Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
lancev7
- Forum-lid
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06
lancev7
08 jan 2011 15:28
litespeed schreef:
Hier zal nog wel een specifiek TT-crankstel op komen, toch? En waarom zie je de carbonversie van de DA-crank nauwelijks? Op zo'n TT-fiets zou die toch heel aardig staan naar mijn idee. Vooral omdat je toch al geen eenheid hebt met shifters en remmen.
Crankstel kan inderdaad mogelijk nog worden vervangen, al moet daar wel bij gezegd worden dat de standaard DA crank geen uitzondering is op TT fietsen. Dan alleen wel in combinatie met TT bladen.
Wat betreft de carbon crank, die zal nooit gebruikt worden, heeft 0,0 voordelen t.o.v. de aluminium crank. De carbon crank is en zal ook nooit in productie (ge)gaan. Daarmee is er dus ook geen commerciele reden om deze te gebruiken.
-
litespeed
- Forum-lid
- Berichten: 3299
- Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32
litespeed
08 jan 2011 15:38
lancev7 schreef:Wat betreft de carbon crank, die zal nooit gebruikt worden, heeft 0,0 voordelen t.o.v. de aluminium crank. De carbon crank is en zal ook nooit in productie (ge)gaan. Daarmee is er dus ook geen commerciele reden om deze te gebruiken.
Ok. Ik zag 'm pas nog langskomen bij een web-winkel als ik het goed onthouden heb. Nog steeds aan een achtelijke prijs. Iets van 400 euro.
Die 0,0 voordelen waren mij wel duidelijk, maar het ging mij om het visuele in deze.
-
noah
- Forum-lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 05 mar 2010 21:40
- Locatie: Parkstad Heerlerbaan
noah
08 jan 2011 16:15
lancev7 schreef:
Wat betreft de carbon crank, die zal nooit gebruikt worden, heeft 0,0 voordelen t.o.v. de aluminium crank. De carbon crank is en zal ook nooit in productie (ge)gaan. Daarmee is er dus ook geen commerciele reden om deze te gebruiken.
Kun je aangeven waarom de carbon crank 0,0 voordelen heeft ? Waar heb je deze info vandaan ? Graag de link hiervan vermelden. Ben best wel benieuwd.
Deze carbon Dura Ace crank is als limited edition in productie gegaan en worden uitgegeven door Shimano.
Diverse Rabo renners (waaronder Gesink) hebben hiermee gereden. Ik weet alleen hun ervaringen niet met deze crank.
.
-
maurice
- Forum-lid
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
- Locatie: Maassluis
maurice
08 jan 2011 17:38
Niets is wat het lijkt..
-
frigo
- Forum-lid
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08
frigo
08 jan 2011 19:47
Stijlvol teamdesign en dito outfits; vrees alleen dat de verschillende teams komend seizoen lastig uit elkaar te houden zijn met al dat zwart/blauw/wit. Ik vraag me af of de sponsors daar uiteindelijk blij van worden...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
-
lancev7
- Forum-lid
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06
lancev7
08 jan 2011 20:39
noah schreef:]Deze carbon Dura Ace crank is als limited edition in productie gegaan en worden uitgegeven door Shimano.
Diverse Rabo renners (waaronder Gesink) hebben hiermee gereden. Ik weet alleen hun ervaringen niet met deze crank..
Hoewel ik je geen internet link kan geven, kan ik wel mijn bron van informatie verduidelijken. Deze komt van de medewerkers vanuit Shimano zelf. Hoewel het een kwalitatief goed product was, was het gewichtsverschil dat met de carbon crank konden behalen te gering bij gelijkblijvende sterkte/stijfheid. Daarbij waren de productiekosten dermate hoog dat dit een onrealistisch hoge verkoop zou vereisten (zie eerdere berichten over deze crank). Er is inderdaad wel een eerste serie geproduceerd geweest, dit betrof enkel een zeer gering aantal. Shimano is ervan overtuigd dat zij met een alumniumcrank een competitieve crank maken waarbij de stijfheid, gewicht en prijsverhoudingen op het voor hen gewenste niveau is.
-
noah
- Forum-lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 05 mar 2010 21:40
- Locatie: Parkstad Heerlerbaan
noah
09 jan 2011 09:16
lancev7 schreef:
Hoewel ik je geen internet link kan geven, kan ik wel mijn bron van informatie verduidelijken. Deze komt van de medewerkers vanuit Shimano zelf. Hoewel het een kwalitatief goed product was, was het gewichtsverschil dat met de carbon crank konden behalen te gering bij gelijkblijvende sterkte/stijfheid. Daarbij waren de productiekosten dermate hoog dat dit een onrealistisch hoge verkoop zou vereisten (zie eerdere berichten over deze crank). Er is inderdaad wel een eerste serie geproduceerd geweest, dit betrof enkel een zeer gering aantal. Shimano is ervan overtuigd dat zij met een alumniumcrank een competitieve crank maken waarbij de stijfheid, gewicht en prijsverhoudingen op het voor hen gewenste niveau is.
Bedankt voor je reaktie. Ik heb zelf ook zo'n carboncrank. Ik dacht dat het verschil in gewicht groter was, omdat Gesink er ook mee in de tour heeft gereden. Maar goed, ik heb de carbon versie gekocht voor de looks, omdat ik deze mooier vind dan de standaard crank.
.
-
trekshack
- Forum-lid
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 11 dec 2009 21:45
- Locatie: Roeselare
trekshack
09 jan 2011 11:00
@TS: Mag de naam van het topic nu niet veranderen in Team Leopard-Trek...
Een hintje...
Mvg, TrekShack
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
-
fastrider
- Forum-lid
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 28 aug 2010 15:29
fastrider
17 jan 2011 16:57
Is het jullie ook opgevallen dat het team met een alu stuur rijdt in plaats van carbon? Iemand enig idee waarom ze dit doen?
-
nespresso
- Forum-lid
- Berichten: 589
- Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52
nespresso
17 jan 2011 17:25
Duurzaamheid en veiligheid? Aluminium buigt of vouwt dubbel bij een crash, carbon breekt en versplintert. En als je je remhendels terug moet duwen dan trek je ook vaak krassen op 't stuur. Ik denk dat dat bij carbon meer kwaad kan dan bij alu.
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 27868
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
17 jan 2011 17:28
Bijna alle profs rijden met aluminium stuurtjes (en velen zouden ook met alu frames rijden als ze zelf zouden mogen kiezen...). Stijver en minder kwetsbaar. Niet onbelangrijk want een prof maakt nog wel eens een schuiver.