Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Luxemburg Pro cycling team

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 08 jan 2011 15:28

litespeed schreef: Hier zal nog wel een specifiek TT-crankstel op komen, toch? En waarom zie je de carbonversie van de DA-crank nauwelijks? Op zo'n TT-fiets zou die toch heel aardig staan naar mijn idee. Vooral omdat je toch al geen eenheid hebt met shifters en remmen.


Crankstel kan inderdaad mogelijk nog worden vervangen, al moet daar wel bij gezegd worden dat de standaard DA crank geen uitzondering is op TT fietsen. Dan alleen wel in combinatie met TT bladen.
Wat betreft de carbon crank, die zal nooit gebruikt worden, heeft 0,0 voordelen t.o.v. de aluminium crank. De carbon crank is en zal ook nooit in productie (ge)gaan. Daarmee is er dus ook geen commerciele reden om deze te gebruiken.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 08 jan 2011 15:38

lancev7 schreef:Wat betreft de carbon crank, die zal nooit gebruikt worden, heeft 0,0 voordelen t.o.v. de aluminium crank. De carbon crank is en zal ook nooit in productie (ge)gaan. Daarmee is er dus ook geen commerciele reden om deze te gebruiken.

Ok. Ik zag 'm pas nog langskomen bij een web-winkel als ik het goed onthouden heb. Nog steeds aan een achtelijke prijs. Iets van 400 euro.

Die 0,0 voordelen waren mij wel duidelijk, maar het ging mij om het visuele in deze.

noah
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 05 mar 2010 21:40
Locatie: Parkstad Heerlerbaan

noah 08 jan 2011 16:15

lancev7 schreef: Wat betreft de carbon crank, die zal nooit gebruikt worden, heeft 0,0 voordelen t.o.v. de aluminium crank. De carbon crank is en zal ook nooit in productie (ge)gaan. Daarmee is er dus ook geen commerciele reden om deze te gebruiken.


Kun je aangeven waarom de carbon crank 0,0 voordelen heeft ? Waar heb je deze info vandaan ? Graag de link hiervan vermelden. Ben best wel benieuwd.

Deze carbon Dura Ace crank is als limited edition in productie gegaan en worden uitgegeven door Shimano.
Diverse Rabo renners (waaronder Gesink) hebben hiermee gereden. Ik weet alleen hun ervaringen niet met deze crank.






.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 08 jan 2011 17:38

Niets is wat het lijkt..

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 589
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 08 jan 2011 18:03

Iemand enig idee waar die uitsparing in de linker liggende achtervork voor is? Voor de batterij van DI2?

[img=http://www.trekbikes.com/images/story/2 ... arge/5.jpg]

[img=http://www.trekbikes.com/images/story/2 ... arge/6.jpg]

[edit] Laat maar, ik zie het al: voor de DuoTrap sensor...

[img=http://www.trekbikes.com/images/story/2 ... uotrap.jpg]

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 08 jan 2011 19:47

Stijlvol teamdesign en dito outfits; vrees alleen dat de verschillende teams komend seizoen lastig uit elkaar te houden zijn met al dat zwart/blauw/wit. Ik vraag me af of de sponsors daar uiteindelijk blij van worden...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 08 jan 2011 20:39

noah schreef:]Deze carbon Dura Ace crank is als limited edition in productie gegaan en worden uitgegeven door Shimano.
Diverse Rabo renners (waaronder Gesink) hebben hiermee gereden. Ik weet alleen hun ervaringen niet met deze crank..


Hoewel ik je geen internet link kan geven, kan ik wel mijn bron van informatie verduidelijken. Deze komt van de medewerkers vanuit Shimano zelf. Hoewel het een kwalitatief goed product was, was het gewichtsverschil dat met de carbon crank konden behalen te gering bij gelijkblijvende sterkte/stijfheid. Daarbij waren de productiekosten dermate hoog dat dit een onrealistisch hoge verkoop zou vereisten (zie eerdere berichten over deze crank). Er is inderdaad wel een eerste serie geproduceerd geweest, dit betrof enkel een zeer gering aantal. Shimano is ervan overtuigd dat zij met een alumniumcrank een competitieve crank maken waarbij de stijfheid, gewicht en prijsverhoudingen op het voor hen gewenste niveau is.

noah
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 05 mar 2010 21:40
Locatie: Parkstad Heerlerbaan

noah 09 jan 2011 09:16

lancev7 schreef: Hoewel ik je geen internet link kan geven, kan ik wel mijn bron van informatie verduidelijken. Deze komt van de medewerkers vanuit Shimano zelf. Hoewel het een kwalitatief goed product was, was het gewichtsverschil dat met de carbon crank konden behalen te gering bij gelijkblijvende sterkte/stijfheid. Daarbij waren de productiekosten dermate hoog dat dit een onrealistisch hoge verkoop zou vereisten (zie eerdere berichten over deze crank). Er is inderdaad wel een eerste serie geproduceerd geweest, dit betrof enkel een zeer gering aantal. Shimano is ervan overtuigd dat zij met een alumniumcrank een competitieve crank maken waarbij de stijfheid, gewicht en prijsverhoudingen op het voor hen gewenste niveau is.



Bedankt voor je reaktie. Ik heb zelf ook zo'n carboncrank. Ik dacht dat het verschil in gewicht groter was, omdat Gesink er ook mee in de tour heeft gereden. Maar goed, ik heb de carbon versie gekocht voor de looks, omdat ik deze mooier vind dan de standaard crank.



.

trekshack
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 dec 2009 21:45
Locatie: Roeselare

trekshack 09 jan 2011 11:00

@TS: Mag de naam van het topic nu niet veranderen in Team Leopard-Trek...
Een hintje...

Mvg, TrekShack
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force

fastrider
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 28 aug 2010 15:29

fastrider 17 jan 2011 16:57

Is het jullie ook opgevallen dat het team met een alu stuur rijdt in plaats van carbon? Iemand enig idee waarom ze dit doen?

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 589
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 17 jan 2011 17:25

Duurzaamheid en veiligheid? Aluminium buigt of vouwt dubbel bij een crash, carbon breekt en versplintert. En als je je remhendels terug moet duwen dan trek je ook vaak krassen op 't stuur. Ik denk dat dat bij carbon meer kwaad kan dan bij alu.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jan 2011 17:28

Bijna alle profs rijden met aluminium stuurtjes (en velen zouden ook met alu frames rijden als ze zelf zouden mogen kiezen...). Stijver en minder kwetsbaar. Niet onbelangrijk want een prof maakt nog wel eens een schuiver.

Plaats reactie