Ik ben benieuwd hoe ze rijden, en als 't niet helemaal van het is, dan switch ik naar de Conti's of de Schwalbe's. Volgend jaar weer rondjes om de kerk rijden, dus dan kunnen ze zich bewijzen (of niet
Hoi,
Laat nu net de betere bandjes en tubes gemaakt worden op dezelfde manier als toen in de tijd van opa....
Toegegeven, het domme, goedkope clinchertje van diezelfde periode is er op vooruitgegaan. Sommige dan toch...
Stellen dat tubes niet mee van de ontwikkeling van de draadbanden meeeten is ook wel wat kort ddor de bocht.
Daar denk ik dan ook nog wel bij dat je bij die ontwikkelingen altijd wel op een of ander compromis stuit.
Zijn ze lekbestendiger dan zijn ze vaak nog nauwelijks te pruimen, rijden ze dan wel lekker dan rijden ze lek om de haverklap, slijten zienderogen of beide tegelijk.
Kortom, banden maken is een kwestie van compromissen sluiten. Ik kies het compromis wat best bij mijn gebruik past en voor de rest mag iedereen rijden waar ie graag mee rijdt alleen mogen vaststaande feiten ook wel erkend worden als dusdanig en niet als iets wat tussen de oren zit.
Gek dat het alleen op dit forum is dat men daar vaak zo lastig over doet, toch?
Ciao,
Is nieuwer altijd beter?Punt is alleen dat we niet meer in "jaren geleden" zijn, maar in het nu. En dat banden gewoon veel meer vooruit gegaan zijn dat tubes.
Laat nu net de betere bandjes en tubes gemaakt worden op dezelfde manier als toen in de tijd van opa....
Toegegeven, het domme, goedkope clinchertje van diezelfde periode is er op vooruitgegaan. Sommige dan toch...
Stellen dat tubes niet mee van de ontwikkeling van de draadbanden meeeten is ook wel wat kort ddor de bocht.
Daar denk ik dan ook nog wel bij dat je bij die ontwikkelingen altijd wel op een of ander compromis stuit.
Zijn ze lekbestendiger dan zijn ze vaak nog nauwelijks te pruimen, rijden ze dan wel lekker dan rijden ze lek om de haverklap, slijten zienderogen of beide tegelijk.
Kortom, banden maken is een kwestie van compromissen sluiten. Ik kies het compromis wat best bij mijn gebruik past en voor de rest mag iedereen rijden waar ie graag mee rijdt alleen mogen vaststaande feiten ook wel erkend worden als dusdanig en niet als iets wat tussen de oren zit.
Gek dat het alleen op dit forum is dat men daar vaak zo lastig over doet, toch?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Er wordt helemaal niet moeilijk over gedaan, sommige forumleden kunnen gewoon niet op een normale manier discussiëren over dit onderwerp.
Eric69, zou je misschien de resultaten van de test kunnen uploaden (inscannen bijvoorbeeld)? Ik ben oprecht benieuwd naar de resultaten. Ik rijd zelf met de Conti Ultra 4000s, maar zie al in een paar tests de Deda Tre RS Corsa band goed naar voren komen. Die schijn je tot 10 bar te mogen oppompen, hebben een lage rolweerstand en zijn goed lekbestendig.
Hallo,
Helaas kan ik de test niet inscannen/uploaden. Heb afgelopen week bij een duits warenhuis in Aken de test op mijn gemak door gelezen terwijl mijn vriendin de boodschappen aan het doen was.
Ben al een tijd abonnee af, vanwege het feit dat ik het jammer van het geld vond.
Mbt het heden of jaren geleden, is er op banden/tubes gebied echt niet zoveel veranderd/verbeterd. Integendeel als ik kijk naar de eerste grand prix uitvoeringen van conti(clincher) en ik kijk en rij met de laatste uitvoeringen ,is het rijgedrag zeker niet beter geworden. Laatst met een conti clincher wielset van een fietsmaat nog eens gereden en ik was meteen weer genezen. Dus hou me op over nieuw is beter of iets in die richting.
Heel misschien dat je met de laatste gp 4000 iets minder snel lek rijdt. Erg fijn om te weten, maar voor mij no way.
Grtz, Eric
Helaas kan ik de test niet inscannen/uploaden. Heb afgelopen week bij een duits warenhuis in Aken de test op mijn gemak door gelezen terwijl mijn vriendin de boodschappen aan het doen was.
