Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?

peter1981
Forum-lid

peter1981 02 jan 2014 17:37

Op 1 of andere manier kan ik mezelf niet eens emotioneel verbinden met een fiets en ook niet met een autos ofzo.
Ben zelfs vlug erop uit gekeken.
Ik heb m`n nieuwe De Rosa zelfs uit de woonkamer gezet puur omdat ik nu zoiets had van daar staat die weer en dan heb ik niet eens 1 km erop gemaakt :P
En heb me voorgenomen om er minimaal 5 jaar mee te gaan doen en ga er ook geen koersen mee rijden aangezien ik vanaf dit jaar een licentie ga nemen maar ben benieuwd of ik die voornemens allemaal ga halen :P
En het is echt niet dat ik met m`n uitkering zoveel geld heb dus aan geld overvloed ligt het echt totaal niet aan
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 jan 2014 17:47

Er zijn genoeg mensen die echt geen De Rosa met Super record kunnen betalen...

Ook al verbind je jezelf niet emotioneel met jouw fiets, toch heb je gekozen voor een frame dat je mooi vind en niet voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Er moet dus toch emotie hebben meegespeeld in de keuze.
Campagnolo Ultra Dork

Peet68
Forum-lid

Gebruikersavatar Peet68 02 jan 2014 18:30

Ernie C. schreef:
buddo schreef:
Peet68 schreef: Ik zal mijn gezond verstand maar laten werken en deze juweeltjes maar in de vitrine laten staan.
Als jij je daar goed bij voelt, dan is dat het beste antwoord. Je moet doen waar jij je het prettigste bij voelt.
Helaas draait het bij veel fietsers (ja, ook bij mij) vooral niet om het verstand bij het kiezen van een nieuwe fiets. Ik vind de emotie en uitstraling van de fiets belangrijk en dat zijn beide subjectieve zaken, maar voor mij zorgen die dingen er voor dat ik elke keer met veel plezier op mijn fiets stap. Er zijn zat fietsen te bedenken die een betere prijs/prestatie verhouding hebben, maar daar ontbreekt bij mij de "klik" en dat zou er voor zorgen dat ik spijt krijg van zo'n aankoop en blijf denken "had ik toch maar...".
De emotionele waarde van een paar honderd euro extra op te bank is natuurlijk net zo belachelijk als de emotionele waarde die je een fiets toedicht. En het geld moet toch rollen 8-) .
Jij hebt duidelijk geen vrouw, die er nauw op toe ziet dat die paar honderd euries ZEKER niet worden uitgegeven! :roll:
Jan Janssen Blade & Tdf

buddo
Forum-lid

buddo 02 jan 2014 19:02

Peet68 schreef: Jij hebt duidelijk geen vrouw, die er nauw op toe ziet dat die paar honderd euries ZEKER niet worden uitgegeven! :roll:
Met het gevaar een heel andere discussie te beginnen... toch even een reactie.
Ja, ik heb wel een vrouw. En nee, zij vertelt mij niet dat het geld niet aan een fiets mag worden uitgegeven.
Ik zou het echt schandalig vinden als jij een fiets wil kopen en het geld er voor over hebt (en het geld er is) en het niet doet omdat je vrouw zegt "dat het niet mag". Dan is er naar mijn idee iets niet goed in je relatie (oef... linke opmerking... kan weer discussie losmaken).
Financieel beleid bepaal je in een goede/moderne relatie samen en als je daar samen een modus in hebt gevonden en daar allebei naar handelt, dan is het geen kwestie meer van "het mag niet van mijn vrouw" maar dan is het gewoon in samenspraak bepaald dat daar niet het geld of niet zo veel geld aan wordt uitgegeven.
Zoals mijn vrouw geen opmerkingen maakt als ik een fiets koop, zo maak ik geen opmerkingen als zij gaat shoppen of weet ik veel wat nog meer. We weten allebei dat de betreffende uitgaven passen binnen de mogelijkheden en dat er geen problemen van komen. Daar hebben we namelijk vertrouwen in elkaar, gezamenlijke uitgaven gaan altijd voor prive dingen of leuke dingen en als dan blijkt dat er wat over is (al dan niet na sparen) dan kun je ook eens wat extra's doen.
Zo... tot zover mijn betoog, maar ik moest het even kwijt omdat ik hier te vaak naar mijn mening tegenkom "het mag niet van mijn vrouw" of "eerst moet ik mijn vrouw nog overtuigen"...
Excuses voor de topic vervuiling.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 02 jan 2014 22:20

buddo schreef: Zo... tot zover mijn betoog, maar ik moest het even kwijt omdat ik hier te vaak naar mijn mening tegenkom "het mag niet van mijn vrouw" of "eerst moet ik mijn vrouw nog overtuigen"...
Excuses voor de topic vervuiling.
Is inderdaad knap off topic, maar ik heb het ook hoor. Ik krijg bij dat soort opmerkingen altijd van die "old chain and ball" beelden, zoals de Engelsen dat noemen.
Als je van je partner dingen niet mag dan heb je een verkeerde partner gekozen. Vind ik. Ik vraag me iedere keer weer af waarom mensen kiezen voor dat soort beklemmende relaties, waren de leuke mensen op?

Maar goed...off topic.
Veni. Vidi. Fietsie.

kees0251
Forum-lid

kees0251 02 jan 2014 23:09

Voor dit soort dingen zijn geen regels.
Ik leef al ruim 30 jaar samen met een vrouw die niet met geld kan omgaan.
Ik kan ermee leven, maar er is wel eens discussie en soms MOET ik ingrijpen, neem ik op de koop toe.

PS, mogelijk ga ik me ooit de komende jaren een Piranello of Colango uit China bouwen....gewoon als grap.
Cheap light strong, choose two

peter1981
Forum-lid

peter1981 03 jan 2014 01:31

Ernie C. schreef:Er zijn genoeg mensen die echt geen De Rosa met Super record kunnen betalen...

Ook al verbind je jezelf niet emotioneel met jouw fiets, toch heb je gekozen voor een frame dat je mooi vind en niet voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Er moet dus toch emotie hebben meegespeeld in de keuze.

Emotie bij de aanschaf zeker wel anders koop je om te beginnen al geen De Rosa denk ik zelf.
Maar ik ben alleen snel uitgekeken op een fiets en hoop dat nu eindelijk eens met de De Rosa te verkomen.
Een fiets die ik eigenlijk koop omdat ik hem wel redelijk mooi vind staat meestal ook vrij snel te koop.
Kijk maar naar m`n Beone die vind ik wel aardig maar had toch al zoiets van ach zet eens te koop en als er iemand komt die redelijk bied dan gaat die weer en bouw ik me wel weer wat anders.
Maar het is best een klote afwijking hoor en best een dure want m`n auto hou ik over het algemeen ook niet langer dan een half jaar :mrgreen:
Giant Ease e-bike

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 03 jan 2014 08:10

:mrgreen: innerlijke onrust Peter? Aan de andere kant is het goed dat je de economie uitdaagt. Ik kan er over meepraten. :D
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 jan 2014 08:37

Mijn vrouw heeft mijn fiets uitgezocht,en gelukkig heeft ze een goede smaak,en haar moto is zolang ik kan pinnen vindt ik het allemaal prima wat je doet.
(Moet je wel een geldig pasje hebben en niet laten verlopen)
On topic,emotie kost geld.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 jan 2014 09:49

Tja, ook bij vrouwen heb je A-merken, B-merken en oosterse namaak... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

DoubleJ
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 03 jan 2014 10:18

TumTumTum schreef: ....
Ik vraag me iedere keer weer af waarom mensen kiezen voor dat soort beklemmende relaties, waren de leuke mensen op?

Maar goed...off topic.
Hahaha, goed gesproken TumTumTum :)

Ik denk dat veel mensen in het begin leuker lijken dan ze zijn, en zodra de relatie vaste vormen heeft aangenomen dan is het voor veel mensen moeilijk om eruit te stappen...

Ik ben persoonlijk liever alleen dan slachtoffer van een manipulerend en naar persoon :)

En nu, 'Back on topic'!
Afbeelding

peter1981
Forum-lid

peter1981 03 jan 2014 10:20

mwa innerlijke onrust is een groot woord maar ik hou wel van verandering zeg maar :mrgreen:
Giant Ease e-bike

Plaats reactie