Ben al een tijd abonnee af, vanwege het feit dat ik het jammer van het geld vond.
Mbt het heden of jaren geleden, is er op banden/tubes gebied echt niet zoveel veranderd/verbeterd. Integendeel als ik kijk naar de eerste grand prix uitvoeringen van conti(clincher) en ik kijk en rij met de laatste uitvoeringen ,is het rijgedrag zeker niet beter geworden. Laatst met een conti clincher wielset van een fietsmaat nog eens gereden en ik was meteen weer genezen. Dus hou me op over nieuw is beter of iets in die richting.
Heel misschien dat je met de laatste gp 4000 iets minder snel lek rijdt. Erg fijn om te weten, maar voor mij no way.
Grtz, Eric
Wie een hele hoop meetwaarden over rolweerstanden van allerlei banden/tubes wil zie
--> http://www.biketechreview.com/tires_old ... g_rev9.pdf
--> http://www.biketechreview.com/tires_old ... g_rev9.pdf
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Das best een intressant artikel.
Ook omdat er gebruikte banden tussen zitten.
Vaak mijn punt met elke banden test, wat veranderd er als ze voor 50% versleten zijn hoe zijn dan de waardes.
Ook omdat er gebruikte banden tussen zitten.
Vaak mijn punt met elke banden test, wat veranderd er als ze voor 50% versleten zijn hoe zijn dan de waardes.
Bovendien ga je een verschil van pak 'm beet 5 watt echt niet voelen. En daarbij is het zeker voor niet-wedstrijdrenners ook niet erg relevant.
Ik heb dit jaar wedstrijden gereden op Vittoria Corsa CX, Vittoria Rubino en Continental GP4000 en het maakt me werkelijk geen drol uit waarmee ik mijn rondjes rond de kerk mee afhaspel. Alleen bij nat weer is een Rubino wat minder.
Ik snap echt niet waar men zich druk over maakt. Die 5 / 10 of 15 watt maken echt niet het verschil tussen wel of niet in de beslissende kopgroep zitten. Als dat wel zo is ben je gewoon niet goed genoeg. En voor een toerist moet dat al helemaal geen verschil maken. Dan moet je gewoon een goede band hebben waarmee je niet snel lek rijdt. Overigens valt het lek rijden met alle drie best wel mee. Tweemaal lek op 15k. 1x Corsa en 1x Rubino. Beide door een zeer scherp steentje/voorwerp.
Nadeel van de GP4000 vind ik persoonlijk dat hij vrij snel vlak wordt. Ik ben wel iemand die altijd zijn banden tot op de draad rijdt.
Je moet eens proberen een Rubino tot op de draad te rijden. Dan heb je pas een brede vlakke band.
Ik ben het er wel mee eens dat het verschil uit maakt of je een band laat hangen in de kelder of niet. Zo'n belegen band kun je echt lang mee doen. Twee losse velgen met een bandje erop moet best passen in de wijnkelder.
Ik snap echt niet waar men zich druk over maakt. Die 5 / 10 of 15 watt maken echt niet het verschil tussen wel of niet in de beslissende kopgroep zitten. Als dat wel zo is ben je gewoon niet goed genoeg. En voor een toerist moet dat al helemaal geen verschil maken. Dan moet je gewoon een goede band hebben waarmee je niet snel lek rijdt. Overigens valt het lek rijden met alle drie best wel mee. Tweemaal lek op 15k. 1x Corsa en 1x Rubino. Beide door een zeer scherp steentje/voorwerp.
Nadeel van de GP4000 vind ik persoonlijk dat hij vrij snel vlak wordt. Ik ben wel iemand die altijd zijn banden tot op de draad rijdt.
Je moet eens proberen een Rubino tot op de draad te rijden. Dan heb je pas een brede vlakke band.
Ik ben het er wel mee eens dat het verschil uit maakt of je een band laat hangen in de kelder of niet. Zo'n belegen band kun je echt lang mee doen. Twee losse velgen met een bandje erop moet best passen in de wijnkelder.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat valt mij ook op na 3 a 400km zijn ze achter al vrij plat vind ik. Maarja op een GP4000s zit ook vrij veel rubber in verhouding tot bv een ultremo, die heeft weinig kans om vierkant te wordenNadeel van de GP4000 vind ik persoonlijk dat hij vrij snel vlak wordt. Ik ben wel iemand die altijd zijn banden tot op de draad rijdt